Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #26 Skrevet 14. januar 2010 Han er sønnen deres, du er ikke datteren. Derfor. Ja, synes du er utakknemlig!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #27 Skrevet 14. januar 2010 Jeg tror ikke man skal henge seg opp i slike ting. En gave er en gave. Det er ikke noe man har krav på å få. Har nettopp hatt venner fra Romania på besøk i julen og de var i totalt sjokk over å se hvilken overflod og hvor mange julegaver som lå under treet. De kunne ikke gi gaver til sine egne barn en gang. De var taknemelig hvis de klarte å gi dem mat. Vi har nok her i Norge gått av skaftet når det gjelder å være materalistiske. Prøv heller å se det positive i det. Du har svigerforeldre som faktisk gir deg gave, du har rettferdige foreldre som du er stolte av. Og tilslutt, bare for å ha en virkelighetsorientering - Nei du betyr ikke like mye for svigerforeldrene dine som deres egen sønn. Men det er jo egentlig en selvfølge - din mann betyr ikke like mye for dine foreldre som deg heller. Sånn er det bare. Og til syvende og sist er den bitterheten og hårsårheten helt ubrukelig, den eneste som det går utover er deg selv - det er som en svart rotte som spiser deg opp innvendig. Ikke gå rundt å tenkt slik. Lykke til med å tenke positivt
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #28 Skrevet 14. januar 2010 Ja syns det er teit av deg å reagere. Det hørtes da helt normalt ut...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #29 Skrevet 14. januar 2010 Ekstremt teit av deg å reagere. Du er IKKE verdens mest takknemlige person...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #30 Skrevet 14. januar 2010 Hadde aldri falt meg inn å tenkt på en gang. Mannen får jo både penger og ting og tang av moren stadig vekk. Han får mer en meg til jul osv. men jeg ser på det som normalt.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #31 Skrevet 14. januar 2010 Selvfølgelig gir man mer til barna enn til barnas partnere.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #32 Skrevet 14. januar 2010 Synst det er merkelige foreldre og svigerforeldre dere har! Og dere er merkelige også visst dere skal forskjellbehandle deres unger og partnere på den måten. Kunne aldri fallt meg inn.. Selvsagt er det en annen ting om han får ting av de sånn i hverdagen. Som penger klær og slike ting. Men synst at akkurat bursdag gave kunne vært noenlunde likt! Og de fleste jeg kjenner synst også det og får det så dere er merkelige!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #33 Skrevet 14. januar 2010 Skulle nesten tru du var ei venninne av meg, hadde ei som nylig klaget til meg over gavekortet på 500kr hun fikk av sine svigers, fordi mannen og altså deres sønn hadde fått flere tusen kr til sin bursdag........ Bare la det ligge..sånn er det, og vanlig for mange..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #34 Skrevet 14. januar 2010 "Hvorfor teller barn mer enn svigerbarn når vi er voknse mennesker? En familie?" han er blod, du er vann.. derfor. hvis dere skiller dere er du plutselig ikke i familie med dem, men han vil alltid være det. hvordan dine foreldre prioriterer gaver kontra hannes foreldre kan jo ikke sammenlignes.. alle er forskjellige. her får vi felles julegave hos hannes mor, han får bursdagsgave, jeg får ikke med mindre de er på besøk her akkurat på dagen min.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #35 Skrevet 14. januar 2010 Joda, jeg får nok mer enn mannen av mamma og pappa. Jeg kan plutselig, på impuls fra mamma, få et dyrt smykke til bursdagen, mens alle andre får mye mindre. Av og til får broren min en dyr gave, eller mye mer til jul fordi det er noe spesielt det er behov for. Så lenge det ikke alltid er den samme som får mer syns jeg det er greit. Reagerer faktisk på det motsatte, jeg. Altså at barn og svigerbarn får helt likt hvis ikke gaven er felles da. Det er det beste syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #36 Skrevet 14. januar 2010 Nei det er ikke teit av deg å reagere. Jeg kommer til å gi mine fremtidige svigerbarn like mye som barna mine. Jeg ønsker at de skal føle at de betyr mye og at de er familien min de også. Tror det gir mye tilbake. Her får jeg gave for ca 200kr av svigers og samboer for ca 1000kr. Jeg forventer ikke noe annet heller av dem. De viser meg ikke mye interesse akkurat. Mine foreldre gir kanskje for en 100-200kr mindre til min samboer enn til meg. Men så får ikke jeg dyre gaver av dem akkurat. Skulle ønske de gav helt likt men kan jo ikke si hvordan de skal være. De er veldig inkluderende med min samboer. Jeg hadde ikke forventet noe annet av dem.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #37 Skrevet 14. januar 2010 Jeg får alltid mye mer av mine foreldre til min bursdag, og mannen min får mye mer av sine foreldre til sin bursdag. Har aldri tenkt over at det er noe rart med det. Jeg forventer ikke gave av svigers til bursdagen min i det hele tatt, jeg pleier å få en bok tror jeg. Mannen min pleier å få klær for et par tusen av dem. Til min bursdag får jeg 10 000 kroner av mine foreldre (men pengene går jo til noe felles i praksis). Mannen min får gjerne en gave til noen hundrelapper.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #38 Skrevet 14. januar 2010 Sambo fikk mer enn meg til jul av mine foreldre... bryr meg absolutt ingenting.. I et skikkelig forhold deler man på godene, og jeg sniker litt til meg av det han får.. og vise versa. (skrives det slik?) alle familier er ulike og har ulike tradisjoner. Mine foreldre gir ut og strør rundt seg med dyre gaver, sambo fikk faktisk mer av mine foreldre til bursdagen enn han fikk av sine egne foreldre. Og han får alltid mer av sine egne enn det jeg får.. ser ikke noe galt i det... Men en gave er en gave. Vær glad du har fått noe i hele tatt :-)
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 14. januar 2010 #39 Skrevet 14. januar 2010 deilig å slippe alle slike tanker og "bekymringer" svigers er jehova, og det er en synd å feire ting.. hehe... alle mennesker er forskjellige, slik er det bare, og det må vi bare godta.. skal man virkelig gå rundt å irritere seg over slikt.. han får 500 kr mer en deg. hva så... både de 500 som du får, og de 1000 han får, går jo til dere.. eller har dere ikke felles økonomi...??
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #40 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har fått en tilfeldig pocketbok, dusjsåpe fra daglivare, vanter fra HM og andre gaver jeg tolker som en symbolsk oppmerksomhet til bursdagen fra svigerforeldrene mine. Sønnen sin får bursdagsgaver for 1000-1500. Jeg tolker det absolutt som at jeg ikke betyr like mye, og at det ikke er viktig for de å gi meg noe jeg har stor glede av. Det gnager ikke så mye. Det gleder meg derimot mer at mannen min får gaver som tilvarer det jeg og søsknene mine får. Det er viktigere.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #41 Skrevet 14. januar 2010 Ja, det er teit av deg.. Du sier at det er som å si rett ut at "du betyr ikke så mye".. Vel, forventer du at du skal bety like mye for svigermoren din som mannen din gjør så har du et problem spør du meg..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #42 Skrevet 14. januar 2010 Nei, det går ikke til oss nei. Mannen min fikk gavekort som han gikk ut å kjøpte seg noe han ønsket seg for. Jeg måtte bruke pengene jeg fikk på mat fordi vi var selvfølgelig nesten blakk akkurat da! slik er det alltid. Han får og får og bruker på seg selv. Jeg får mindre og bruker på alle andre. Jeg fikk to gaver på bursdagen min. Og det var fra mine foreldre og fra søsteren min og de! Ingenting av mannen (d fikk jeg ikke i fjor heller) og ingen av hans familie husket at jeg hadde bursdag en gang. Å så kommer de et par uker etterpå med gave som er halvparten av det han og alle de andre får. Jeg er vel kansje litt bitter da.. Men synst faktisk fortsatt at det er dårlig gjort jeg da..Og selfølgelig enda dårligere gjort at jeg aldri får noe av mannen min. Ikke et lite kort engang. Men det er en annen sak.. hi
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #43 Skrevet 14. januar 2010 Jeg forventer selvsagt ikke at jeg skal bety like mye.. Herregud. Jeg satt det litt på spissen for å poengtere hva jeg mente. hi
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #44 Skrevet 14. januar 2010 Jeg skjønner GODT du reagerer på det, - hvis det er veldig stor forskjell på det. Selv så forstår jeg ikke greia med mine svigerforeldre, de er skilt, og jeg har ALDRI fått en eneste bursdagsgave av dem! Mens mannen min får kanskje 1000 kr av far og 500 kr av mor. Det er forsåvidt tanken som telles, men å gjøre såpass stor forskjellsbehandling hos kona/forloveden til sønnen dem, DET synes jeg er urimelig! Synes det er rart med mine, de er jo verdens herligste mennesker, de er kjempe koselige mot meg, og jeg vet de liker meg veldig godt, men jeg er den eneste som ikke får bursdagsgave fra dem når det kommer til familie. Broren til mannen min, har vært samboer med ei jente nå i 8-9 år, de har ikke giftet seg eller forlovet seg; og har vært mye styr frem og tilbake med dem hele veien. Men hun har alltid fått fine julegaver og bursdagsgaver av svigerforeldrene våre. Jeg var tilogmed svigermora mi for å kjøpe julegave til henne for et par år siden, da kjøpte hun masse fint, var ikke snakk om en fin ting, men to-tre ting som hadde verdi på 2-3000 kr tilsammen!! Jeg fikk en lampe av henne, til en verdi av 400 kr.. Og det synes jeg ikke er riktig! Vi har forlovet oss, venter barn og planlegger bryllup, men ikke tro jeg får noe mer av dem for det. Veldig spent på bursdagen min om ei uke, om jeg får gave fra dem nå som jeg er gravid, eller om dem fortsetter med å ikke gi gaver. Jeg har alltid vært opptatt av å gi dem fine og minneverdige gaver fra oss. Hadde vært koselig å fått litt tilbake.
Gjest sug lut Skrevet 14. januar 2010 #45 Skrevet 14. januar 2010 Du er jo et vedheng. Han er familie.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #46 Skrevet 14. januar 2010 Hvor ble det av at tanken teller? 500 kr er vel ingen liten gave? Jeg hadde reagert på en gave fra Nille til 9,50 kanskje, men hallo!! 500kr? Nei her må du nok senke forventningene dine litt. Og ta en seriøs prat med mannen din hvis han bare "får og får og bruker alt på seg selv...!"
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #47 Skrevet 14. januar 2010 Det høres jo bare kjempe rart ut! Har du spurt mannen din hvorfor han tror du ikke får noe gave av de? å så tar hun deg med for å kjøpe til brorens kjæreste mens du ikke får??? Skjønner godt at du reagerer ja! Er det mulig.. Dårlig gjort! Hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #48 Skrevet 14. januar 2010 Jeg fikk 150 kr av svigermor i bursdags gave mens min samboer får iallefall bursdagspresanger i 1000 kr klassen. Men til jul får vi samme sum. Men jeg bryr meg faktisk ikke, har alt det jeg trenger uansett;).
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #49 Skrevet 14. januar 2010 Ja, du er urimelig og hårsår! Må dine svigerforeldre ta hensyn til hvordan DINE foreldre fordeler gaver? Har du opplyst dem om denne regelen du har, eller forventer du at de skal tenke seg frem til det? Det er ulike tradisjoner i alle familier, men det kan ikke være noe kjekt å gi gaver til deg, da du måler omtanke i penger. Skamme seg!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #50 Skrevet 14. januar 2010 Jeg kan love deg at du IKKE er den minst utakknemlige som finnes! Hvor gammel er du? 5? Bu-hu - Per fikk mer saft enn meg. Du BØR være flau - av deg selv!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå