Gå til innhold

symfyse-fundusmål. Hvordan ligger dere??

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen nå i uke 36, og målte da 39cm, en ganske kraftig økning fra forrige gang, uke 31 var jeg "bare" 30cm. Skal på UL i dag, for å se leie og vekt, er spent på hvor stor han er, men tipper han er diger. Han var 22%større enn gjennomsnittet når jeg var på UL i uke 25. Hvordan ligger dere ann på stigen?

Fortsetter under...

tror ikke det er noe å bekymre seg for jeg...

har ei venninne som fødte en gutt på litt over 5 kg og var omtrent 60 cm lang! :) Og alt gikk supert der :)

Og har lest at det er maaange som tar feil ang. vekt på UL....

For en uke siden var jeg til undersøkelse (33+5) og hadde 32 i SF mål. Ligger ganske eksakt på midtstreken. Gjorde jeg sist også og lillegutt var 3200g og 50 cm ved fødselen. Ganske passe stort, men håper det går bra for dere som har litt større barn også.

Lurer litt på om det er eksakt samme målene som er "normalstreken" i Norge som i Sverige (hvor jeg bor). Noen som kan gi meg litt info her?

Annonse

Var på torsdag hos legen og da lå den på 34,5 i uke 38, men hun måtte måle 3 ganger for det var så stor forskjell fra jordmor målte sist i uke 36, da lå jeg langt under streken, nesten på det hvite, mens den nå var over streken. De kan jo ikke måle likt tenker jeg, for er ikke mye forandring. Tror legen måler lenger ned, måtte nesten kle av meg alle klærne for at hun skulle få målt..

Annonse

Var hos legen i dag, uke 38 og mål var 37. Babyen har ikke festet seg, så jeg var på UL. Der ble det beregnet en 4,5 kilos baby. Men siste svangerskap var det beregnet en baby på 3300 og det kom en på 2500. Så stoler ikke helt på vektberegningen. Syns jordmor sa det kunne avvike med 400 gram begge veier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...