Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nydelig liten jente på snart 10 uker som alltid har spist bra og gått opp fint i vekt.

Den siste tiden har hun blitt veldig urolig under amming og noen ganger begynner hun å stri grine. Av og til virker hun veldig veldig frustrert.

Når dette skjer pleier jeg å prøve å få til en rap og noen ganger holder det, men i det siste er det ikke noe som hjelper. Jeg er jo livredd for at hun ikke skal få i seg nok mat og bruker mye av tiden til å være lei meg.

Hun har væt litt tett i nesen og sår i halsen den siste uka, men dette har vart lenger enn det.

Er dette noe som kan oppstå hvis hun er feks overtrøtt?

Er det noen som har opplevd det samme eller som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært sånn her også noen ganger. Har lest en sted at det kan virke motsatt innimellom, at når du blir oppgitt og prøver å få i henne mat, kan babyen merke stresset å nekte å spise.

Ellers så hadde jenta mi låsning i ryggen som var litt av årsaken i starten, gikk til kiropraktor som var spesialist på babyer og det er helt bra nå. Men hun har vært slik etterpå også, så tror bare de er sånn innimellom. Merker også hun nekter når jeg blir stresset fordi jeg er redd hun ikke vil få i seg nok.

Prøv å ikke stress med det. Det går seg til. Det er hvertfall min erfaring. Nå er Julie 7måneder og har gått opp og ned hele veien med hvor mye hun drikker. Men alltid lagt bra på seg. Så hvis din lille gjør det, tror jeg ikke du skal bekymre deg. Men hvis hun er tett i nesen kan det hende hun sliter med å få puste? Prøv saltvannsdråper eller en sprut med morsmelk i nesten først. Hun kan også være overtrøtt ja. Mye som kan være årsaken. Men husk at babyer merker veldig godt åssen humør vi er i. Om du er lei deg når du prøver å mate, merker hun godt det. Men vet akkurat åssen du har det!!

Vet ikke om dette hjalp deg, men dette er hvertfall mine erfaringer.

Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...