nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 gode tips mot kvalme? er så utrolig kvalm. går å småbrekker meg hele dagen. kan ikke huske å være så kvalm med guttene mine så er litt usikker på hva som faktisk kan funke mot kvalmen.
mamman&prinsessene Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Uff så slitsomt. Jeg har brukt Seaband mot kvalme, dette er to bånd du tar på håndleddene dine og hjelper veldig godt mot svangerskapskvalme. De har to små kuler som presser på et punkt som reagerer slik at kvalme stopper. Du kan kjøpe de på apotek eller noen helsekostforretninger tror jeg. Står mer om det her: http://www.sea-band.com/
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 D viktigste er faktisk å "småspise" hele tiden, og da er tørre kjeks topp!! gjerne Ritz som inneholder salt, men Marie kjeks uten melk fungerer også suverent.. Husk også å spis FØR du står opp om morgenen, 3-4 kjeks rett etter du har våkna !!=) og hold deg unna melk, hehe.. men d frister kanskje ikke ;o) Ha gjerne også litt tam og varm cola tilgjengelig hele tiden, også på nattbordet.. Da skal det holdes i sjakk =) Loffskiver uten pålegg er også fint !=) jeg sleit ille med kvalme dette gangen, akkuratt gitt seg, er 20+0 i morgen og Sea-Band er både dyrt, og hvis de skal virke så må du treffe AKKURATT det akupunktur punket på håndleddet.. altså, eneste gangen det virket for meg, måtte jeg til en akupunktør å få hu til å sette de for meg Lykke til!!
mamman&prinsessene Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 For det første har ikke Seaband noe med akupunktur å gjøre. Det er en akupressurteknikk, og om vi skal snakke pris så syns jeg at ca 200kr som jeg betalte for dem var vel verdt det, å spise kontinuerlig ritz kjeks og andre dårlige hvetemelsprodukter vil jo fort koste mer enn 200kr samtidig som du legger på deg ENDA mer enn du i utgangspunktet gjør. Merkelig at du måtte til en akupunktør for å finne ut av det, datteren min på 4 klarer å sette de på seg selv og blir dermed ikke bilsyk.. :-)
surfepia Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Hei hei! Her har også kvalmen begynt å komme for fullt. Jeg brekker meg av den minste lukt... Men det er sant som noen skrev her inne at det å spise jevnlig funker. Jeg må spise noe(gjerne bare frukt) hver 3 time. Og så har jeg tenkt å kjøpe meg seaband, koster bare 200,- det er altså IKKE dyrt! Blir jeg verre så kommer jeg til å be jordmor om akupunktur. Har flere venninner som har fått dette hos jordmor og har blitt bedre etter et par behandlinger :-) Ikke noe gøy å være kvalm, så her tester jeg det som kan testes :-) Lykke til!!
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2010 Klarer nesten ikke tanken på mat engang. Laga grøt til meg og småttisene mine nå i dag (deres lunsj og min frokost). Sliter med å holde det nede. Urk. Skal vel ikke klage siden det anses som et godt tegn å være kvalm, men slitsomt er det :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå