Gå til innhold

noen som har erfaring med katteluke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har kjøpt en katteluke som skal visstnok være bra. Den er programert inn slik at kun katter med de chip nummerene i nakken som er registrert på luka slipper inn.

Noen som har denne? Lurer på om det blir veldig kaldt i gangen når man setter inn en sånn luke. Skal være en slags vindstopper på den så den ikke står å blafrer i vinden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns virkelig at slike er skikkelig unødvendig , hehe........

Men sånn ellers har jeg ikke peiling altså :o)

Men hørtes lurt ut med vindstopper og nummer, men fungerer det?

Naboen hadde og de måtte ta den vekk, katta dro med seg andre katter inn på dagtid og ikke minst veldig mye døde mus,flaggermus osv hehe.....

Husker hylene til nabodama ennå.....:o)

Skrevet

Vi har katteluke med magnetlås og kunne ikke vært foruten. :o) Katta kan gå ut og inn når det passer henne, noe som både hun og vi setter veldig pris på.

Det blir unektelig kaldere i gangen med en slik luke, men ikke verre enn om man setter en lufteventil åpen.

Skrevet

Vi har en helt vanlig katteluke uten lås, hadde med lås før, men katten mistet stadig magneten, og jeg liker ikke tanken på at katter faktisk kan sette seg fast i kvister ol. når de har halsbånd. Vi har hatt noen kattebesøk, men glad i katter som vi er er det ikke så farlig. Vi bor å og si på landet og kjenner til kattene i nabolaget. Ikke ofte de kommer innom, men har valgt luke uten lås da katten vår ellers øderlegger alle dører i huset da han hopper på de for å åpne de.

Klart det blir litt kaldt inne når vi har luke, men nye hus trenger litt ekstra ventilasjon ;)

Skrevet

Veldig kjekt med Chip avlesning da. Da kan a jo ikke ta med seg andre katter. Og du slipper en unge med hue ut katteluka slik vår holder på.

Det trekker litt fra de, men ikke noe du kommer til å plages med tror jeg.

Skrevet

Vi har to katter og hadde en slik før. Veldig praktisk, kattene går inn og ut som de vil, fremmede katter kommer ikke inn og man kan reise bort i helgen selv om det er -20 ute uten å bekymre seg, bare å sette frem nok mat og vann til dem. Selv om den ikke står og blafrer i vinden, så trekker det unektelig fra den og vi klarte i alle fall ikke å holde gangen varm når den var der. Men nå har vi pusset opp gangen, fått ny inngangdør og da forsvant den. En skikkelig overgang for både oss og kattene, måtte til og med reise hjem i pausen på jobben for å slippe dem inn når det var sprengkulde her fordi kattene ikke kom inn når jeg måtte dra om morgene.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar! da er det vel bare å manne seg opp til å få innstalert den... litt drøyt å sage hull i døre må jeg si ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...