Gå til innhold

Vasking av dunjakke fra Skogstad

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går skulle jeg vaske dunjakken til guttungen. Det sto at den kunne vaskes på 40 grader og sentrifugeres. Dessverre la jeg den i tørketrommelen etterpå sammen med en joggesko. Etter ei stund tok jeg den ut og da var den fortsatt like flat! Sjekket vaskeanvisningen og da så jeg et tegn som jeg fant ut at betydde ikke tørke i trommel. La jakken på et tørkestativ i natt og da jeg sjekket den i dag morges, var den fortsatt flat, bare litt oppblåst i armene. Har jeg ødelagt jakken nå, hvordan kan jeg få den til å bli oppblåst og fin igjen? Trenger noen råd nå!

Skrevet

hvis det er dun,skal den i trommel.

du får ikke dun luftig igjen,ved å ikke gjøre det.

men er rart at det står sånn på vaskeanvisningen da....

jeg hadde forsøkt å tromle den likevel jeg.sjekk hvor mange prosent dun det er og slikt.

og lykke til :-))

Skrevet

Hvis jeg husker riktig, så sto det at den var av 80 % dun og 20 fjær? Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor den ikke kan kjøres i tørketrommel? Har sendt mail til skogstad nå og spurt om råd. Jakken kostet ganske mye, så er litt kjedelig hvis den er ødelagt for alltid.

Skrevet

jeg er nesten helt sikker på at den skal tromles, men vet på svar du.

kanskje lurt å ringe,for om du ikke får svar rimlig fort, kan jo jakka ødelegges,om dunen tørker.

mulig det er satt en max grense på hvor mye varme den tåler?

Skrevet

Nå fikk jeg svar fra Skogstad. Det viste seg å være en feilmerking på disse jakkene, slik at de SKULLE gå i tørketrommel og helst i lang tid med en tennisball eller noe sånt. Så jeg hadde heldigvis ikke ødelagt jakken! Men jeg må nesten spørre tilbake om hvilke grader den kan tørkes på, er litt redd for å ha for høy temperatur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...