Gå til innhold

Hva spiser dere til middag på fredager og lørdager?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Fredager spiser vi ikke noe spesielt. Ikke lørdager heller, men i det siste har det blitt endel kjøttboller fra IKEA på lørdager, da vi er der nesten hver helg, viholder på med huset.

Vi spiser derimot søndagsmiddag, hver søndag, og da har vi en eller annen form for steik. Oksesteik, svinesteik, lam etc.

Skrevet

Ingen ting spesielt, men vi spiser gjerne ting som tar litt lenger tid enn hva vi lager til hverdags. Pita/taco er det endel, siden jeg syns det er så kjedelig å kutte opp alt tilbehøret. I helgen så kan ungene hjelpe til. vi lager som oftes mat når ungene gjør lekser, så da hjelper de ikke til så mye.

Vi prøver å ha potet middag en gang i helgen også, men ikke noe spesielt.

Skrevet

Vi lager og middager som tar litt lengre tid på fredag og lørdag. Hjemmelagd pizza f.eks :) Taco og lasagne bruker vi en del av i helgene. Søndag har vi potetmiddag

Skrevet

Fredag har vi ikke noe spesielt.

Vi har hjemmelaget pizza til kveldskos hver lørdag. Det har 7 åringen bestemt :) Søndag har vi potetmiddag.

Skrevet

På fredag spiser vi gjerne brødmat når vi kommer hjem fra jobb. Så spiser vi noe gått før barna legger seg på kvelden. Taco, pizza, innbaktloff, reker, kylling tika.....

Lørdag og søndager spiser vi gjerne lit forseggjort middag. Laks, biff.....

Annonse

Skrevet

"usunne" middager som taco, lasagne, hjemmelaget pizza, biff med masse deilig tilbehør etc etc. Dette ser ikke jeg som typisk hverdagsmat som normalt hos oss er fisk, kjøttkaker etc

Skrevet

taco usundt?? :o hvordan kan et par lefser,masse salat å grønsaker å en mager kjøttdeig bli usundt?

I såååååfall:

fredag spiser vi pizza å lørdager pleide vi før å lage noe xtra got,som taco,en go gryte ol.. men etter at jeg ble gravid har vi bare grøt.. ;D det har jeg lyst på hver lørdag.. i julen kjøpte jeg meg i tillegg et "julegrøtkrydder" så da er det xtra bra! :)

Skrevet

Fredag er vanlig hverdag her i huset.

Lørdag får ungene være med å bestemme, da blir det gjerne pizza, lasagne eller andre kjøttdeigretter. Må være hjemmelaget da, orker ikke TORO.

Søndag har vi litt finere middag enn ellers i uka

Skrevet

Hvis du bruker lefser med fint mel og tacoshell med MASSE mettet fett blir det litt usunt:) Vi pleier å bruke fullkornslefser, og karbonadedeig. Bortsett fra at det er litt E-stoffer i krydderblandingen er det ikke så ille usundt..

Skrevet

Fredager har vi som regel vanlig middag.

Lørdager har vi ikke middag, men lørdagskos sånn ved halv 8-8 tiden.

Det kan være:

taco

pizza

reker

kylling

biff

ostesuffle

enchiladas

cabare

spekemat

brød med masse godt pålegg

ost og kjeks

Noe av dette har vi jo til vanlige middager noen ganger, men dette er lørdagskos mat for oss også :-)

Skrevet

Som de fleste her. Vanlig middag på fredager. Lørdager spiser vi "kosemat" pizza, hjemmelaget gryterett, reker osv. Mat som man kan spise lenge:-) Søndager spiser vi potetmiddag som ellers i uken, men med medisterkaker, kjøttkaker, ovnsbakt fisk e.l E barer fredag og lørdag vi ikke spiser poteter.

Skrevet

Vi har fredagspizza ofte :) hjemmelaget pizza altså, men vi varierer litt på hva vi har på, mye godt å velge i... Lørdager har vi ofte grøt til formiddagsmat og så noe kveldskos, taco, biff, hjemmelaget hamburger, burritos osv... Ble sulten nå jeg....

Annonse

Skrevet

Samme her som hos de fleste andre ser jeg :o)

I dag skal vi ha stekt sei, (bor sammen med fisker å har fryseren full av fersk fisk,da er det jo faktisk godt med fisk til middag,hehe)

i morgen taco.

Skrevet

må bare spørre dere som bruker lengre tid fredags og lørdagskveldene pø mat..Dere sier da dere lager pizza, taco eller noe i den duren..det tar jo kjempe kort tid å lage dette, sø da undrer jeg virkelig hva dere lager resten av uka.pølse m brød og frossen pizza?

Skrevet

Fredagene har vi ofte kose mat , som sønnen har bestemt. På lørdagene har vi enten grøt eller anne enkel mat midt på dagen med sønnen. Også lager mannen og jeg noe godt, og er litt kjærester når barna er i seng. Det kan være raclet, fondue, biff etc.

Ellers så spiser vi vanlig hverdagsmiddag på fredage, og noe godt med sønnen på lørdager.

Søndag er det steik, koteletter eller annen mat som det tar litt tid å lage.

Skrevet

I hverdagen må det gå kjapt, så da er alt ferdig oppskåret go tin og klar for å kastes i gryter og panner rett etter jobb.

I helga er det bedre tid til å kose seg på kjøkkenet, og gjøre ting som tar lenger tid, f.eks. lasagne fra grunnen eller noe mindre sunt som f.eks. pizza.

Skrevet

På fredagene har vi noe som er enkelt å lage etter en lang uke, men samtidig litt "helgemat".. feks baguetter med fyll i, hamburgere, ferdigpizza, kylling, løvbiff.....

På lørdagen har vi som regel en av disse som kveldskos:

Taco

Hjemmelaget pizza

Forskjellige ovnsretter, gjerne med nachos eller en annen vri på tacoen

Kyllingfilet med fløtegratinerte poteter og salat

Skrevet

Ofte fisk på fredag.

Lørdag kommer det ann på hva vi gjør og hvor vi er. Er vi hjemme uten at det skjer noe spessielt blir det ofte kosemat som pizza, taco, lasagn eller grillet kylling.

Skrevet

Kan ikke forstå at tacos er liksom det beste noen kan få.. men men smaken er som baken. Fredagene har vi ikke noe spesielt, bare vanlig hverdagsmat. Lørdager er pannekake eller ris-grøt dag til formiddagsmat, og noe godt hjemmelaget til kvelden. Ungene våre er så sma enda at de er lagt når vi voksne spiser. Da blir det enten en god pastasalat, foccatia og aioli, eller en god indrefilet, hjemmelaget pizza med biffkjøtt ol. osv.. Toro er forbudt hos oss på lørdagskvelden..

Skrevet

Hola;)

Fredag er tacodag hos oss :=)

Noen som sa usundt?? Vi bruker alltid fullkornslefser (jammi) og kyllingkjøttdeig! Masse grønnsaker - og litt ost (er vel det verste her..)

Lørdag pleier vi å lage noe godt kjøtt: biff, svin, kylling etc.. med stekte poteter i ovnen og masse gode grønnsaker til!

Søndag er hjemmelaget pizzadag :=)

Elsker å lage med pepperoni og masse jalapenos!! åååhh - gleder meg til søndag!! + hjemmelaget hvitløksaus = musthave!

God helg!

Skrevet

Vel, lefser med vanlig mel er ikke så sundt, skjellene er heller ikke sunne, kjøttdeig er ikke så sunt men greit. Ost på toppen og rømme er heller ikke så sunt. Så nei, her spiser vi ikke taco midt i uken. jeg ønsker ikke at barna mine skal vennes til å ha slik type mat midt i uken.

Skrevet

Taco er fast her hver fredag!

Og på lørdag så prøver vi å ha en "ordentlig" kose middag eks biff, hjemmelagd pizza osv..

Skrevet

taco er ikke usundt me mindre du gjør det usundt ;) fullkornslefser,kyllingkjøttdeig masse go salat å grønnsaker å litt mager ost ;) vis du ser på innholdet i en vanlig middagsrett så er det ikke så veldig mye bedre.. kansje verre?

Skrevet

Det er iallefall usunt i forhold til hva vi spiser i ukedagene. Og selvfølgelig så kan man gjøre det sunnere, men vi liker å ha masse rømme på for eks. Så da har vi det heller i ny og ne i helgene (kanskje 1 gang i mnd) så kan vi nyte det uten dårlig samvittighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...