Gå til innhold

Er det teit av meg og reagere? Ang. svigers og bursdag gave.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk halvparten av det min mann fikk til bursdagen. Jeg følte det på forhånd at jeg kom til å få mye mindre. Jeg synst faktisk at det er litt sårende. Mine foreldre har aldri gjort forskjell på våre el søskene mine og deres partnere sine gaver. Og mannen min får ting og klær av mamme og de støtt og stadig faktisk!

Det er jo som å si rett ut "du betyr ikke så mye". eller er jeg urimelig og hårsår? Dette er forresten snakk om folk med masse penger. Ikke at det har noe å si men..

Skrevet

hvis dere er gift er det rart syntes jeg... er dere ikke gift, men samboere er det ikke greit, men jeg kan se den siden. Jeg og samboer for ikke det samme selv om vi har vært sammen leenge. han for 15000 og jeg for en salt/pepperbøsse... men jeg for jo pengene av han da;)

Skrevet

Hva er det med dere dibbere og gaver?? Sitter dere å finregner på summer og jevnlig sjekker om gavene er kjøpt på Nille?

Jeg blir matt av folk som er såååå opptatt av gaver og prisen på gavene man får!!

Skrevet

Jeg syns du høres utakknemmelig ut.. =/

Skrevet

Hæ? Etter min erfaring er det ganske normalt at foreldre bruker mer på barna sine på deres bursdag enn på partnerene...Skjønner ikke at du blir såra av det? Det betyr ikke at du ikke betyr noe for de, men du er ikke datteren deres...

Skrevet

Jeg har det på samme måte. Mine foreldre kjøper gaver for hvertfall 8 ganger så mye, som det jeg får av svigers. Til hans bursdag fikk han gave til en verdi av ca. 800, og til jul fikk han hvertfall 1200 (av mine foreldre).

Til min bursdag fikk jeg en genser, måtte bytte den pga feil størrelse, og da så jeg jo hva den kostet: 129 kr! Og til jul fikk jeg en pysjbukse til rund samme verdi. Må også legge til at svigers tjener 3 ganger så mye som min familie, så det er ikke penger det står på her heller..

Men men..

Skrevet

Er jo snakk om penger da. Ikke pris på gave! Å hvorfor er jeg uttakknemlig? Jeg liker ikke forskjellsbehandling. Å jeg synst det blir helt feil å gi han en tusenlapp og meg en femhundrelapp. Hvorfor det liksom? hva er poenget med det? Jeg lover deg at jeg er den minst utakknemlige som fins. Er takknemlig for alt jeg får og alt jeg har. Men jeg synt bare dette blir feil. Mine foreldrene gjør aldri sånn forskjell! da hadde jeg blitt flau!

Skrevet

Du spør: "Er det teit av meg og reagere?"

Jeg gir deg et svar, ut i fra det jeg har lest i hovedinnlegget. Jeg syns du hørtes utakknemmlig ut der. Syns det blir feil av deg å reagere så kvasst på en mening du har spurt om.

Eller kanskje jeg traff spiker`n på hodet!

Det var i allefall min mening ut i fra det jeg leste.

Skrevet

Jeg syns ikke det er teit av deg å reagere. Det hadde jeg også gjort, men hadde selvsagt ikke nevnt det med et ord.

Skrevet

Fy flate.. folk som deg burde være glad bare de fikk noe... kan ikke fatte at folk kan være så utakknemmelige.

Skrevet

Hvordan kan du vite at jeg var kvass når jeg svarte da? Det ser bare sånn ut. Oki. da synst du jeg er utakknemlig:). Å som du har skjønt så synst ikke jeg det. Men jeg lurte jo på hva andre synst så takk for svar:)

hi

Skrevet

jeg har selvsagt ikke nevnt noe om det. Utenom her inne da;)

Skrevet

Jeg synes det er helt ok å bruke mer penger på barna sine enn på svigerbarna jeg da. Hadde ikke reagert om mannen fikk mer i gave av sine foreldre enn det jeg fikk. For meg er det helt normalt.

Skrevet

Å herregud...hadde jeg ALDRI brydd meg om!

..og så å prestere å si at du er verdens mest takknemlige person???

HAHAHAHAHA!!!

Skrevet

Men kjøre vene, det er jo SØNNEN deres!

Skrevet

Jeg synes du virker smålig..

Skrevet

For meg så er det normalt at BARNA får mer, ikke partneren deres... så skjønner ikke hva som er problemet.. ja, jeg må ærlig talt si jeg syns du virker litt utakknemlig!

Skrevet

Er faktisk overrasket over alle som synst jeg er urimelig og utakknemlig her jeg. hadde ikke reagert om det var snakk om en hundrelapp eller to. Men når han får dobbelt så mye så reagerer jeg. Forstår ikke vitsen liksom. Som sagt gjør ikke mine foreldre slik forskjellsbehandling og ingen av venninnene mine sine svigerforeldre eller foreldre gjør det heller. Så jeg reagerer ja! ene gangen de hadde vært utelands fikk han og søskene hans og de barnabarna gaver mens jeg satt der og fikk ingenting! Det var faktisk litt flaut synst jeg. Når foreldrene mine har vært noen sted har mannen min fått mer enn meg som oftest! Fordi han får gjerne klær pluss røyk osv. Hadde ikke synst det hadde vært noe greit jeg visst foreldrene mine drev slik forskjellsbehandling..

hi

Skrevet

hehe, her er det omtrent litt omvendt.. til jul fikk sambo gavekort på 600 kr av mine foreldre, jeg fikk gavekort på 400:P

av mora hans fikk jeg gavekort på 1000 kr han fikk på 500:P

vi synes bare det er litt morsomt for og si det sånn...

tror ikke de har gjort feil da han fikk gavekort på dressmann av mine foreldr og jeg på b-young. og av mora hans fikk jeg gavekort på gina tricot og han på dressmann.

Skrevet

Du er hårsår. Klart det er lov å gi en større gave til eget barn, og det er jo ikke summen som teller heller.

Skrevet

Du er jo ikke deres barn, og har jo egne foreldre og søsken.

Skrevet

Til jul fikk gubben ny kjøkkenmaskin, mens jeg fikk et lass bøker. Antagelig en durabelig prisforskjell, men hva så?

Vi ble begge veldig glade, begge fikk jo noe vi virkelig ønsket oss.

Skrevet

Synes kr 500 er ein bra bursdagspresang å få frå svigers eg då, kva gjer det vel om mannen din har fått 1000?

Skrevet

Hmm..min mening om saken;

barn teller vel mer en svigerbarn?

Og hvis man bor i lag eller tom er gift så trenger man vel strengt tatt ikke hver sin gave??

Skrevet

Hvorfor teller barn mer enn svigerbarn når vi er voknse mennesker? En familie? Og trenger vi ikke hver vår gave?når skulle de gi oss felles gave da? På hans el min bursdag? :P

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...