Gå til innhold

Hva er tabelltrekk? Jeg har alltid hatt prosentsats på skattekortet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så irritert på skatteetaten. De har gjort så mye feil i forhold til selvangivelsen min i fjor. Noe som førte til masse ekstra arbeid for meg. Og de har sendt meg brev som ikke eksisterer i deres systemer når jeg ringer for å spørre om de. Jeg måtte sende kopi av brevet på mail for at de skal tro det eksisterer. Skulle få nytt skatteoppgjør i november pga feilen deres. Jeg fikk aldri noe nytt oppgjør. Så dette nå hjelper ikke på.

De har nå tatt et tabelltrekk på dette skattekortet som tilsvarer høyere % sats enn det jeg hadde i desember og hele fjor. Jeg ringte de i forrige uke og spurte hvorfor de hadde gjort det. Nei det hadde de ikke kunne han fortelle meg. Jeg hadde akkurat samme som i fjor. At det sto 36% på skattekortet hadde ikke noe å si. Jeg hadde tabelltrekk??? og ville få akkurat det jeg hadde hatt før. Vel nå har jeg fått lønn og det står 36% på lønnslippen når det skulle vært 22%. F... er så lei av å forholde meg til de idiotene i den etaten!!! Det hadde ikke gjort noe hadde det ikke vært et så forbanna pes å justere ned trekkene. Opp kan de gjør pr tlf. Men å få lavere sats krever f.... i helvete et skjema som tar evigheter å fylle ut!!!!!!!!! Måtte bare få det ut!!!!!

Hva er tabelltrekk???

Fortsetter under...

Skrevet

På mitt skattekort står prosentsatsen øverst og tabell nr ved siden av. Tabellen som brukes ved trekk er den du har kopi av nederst på skattekortet ditt. Det brukes som regel på følgende måte: Din faste skatt blir trukket utifra tabellen. Du ser etter en inntekt som passer din på tabellen og ved siden av står skatten du skal trekke i forhold til inntekten din.

Ofte brukes % satsen kun ved overtidslønn eller ekstra bonuser og evnt av andre arbeidsgivere. Det skjemaet du blir bedt om å fylle ut er på en måte en "miniselvangivelse" for å kunne beregne skatten din nøyaktig. Det nytter ikke å være sinna fordi du ikke forstår, og vil anbefale deg å gjøre alt etter boka, evnt avtale til med ligningskontoret om du trenger hjelp. Feil i skatteoppgjør bør du virkelig få hjelp til å ordne opp i, kanskje du har penger tilgode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...