Gjest Skrevet 15. januar 2010 #26 Skrevet 15. januar 2010 Jeg bruker faktisk ikke sånn tacokrydder i pose heller jeg, bruker fra sånn krydderboks. Sunnere, bedre og billigere tacoen jeg lager er sunn! Fullkornfajitas, kyllingkjøttdeig, masse grønnsaker og avocado istedetfor rømme.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #28 Skrevet 15. januar 2010 Når en lager taco kan en bruke bønner istedet for kjøttdeig, fullkornslefser og masse grønnsaker. Nam!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #29 Skrevet 15. januar 2010 Tar jo litt tid å lage hjemmelaget pizza. Kankje du tror du lager hjemmelaget pizza om du har en ferdigpose med pizzabunn og ett glass med pizzasaus? Her lages alt selv og sausen koker lenge.
ellen-propellen Skrevet 15. januar 2010 #30 Skrevet 15. januar 2010 Hos oss er det ikke særlig forskjell på hverdag og helg. Jeg prøver å ha "orntlig middag" med potet osv og enkel mat annenhver dag. Enkel mat er da ofte halvfabrikat,pasta eller ris retter. Hos oss er det viktig at det er variasjon, og vi setter større pris på kjøttkaker enn taco:-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #31 Skrevet 15. januar 2010 Synes det er så fantastisk bra at det nå er kommet frem, at POTET ikke er så sunt alikevell...Vi bruker lite potet, da vi ikke er så glad i det!!! Bruker heller mye mer grønnsaker "Ordentlig middag" med potet!?!?!??? Hva mener du med det egentlig ? Hva er ordentlig og ikke-ordentlig mat egentlig???
ellen-propellen Skrevet 15. januar 2010 #32 Skrevet 15. januar 2010 Orntlig middag er norsk husmannskost, sånn middag jeg fikk når jeg var liten. Kjøttkaker, kjøttsuppe, ulike steik typer,fisk med potet og grønnsaker,vilt gryte,lapskaus,diverse frikasse'er osv Ikke orntlig mat er når jeg åpner en pose og tilsetter kjøtt/kjøttdeig,egg og bacon,baguetter,ostesmørbrød, spagetti,grandis,fyllte pita og slikt. Fordi om poteter ikke er "så sundt" lenger, så har alt noe med mengde å gjøre;-) Vi voksne spiser maks 2 middels poteter til middag, og dobbler heller grønnsak inntaket:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå