mimie Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 er det noen her som har erfaring med akupunkur for å bli gravid? Jeg kan begynne på min første pergo kur neste mnd, men lurer litt på akupunktur i stede evt i tilegg.. Så derfor hadde det vært fint å høre om noen har erfaring med dette, og evt resultat?
kmne+ida+sara Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Hei mimie, jeg gikk på akupunktur siste pp (da jeg ble gravid). Da hadde jeg hatt ustabile sykluser før det, og kunne aldri kjenne når EL var. Så fikk jeg nåler uken etter TR var ferdig. Da fikk jeg nåler for å styrke blod- og energibanene, som skulle forberede livmoren på å kunne ta imot et befruktet egg. Dessuten fikk jeg mange nåler i øret, som skulle snu negative tanker og tanker son var kommet inn i "onde sirkler". Dette kjente jeg virkelig at hjalp - jeg ble mye mer avslappet og fornøyd psykisk. Deretter fikk jeg nåler uken etter EL (som jeg kjente veldig den pp'en, bl.a. med mye bekkensmerter), da var det kun de styrkende nålene jeg fikk. Så kom nyttårsaften, og jeg var gravid! Jeg har fått nåler en gang nå etter påvist graviditet også, da de samme med styrkende nåler for energi -og blodbanene. Dette for å styrke det befruktede eggets feste. Det viktigste rådet mitt er å gå til en akupunktur som du vet/får vite at har erfaring med nettopp dette, og som har mye utdannelse! Det er jo endel jordmødre som spesialiserer seg på dette bl.a. Så nå krysser jeg fingre for å lille-nurket holder seg fast i 9 mndr!
mimie Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2010 gratulerer med full klaff!! Og takk for svar, det var akuratt sånn jeg ville høre Vet det er en flink akupunktør rett i nærheten, tenker jeg kommer til å ta en prat med henne. Lykke til videre!!
kmne+ida+sara Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Tusen takk! Masse lykke til med nåler & nurk. Hihi!
kmne+ida+sara Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Glemte å si at vi hadde da vært uten prevensjon i 8 mndr!
ticalinda Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Hei! Jeg har vært gravid 3 ganger, alle gangene har det klaffet med èn gang jeg har startet med akupunktur. Første gang prøvde jeg akupunktur på 7.pp, andre gang på 4.pp og denne gang begynte jeg likesågodt med akupunktur under mensen på første pp, og det satt jammen meg igjen! Det er veldig viktig å finne en flink akupunktør som spesialiserer seg på gravide! Lykke til!
mimie Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2010 Høres ut som akupunktur kan være noe for meg... vi er på 8pp nå, og jeg har eggløsning bare annehver mnd, så det hadde vært kjekt med full klaff snart..
Frk J Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 6.pp forsøkte jeg akupunktur, begynte 1 uke før eggløsning. Spiren satt og jeg fortsatte å gå hos henne 1 gang i uken til uke 8.. Er 11+4 i dag og den sitter fortsatt..=) (Jeg startet fordi jeg hadde en SA i uke 7, 3.pp)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå