Gå til innhold

1 uke siden inseminasjon...og dagene snegler seg forbi!

Anbefalte innlegg

Åh...denne gangen sa jeg til meg selv at jeg ikke skulle vente på testdagen.... og jeg går ikke og tenker på det egentlig...men dagene går såååå sakte:)

Har så lyst at det skal ha klaffet denne gangen og at jeg får "gravid" om en ukes tid:)

Flere som venter og venter etter inseminasjon om dagen?

Fortsetter under...

Ja jeg går og venter og har lovet meg selv og ikke kjenne etter symptomer denne gangen. Lettere sagt enn gjort det ja...

Forventer mens idag eller morgen, men har ikke sett noen tegn til den ennå.

Men klarer overhodet ikke tro at jeg skal være så heldig å få en postiv test.

Takk og lov så jobber jeg hele helga så blir ikke så mye tid til ufrivillig symptomjakt om mensen skulle vise seg å ikke komme.

Kommer ikke mensen i helga så skal jeg teste på mandag.

Men ja tiden går sent, og jeg er redd for at tante rød skal komme hver gang jeg besøker toalettet.

Håper at det klaffer for alle som går og venter nå.

Ja, jeg har en uke igjen til IKM i dag, og dagene går så uendelig saakte! Det eneste som stopper meg fra å begynne å teste i morgen allerede, er den vonde følelsen forrige gang, da jeg begynte å teste ganske tidlig, og fikk negative svar...da er det bedre å bare gå og håpe, synes jeg. Og uansett betyr jo ikke negativt svar før IKM noe særlig, så det er jo en bortkastet test, liksom...

Nå har jeg forbannet meg på at jeg bare skal bruke den ene testen jeg har - på IKM-dagen. Håper så inderlig at mensen holder seg unna, og at det blir positivt svar om en uke! Dette blir dessuten siste forsøk på en stund (pga økonomi), så det betyr så mye...

Er på symptomjakt som bare rakkern, men prøver å undertrykke det så godt jeg kan... Har lånt masse DVDer på biblioteket for å holde tankene opptatt i helga ;)

Hva er dine tanker om den neste uka, da, januar-jenta?

Ble inseminert onsdag sist uke. Med veldig tidlig eggløsning og sykluser i hytt og pine for tiden, er det vanskelig å si når jeg skal få mensen. Går på Prednisolon for tiden, som forlenger syklusene til rundt 30 dager, samtidig som eggløsningen kom på dag ni. Dvs. at 14 dpo fortsatt er en fire-fem-seks dager før IKM denne syklusen med utgangspunkt i sist syklus. Puh!

Jakter ikke så altfor mye på symptomer, men har i likhet med sist forsøk hatt bittelitt murringer og vært ganske trøtt et par dager. Av erfaring vet jeg at de siste dagene frem mot 14 dpo er de verste, så over helgen begynner nok tålmodigheten å ta slutt.

Håper på klaff for noen av oss, i hvert fall!

Annonse

Enda et par dager har sneglet seg videre:) Jeg hadde bursdag igår...så denne helgen har faktisk flydd avgårde:) Med bursdagsselskap og dåp igår....

Og idag har jeg medlt meg inn på treningsstudio....så nå skal jeg begynne å trene...masse:) Bli bedre trent og føle meg bedre...og få tiden til å gå fortere:) hehe Et nytt og bedre liv:)

Håper dagene går unna for dere andre der ute...

Jeg har testet negativt et par ganger i helgen, selvfølgelig aaalt for tidlig, helt poengløst. Men noe må liksom skje, klarer ikke vente uten å gjøre et eller annet. :-)

Dag tolv etter insem i dag, men skal ikke ha mensen før til helgen, så dette kan ta sin tid. Er supernegativt innstilt, tror på ingen måte at jeg er gravid, har ingen symptomer. Dette er det sjette forsøket vårt tilsammen, og nå har vi holdt på i over to år inkludert div. ventetid, en ex.u. osv osv, så troen henger i en tynn tråd.

Lurer dog på én ting: Hvorfor har jeg hatt veldig tydelige murringer i magen i uke to etter alle forsøkene – murringer jeg ikke har hvis jeg ikke har blitt inseminert – uten å ha blitt gravid? Trodde at egg og sædceller gikk til grunne ganske kjapt hvis egget ikke ble befruktet etter en ukes tid, men kanskje de driver og herjer inni der helt til mensen kommer? ;-)

Ja, er det ikke merkelig med alle disse symptomene? Du som har prøvd litt til og fra, har vel kanskje mer oversikt, men jeg blir litt overveldet av alle mulige symptomer som jeg aldri har lagt merke til før. Noe har jeg kanskje bare aldri lagt merke til før, mens andre ting er jeg sikker på er annerledes.

Jeg har også murringer i dag, og jeg pleier aldri å merke det før samme dagen jeg får mensen... (Spotte gjør jeg derimot 4-5 dager før mens, og det har kommet helt etter skjema nå...) Så enten får jeg mensen fem dager for tidlig, ellers så er noe litt annerledes.

Har ingen forklaring, dessverre :-S I teorien kan det jo være slik at egget er befruktet og prøver å feste seg, men så til slutt går til grunne (det sies vel at 75% av alle befruktede egg går til grunne), kanskje? Men burde man ikke da fått utslag på graviditetstest på IKM likevel? Er det ikke dette som er kjemisk graviditet?

Det er frustrerende å ikke ha noen mulighet til å ha noe kontroll på dette! ;) Det blir så man får lyst til å teste, sånn at noe i det minste skjer, som du sier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...