Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Er det ikke normal folkeskikk å si hei, nikke e.l når en møter på naboen utenfor??
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Jeg vil at det er vanlig å hilse på naboen
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Jo, men vi bodde fem år ved siden av en mann som ikke hilste. Vi syntes han var skikkelig overlegen. Når vi ble kjent med ham var han verdens greieste, bare sjenert.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Det er vanlig å hilse, men noen er veldig sjenerte og andre har det som meg at de faktisk ikke kjenner igjen folk. Selv har jeg det så ille at jeg altid er litt redd for ikke å kjenne igjen mine egne barn eller mannen min i spessielle situasjoner. Det er bare de færreste av naboene jeg vet hvem er.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Huff, føler meg truffet! Det er ikke alltid jeg hilser til gud og hverman, det er ikke fordi jeg er overlegen eller hånlig det er rett å slett fordi jeg lever i min egen verden. Når jeg er ute å går så er det som regel noe jeg skal, altså til punkt b, mens jeg går så er jeg dypt begravd i egne tanker og løser problemmer, planlegger dager, fremtiden, husker hva jeg skulle si, evt hva jeg skulle huske osv.. Hvis jeg ute med barna for å gå en tur da oppfatter jeg omverden, men ellers så er jeg fullstendig lost.. Jeg sliter også med å kjenne igjen folk jeg ikke har jevnlig kontakt med så det er også en grunn til at jeg ikke hilser på folk for jeg aner rett å slett ikke hvem de er.. Kan hende at naboen din er litt lik meg så prøv å se vedkomende rett i øynene å si blidt HEI, så kanskje det hjelper..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Det er bare 4 boliger her da (rekkehus), og vi har bodd her i snart 3 år.. VET han kjenner meg igjen, går jo rett forbi han minst en gang hver dag og er den eneste her som har barn.. kikker på han og sier hei, men han svarer ikke! Pinlig...
Bromelia Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Selv om jeg ikke kjenner naboene mine så godt så sier jeg hei hvis vi møtes ute i veien eller noe... Da svarer de som regel.... Jeg forventer ikke mer enn det jeg da...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Ettersom jeg stort sett ikke kjenner igjen noen hilser jeg like godt på alle jeg får blikkontakt med. Det har ført til noen pussige historier opp gjennom årene, men de fleste synes bare det er hyggelig tror jeg ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 Det er da ikke så vanskelig å si hei, i hvertfall ikke å svare når andre sier hei først.. Trenger ikke føre noen samtale.. HI
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Tviler jeg på, han kjenner meg jo ikke.. HI
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #13 Skrevet 15. januar 2010 NN i en annen verden her.. jeg hørere faktisk ikke at folk snakker til meg når jeg er i min egen verden, men hvis jeg hører det så svarer jeg jo selvfølgelig.. Kanskje han bare ikke vil si hei, siden det faktisk er folkeskikk å hilse så er han da uhøfflig.. Hvis det virkelig plager det så får du ta kontakt med han over en kaffekopp og kanskje bli litt mer kjent med han..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #14 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er stille og rolig, ryddig, har snille barn og er godt likt av andre så jeg kan ikke fatte hvorfor en som aldri har snakket med meg ikke skulle like meg:) HI
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #15 Skrevet 15. januar 2010 Vel jeg har lært at det kan være farlig hihi. Jeg er alenemor og bor i blokk. Det er naturlig for meg å hilse på naboer da jeg kommer fra en liten bygd der alle kjenner alle. Men for noen mnd siden hilste jeg på en mann som bor et par etasjer over meg. Jeg sa hei han svarte hei og det var det. Til noen dager senere når jeg finner ut at hans kone som hadde sett at jeg sa hei tydeligvis var sykelig sjalu. Hun har gått til 3 andre damer i huset å fortalt at jeg var ute etter mannen hennes og sikkert deres også hvis de ikke passet på. Hun drar barna sine bort hvis de kommer for å leke med banra mine (de er i samme alder) Mannen hennes får ikke gå til boden om jeg er ute i gangen for da må han gå forbi meg. Ho går faktisk ut døra å roper han inn igjen om ho ser meg. Snur demostrativt ryggen til meg når jeg skal gå forbi ho så ho ikke må si hei. Allt dette fordi jeg sa hei til han en gang. Det faktum at jeg sier hei til alle uansett alder eller kjønn spiller visst ingen rolle, jeg er alenemor og derfor ute etter mannen hennes og allt annet av mannfolk i en passende alder. Må legge til at ho stoppet å pratet støtt og stadig og var veldig hyggelig før jeg skilte lag med mannen min. Veldig hyggelig når et menneske helt uten grunn prøver å få de andre naboene dine til å mislike deg. Men heldigvis har de alle hjerne til å tenke selv slik at de overhode ikke hører på tullet hennes.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #16 Skrevet 15. januar 2010 Hun nabokona der hørtes ikke helt god ut! Herregud da.. Denne naboen vår er kanskje 50-55 år og gift, men jeg tviler på at kona tror jeg er ute etter en nesten 30 år eldre mann når jeg også har mann selv da:) Hehe HI
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #17 Skrevet 15. januar 2010 nesten 25 år eldre mann skulle det stå...
ToSmåToStore Skrevet 15. januar 2010 #18 Skrevet 15. januar 2010 Anonym 12.46 Tok du en hoppsi deisi idet du hilste da? Løftet litt på skjørtet og sa HEI! Med mindre du gjorde det,fortsett å hilse,å ta lang fart og drit i kjærringa hans!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå