Trane med oktoberpip Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Saken: jeg vil ha en til, han vil ikke. Jeg er 28 år, vi har en fra før og jeg vil gi ham et søsken. Hva er deres synspunkter på å bare bli gravid uten gubbens samtykke? Han gir jo på en måte samtykke når vi om dagen kjører på uten prevensjon? Trenger ikke være Einstein for å skjønne hvor dette bærer...?
Schrødingerkatta Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Hei, nei det er ikke greit å lure far, men du har jo et poeng med tanke på at han vet at du ikke bruker noe.
gladmamma<3 Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 om det er greit å lure mannen? nei det er det jo ikke! men når han er klar over saken at dere ikke bruker prevensjon, og alikevell kjører løpet ut, er han med på leken...å må da tåle "steken"!
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Det og gå inn for og lure han synes jeg er dårlig gjort. Dette er jo noe man bør være enig om, hvis han ender opp med et barn til, som i utgangspunktet kanskje ikke var planen, kan det hende han rett og slett bryter hele forholdet. Har noen bekjente detter hendte for, og der ble mannen så fornærmet og bitter at han reiste. På den annen side, hvis dere kjører på uten prevensjon som du sier, bør han jo være klar over hva som kan skje....jeg hadde nok uansett satt meg ned og tatt en prat med han. Kan nok hende han er klar for en til, siden han ikke nevner noe om prevensjon...
Makko med to små gutter Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Nei det er IKKE greit å lure. Men om du er veldig tydelig på at "du får ta ansvar for prevensjon", og han ikke gjør det. Vel da er han vel med på det? Men jeg ville og tatt en prat om det. En skal ikke føle seg lurt til å bli pappa selvom det er for gang nr 2.
Luna har født. Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 NEI, under ingen omstendighet er det greit. Og hvorfor kaller du det "å lure ham" dersom han vet at du ikke bruker prevensjon? Vet han dette? I så fall ville jeg gjort han oppmerksom på at du faktisk risikerer og bli gravid nå. Da får han ta ansvar. Når vi fikk nr 2 så kuttet jeg prevensjon og ga klar beskjed. "Jeg bruker ingenting, prevensjon er nå ditt ansvar". Han tok ikke ansvar og vi fikk barn nr 2. Nå prøver vi på nr 3
mimie Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Har en bekjent som lot vær å bruke prevensjon uten å si ifra TO ganger. Hun forsøkte å lure seg unna med 1000 dårlig unnskyldninger på hvordan dette kunne skje, men alle rundt luktet jo lunta.. Forholdet ble ikke akuratt styrket av dette. Etter noen år gikk de fra hverandre. Barnefaren sa han følte seg bedratt på en måte. En så viktig avgjørelse bør man være to om, og selv om denne gutten elsker begge barna sine, så følte han at han ikke kunne stole på samboern sin og forholdet tok altså slutt.. Hvis samboern din har sagt at han ikke vil ha et barn til nå så vet du jo hva han mener om saken. Det er jo litt rart dette med at du ikke bruker noen form for prevensjon, og at han ikke gjør noe med det, men tenk for en følelse hvis du blir gravid mot hans vilje, og han ikke vil glede seg over at du bærer på deres barn.. Jeg tror nok jeg heller ville pratet med han en gang til, og hørt om han virkelig mener nei...
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 jeg synes ikke det er greit, mn som sagt han vet jo hvor det bærer henn hvis d ikke er prevansjon, jeg har heller villet snakket med han om det. jeg har en vennine som slutta på prevansjon uten å si det å vips så var hun gravid, mannen hennes ville ikke, da de hadde en fra før som var 2 år, mannen fikk vite at hun var gravid, først ble han lei seg å så senere når alt fikk roe seg var han glad. men hvis en mann ikke er klar får en ny graviditet kan man jo ikke tvinge det på han. så jeg har villa snakket ut ornlit på hvorfor jeg vil osv, hvorfor han ikke vil osv på det. lykke til
Trane med oktoberpip Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 15. januar 2010 Han vet utmerket godt at vi ikke bruker prev. Jeg kan ikke ta hormoner lenger, derfor er p-piller utelukket, og spiral har vi prøvd, det funket IKKE. Så han har fått beskjed om å bruke kondom eller hoppe av i svingen hvis han ikke vil det skal bli flere barn. Når han da ikke gjør noe for å hindre det, og jeg ikke vil hindre det, så synes jeg han er like ansvarlig som meg hvis det blir en unge til. Men, jeg vil jo ha et ønsket barn da, ikke bare en som kom fordi faren ikke klarte å hindre det...
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Jeg brukte 2 år på å overtale mannen min til å prøve på nr 2. Det er kjempeviktig å være enig og være to om det. Det er en stor avgjørelse - en avgjørelse som vil påvirke en for resten av livet, jeg ville nok ikke klart å gjøre det på den måten dere gjør. For min del var det veldig viktig at vi var helt enige begge to om å gå for en til - men det er meg det da Snakk sammen, jeg er sikker på at dere kommer frem til en løsning som passer best for dere... Lykke til Klems
Trane med oktoberpip Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. januar 2010 Oi, to år tror jeg ikke jeg klarer å vente Min mann sier at det blir nok flere hvis jeg vil, men ikke nå. Så jeg får smøre meg med tålmodighet. Kanskje jeg klarer å overtale ham til å lage en liten når vi skal på bryllupsreise om et par uker?? Lykke til med prøvinga dere andre, håper jeg snart kan henge meg på!
Frk Marge Skrevet 15. januar 2010 #13 Skrevet 15. januar 2010 I utgangspunktet synes jeg IKKE det er greitt å lure noen. Spesiellt ikke ang noe så viktig som å få barn og ikke en person som man skal ha et tllitsforholdtil som en samboer. Men når det er sagt så er ikke opplegget ditt innenfor min definisjon av å lure. Han vet at dere ikke har prevensjon og han har sex allikevel. Alle vet jo at det lett kan bli barn av sånnt. Hva skulle du gjøre for å forhindre det da? holde ham unna så dere ikke har sex? Det er vel egentlig bare når man har mensen at man kan ha rimelig sikker sex om man ikke bruker prevensjon? Det burde mannen din vite også. Så lenge han vet at dere ikke bruker prevensjon og allikevel velger å ha sex, så velger han å ta sjangsen på at det kan bli barn av det Og å hoppe av i svingen kan man også bli gravid av, så det er ikke noen god unnskyldning. Eggløsningen kan komme så tidlig som på da 7-9 for noen, i tillegg kan sæden ligge og vente på egget i opptil 6-7 dager (i allefall minst 5) om mannens sæd er av god kvalitet. EL kan også komme sent, bli forsinket og man kan ikke være helt sikker før man får mansen på at EL faktisk er overstått (selv om man kan ha visse antagelse om dette, med mindre man tester og sjekker dette gjevnlig). Det etterlater vel egentlig bare de aller første dagene av mensen som rimelig sikre dager å ha sex på og kunne forvente at man ikke blir gravid... Dette var jo virkelig satt på spissen da, men hehe Uten prevensjon kan man bli gravid. Dette bør mannen din også vite og du lurer ham ikke om han frivillig har sex med en som han vet ikke bruker prevensjon!!!
soljinta Skrevet 15. januar 2010 #14 Skrevet 15. januar 2010 nei, dette syntes jeg ikke er ok! Jeg har ei venninne som gjorde akkurat det, og faren har aldri følt skikkelig farsfølelsen for sin sønn som ble unnfanget på denne måten! Det er ikke riktig for hverken far eller barn!!
LillePersille88 ? Skrevet 16. januar 2010 #16 Skrevet 16. januar 2010 Aldri i verden, uansett hvor verpesjuk jeg hadde blitt, kunne jeg ha lurt sambo. Det er jo å bryte tilliten, noe jeg synes er veldig viktig i et forhold. Men siden han vet dere ikke bruker noen prevensjon, så kan du jo ikke akkurat si at du lurer ham.. Rekner med han skjønner at man kan bli gravid da.. Håper dere finner en løsning i alle fall, og blir enige:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå