Gå til innhold

Er dette vanlig? Brått lite bevegelse i uke 25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nesten litt flaut å spørre om dette, men venter mitt første barn og har ingen erfaring.

Er nå i uke 25, og den lille har vært ganske så aktiv de 2 siste ukene. Men nå har jeg ikke kjent noe som helst siden i går kveld rundt kl 21. Vanligvis er det en del bevegelse rundt 2 og 5 om morgenen. I dag har det vært helt stille. Er dette vanlig?

Skrevet

Det er ikke uvanlig, men det er likevel verdt å sjekke siden barnet ditt tilog med har fått en rytme du kjenner igjen. Ring føden, kanskje du får en ultralydundersøkelse. Lykke til:) Alt er sikkert helt fint.

Skrevet

De har sine rolige dager, men pröv å drikk et glass sukkerholdig saft, og kjenn etter etter det. Ellers ville jeg ringt JM for sikkerhets skyld.

Skrevet

Hei, jeg runder uke 24 i morgen og har også hatt noen dager skatten i magen er rolig, mens andre dager ikke vil "gi fred" så det er nok heelt normalt. Den lille har sine rolige perioder og aktive perioder her også. Men er jeg mer aktiv enn vanlig på kvelden merker jeg at den lille er mer rolig - så det kan være flere ting som spiller inn. Ikke minst at han ligger på en måte som jeg ikke kjenner så godt. Alt er sikkert helt fint :-) Kjenner du ikke noe i løpet av dagen/kvelden så kan det jo være betryggende å høre med jordmor el lign hvis du bekymrer deg.

Lykke til : )

Skrevet

Hei,

da jeg gikk med jenta vår i 07 hadde jeg også en en dag hvor jeg ikke kjente noen ting..spiste masse sjokolade, drakk saft o.l. men merket ingen forskjell. Ringte sykehuset på kvelden og fikk komme inn med engang for sjekk.

Men en gang de satte på "beltet" rundt magen ble det livat..det var spark konstant i 3-4 timer - så det var nok sjokoladen og alt det andre jeg hadde spist som hadde begynt å virke..bedre sent enn aldri.

Jeg fikk iallefall sett at det var liv der, og at babyen hadde det bra..

Ring føden du, så får du sikkert komme inn med en gang..det gjorde iallefall jeg..

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Tror jeg kjente et ørlite spark i går kveld, og så rolig igjen. Heller nå mot at vesla har snudd seg slik at jeg ikke kjenner noe særlig. Ha morkaka foran magen også, så det hjelper sikkert ikke på følsomheten hvis barnet ligger annerledes. Ser ann situasjonen til mandag. Hvis det ikke er noen endring da så ringer jeg legen min. Er jo ikke så mye de kan gjøre uansett. Var på sjekk for en uke siden, og da hadde jeg klar hjertelyd, blodprøver, prosent og blodtrykk samt urinprøve var topp. Barnet hadde også vokst riktig i forhold til antall uker.Jeg har ikke hatt noen blødninger eller smerter, så da skal det vel litt til at det er noe galt med barnet?

Skrevet

Da er nok alt bra med henne. Ellers så kan jeg fortelle at akkurat det samme skjedde med meg for to uker siden (da var jeg 25 uker) hvor jeg nesten ikke kjente noe liv. Jeg ble også litt engstelig siden vår lille har vært aktiv siden uke 20 og har en slags døgnrytme. Etter å ha hatt det slik i tre dager ringte jeg og fikk komme inn med en gang, og så at der var alt bra. Fikk beskjed om at neste gang jeg følte det slik, for det vil kunne skje flere ganger, så skulle jeg bare drikke et kaldt glass saft, og legge meg på siden for da kjenner vi det lettere. Jeg hadde det slik i nesten en uke, og nå er hun tilbake i sitt gamle mønster. Jeg tror vår også bare hadde snudd seg den andre veien en liten stund, og hvis hun dunker inn mot ryggen så er det heller ikke så lett å kjenne noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...