Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Altså. jeg har en gutt på 2 mnd... og vi har siden han ble født blandet opp flere flasker med ferdig mme som vi har stående i kjøleskapet.. så varmer vi bare en flaske i microen når han er sulten. Er det flere som gjør det eller blander alle en ny flaske hver gang? Føler meg plutselig som en dårlig mor som velger en så "lettvin" løsning...
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Først vil jeg si: DU ER NOK IKKE EN DÅRLIG MOR! Jeg har flaskene med vann og malt stående i kjøleskapet, ferdig oppmålt. Jeg har en doseringsboks (kjøpt på matbutikken, fra avent) stående på benken med antall skjeer med pulver. Varmer opp melken i microen og har i pulveret. Gjør det slik jeg, siden man helst ikke skal ha ferdigblandet MME stående i kjøleskapet pga bakterier. Metoden er veldig lettvin. Prøv dette du også, så der du hvor lettvint det er ) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Signere vinterbarnet Var et ork i begynnelse da det bestandig ble for kaldt eller varmt, men lærte meg det fort å det er kjapt å enkelt å lage til en flaske
IAdor Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Sign anonym. Det er veldig enkelt. Ikke ha ferdig laget mme i kjøleskapet, barnet fåt vondt i magen. Jeg gjorde også det i begynnelsen, men da fikk jeg også et barn med vondt i magen. Nå har jeg heldigvis ikke ofte det.
blomstre Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Hei Ta en kikk i tråden HOLDES OPPE; riktig tilberedning av mme,som ligger lenger ned på siden her. Der kan du finne trygge og like enkle metoder for tilberedning avhengig av hvilket merke du bruker. Viktig å følge temperatur anvisningen på pakken, så før du tar råd fra andre så vær påpasselig med at dere faktisk snakker om samme merke. I nevnte tråd vil du også finne hvilke merker man kan tilberede posjoner av på forhånd,og hvordan man gjør dette trygt. :-)
Rampongi Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Jeg gjør det slik: koker opp halve mengden vann og setter i kjøleskapet. (6/7 flasker i slengen). Når piraten er sulten koker jeg opp resten av vannmengden og tilsetter pulveret. (bruker hipp) Etter kort tid har flaska rett temp og pulveret løser seg lett opp. Siden piraten drikker 6/7 flasker i døgnet blir ikke flaskene stående for lenge i kjøleskapet. veeldig lettvint synes jeg..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2010 #7 Skrevet 19. januar 2010 UÆÆÆ! Ikke varm mme i mikroen, du kverker masse næring på den måten. Men du er ikke en dårlig mor fordi du liker det lettvint, vis meg den som ikke gjør det. Det er like lett å varme flaska i varmt vann. Jeg setter den i en liten kasserolle med vamrt vann fra springen. Tar bare noen minutter... Helt i orden å blande to eller tre flasker i gangen hvis man holder alt rent og pent, steriliserer flasker osv,, men ikke greit å varme med mikrobølgeovn.
blomstre Skrevet 19. januar 2010 #8 Skrevet 19. januar 2010 Mikrobølger kverker ikke noe som helst, det er det for høy temperatur som gjør! I orden å tillage mme på forhånd dersom man bruker et merke som skal blandes ved 70 grader! Atså kun Småfolk og Collet. Les i tråden jeg henviser til lenger opp :-)
Juli-babypåvei Skrevet 20. januar 2010 #9 Skrevet 20. januar 2010 Har aldri hørt at mikro ødelegger mme,men mm derimot skal IKKE i mirko. Jeg har ferdig kokt vann i kjleskapet - fyller flasken og varmer den til ca 40 grader for deretter å tilsette mme. Veldig enkelt og greit syntes vi
blomstre Skrevet 20. januar 2010 #10 Skrevet 20. januar 2010 Jepp, en super metode for de som bruker Nan! (kun dette merket som skal blandes ved 40 grader) :-) (og man kan varme mm i mikro også så lenge det gjøres "kontrollert", sjekk mattilsynet sine sider ang oppvarming av mat i mokrobølgeovn)
blomstre Skrevet 20. januar 2010 #11 Skrevet 20. januar 2010 he, he, ja mikrobølgeovn altså. Litt rask på labben der... :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå