Vannmann35 Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Vesla på 7 mnd har feber (38 ca både i går og i dag), hun hoster og er snørrete. Hun er ellers sitt vanlige jeg, men ikke så interessert i grøt som vanlig, vil heller ammes. Når bør jeg evt. kontakte lege? Er dette noe å bekymre seg for, eller er det en alminnelig forkjølelse? Bør jeg gi henne smertestillende/ febernedsetende? Er min første, så helt uerfaren med syke barn...
rima Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Kan det være tenner? Ellers er det vel bare å trøste, amme mye og å gi oppmerksomhet. De kommer seg gjennom det. Så lenge hun spiser og får i seg nok væske er det vel strengt tatt ikke behov for å oppsøke lege. Er gjerne nå de begynner å få sine første forkjølelser. Går nok over, men det er tungt å se sin lille slite seg gjennom det.
Anettemor82 Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Hvis der virker som hun har ubehag vil nok en smertestillende/febernedsettende hjelpe ja. Jeg gir det til mine hvis de er veldig utilpass, også selvom de ikke har feber. Jeg er ikke den som gir ofte sånt heller, men da ser jeg at ungene blir helt som ny igjen nesten:) God bedring!
Vannmann35 Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2010 Er det vanlig at barnet får febr og blir snørrete når det får tenner? Hun virker litt "vablete" i munnen, og ynker seg en del når hun sover og griner litt - har det nok ikke godt.
rima Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Ja, babyen kan få feber og bli snørrete når tennene kommer. Avføringen kan også endres og bli litt slimete. Kan ta en tid før tennene bryter gjennom da... Bare gi henne masse omsorg. Jeg erfarte at puppen var god trøst. Slitsomt, men det går over..)
Vannmann35 Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2010 Hørtes velkjent ut, så godt mulig det er det som plager henne. Hun vil plutselig ikke ha fast føde, og hun er egentlig et skikkelig matvrak, men tar bare pupp. Er kanskje lindrende og lettere å svelge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå