polipe Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Hei. Var på første svangerskapskontroll hos legen idag, 12 uker på vei, men hun fant ingen hjertelyd.. Det var det jeg egentlig var mest spent på, da jeg regnet med at man helt sikkert kunne finne hjertelyden nå, og at jeg da kunne finne ut om det var noe liv i magen eller ikke. Men legen beroliget og sa at vi får prøve igjen om en uke. Ok.. Men nå begynner jeg å tenke hva som egentlig er reellt, om hun mener det er helt vanlig å ikke finne den i uke 12, men kanskje uke 13 (nest uke)?.. Noen som har noen erfaringer/vet mer om hjertelyd og sånn?.. Jeg har ikke hatt noen blødninger og magen vokser, så jeg er litt i villrede om hva som skjer.
JeLa87 Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Synes ikke du skal bekymre deg for mye. Uke 12 er fortsatt "tidlig" i svangerskapet, og fosteret er veldig lite og ligger jo under lag av mye rart i magen;) Derfor kan det være veldig vanskelig å finne hjertelyden. Det beste er jo egentlig en innvendig ultralyd. Dette må du jo betale for selv, men er det sikreste når det gjelder det å se at alt står bra til i magen, før første ordinære ultralyd:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Hei. Var hos legen uke 12 jeg og. Han fant ikke hj.lyd. han sa det var sjeldent å finne på den tid. En uke etter vinket den lille til meg på ul. Er sikker på at alt er bra!!
Linemor:) GRAVID Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Jeg hadde akkurat samme opplevelse som deg på onsdag! Da var jeg 12 uker og legen lette og lette, men fant ingen hjertelyd:( Han sa det var helt vanlig å ikke finne den så tidlig, men for å berolige meg skal jeg på min første ul til mandag. Da håper jeg å få se og høre den lille huleboeren vår. Du skal se vi snart blir beroliget begge to:)
GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR* Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 hørte hjerte lyden i uke 10 forrige gang, men det er veldgs tidlig.. kommer ann på hvordan kroppen er bygget... ikke noe å bekymre seg over vanlig å ikke høre den før i uke 24=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå