Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår sønn på 8mnd vil ikke sove!

Han har mer eller mindre siden fødsel sovet lite i døgnet.

Siste 3-4mnd har han kommet inn i en vond sirkel og vi er utslitte!

Han sover minimum 4,5t og max 7t i døgnet!

Rutinen hans. .

19.00 Gir han "go natt grøt" etterfulgt av melk.

20.00 Vi legger han samtidig som storesøster på eget rom.Av om til sovner han,andre ganger kan han skrike hysterisk og vil ikke roe seg verken med sang eller smokk.. MEN sovner han etter litt gråt så sover han til..

23.30 Her er han våken,gråten utarter seg etterhvert til hysteri å vi prøver å roe han i sengen men etter ikke å lykkes tar vi han i vår seng hvor han heller ikke er tilfreds..

Så han kan skrike fra 23.30 og omentrent hele natten til klokken 09.00 dagen etter med noen opphold....

09.00 Sovner han å jeg legger han ut i vogna..

ca 12-13. Våkner han ..

så er han våken ,kanskje jan han være våken helt til neste dag kl ni.

Hva kan vi gjøre??? Søstera hadde rutiner og sov hele natten om hviler på dagen fra 3ukers alder..

Hvet barne er ulike,men kan vel umulig være riktig at en så liten kropp kan sove så lite????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, dette hørtes jo helt grusomt ut. Føler virkelig med dere. vet ikk helt hva jeg skal si, men så lite søvn i døgnet kan ikke være nok, min gutt på 6mnd sover 15-16 timer i døgnet, 12-13timer om natten og 3-4 på dagtid. har du vært til lege og sjekket om det er noe som plager han? siden han har hatt dette i flere mnd, pratet med hs? Jeg har desverre ingen gode råd og komme med.

Håper det ordner seg for dere :)

Skrevet

Å jo d hørtes veldig godt ut! Tenk om han kunne sove så mye da!

Ja kjenner vi er utslitte. Bestemoren passet han tidligere i uka første gang han sov borte,Så vi fikk hentet oss inn litt,men det var ikke nok men hjalp likevel med èi natts søvn:)

Har vært hos hs siden jeg selv har oppfølging dærifra etter fødselen, vi hae også vært inne på søvnvanene hans ja.

Men ingenting hjelper..

Han har vært mye plaget, bla vært avhengig av laktulose siden han var 1mnd pga forstoppelse..Men er sluttet endelig etter kiropraktorbehandling.

Han har skeiv ryggrad,stiv hoft og nakke som han også er hos kiropraktor for..

Hadde vært godt me søvn nå ja....:)

Skrevet

huff da, er godt mulig at det er den skeive ryggraden, stiv nakke og hofte som plager han, mini her hadde låsninger i nakken og bekken etter fødselen (ble ikke oppdaget før vi var hos manuell terapaut når han var 3mnd) gikk hos fysio lenge fordi han alltid lå med hodet bare til venstre side. og han hadde søvnproblemer på dagtid, sov bare når han var dødstrøtt, kunne sutre lenge og sov max 30 min og våknet alltid med ett skrik, men tenkte ikke så mye over det siden han sov hele natten uten skrik. men viste seg å være låsninger i nakke og bekken, var tre ganger til manuell terapaut og så var alt fikset, han ble myye roligere og sov lengre økter på dagtid (natten var alltid rolig) våknet ikke lengre med ett skrik og var blid og fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...