Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg med termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste mens: 28.november (varte i 2,5 dager)

Ganske sikker EL 16/17 desember

Når har eg termin då? Fra siste mens eller fra el til i dag pluss to uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og eventuellt hvor langt jeg er på vei nå.. Vet liksom ikke hvor eg skal rekne fra..

Skrevet

Se her har du en link som er bra. Du kan stille etter WHO standard eller norsk standard (283 vs 280 dager).

http://www.terminkalkulator.com/terminkalkulator/

Har plottet for deg:

Siste mens 28 nov med 280 dagers svangerskap (min lege og jordmor bruker i alle fall dette - akkurat 40 fullgåtte uker):

Første trimester starter Lørdag 28 November 2009

Befruktning (dagene rundt) Lørdag 12 Desember 2009

Andre trimester starter Søndag 21 Februar 2010

Tredje trimester starter Søndag 13 Juni 2010

Permisjonen kan tidligst starte Lørdag 12 Juni 2010

Permisjonen må starte senest Lørdag 14 August 2010

Termin Lørdag 04 September 2010

Fullgått 6 uker 5 dager

Trimester Første trimester

Stjernetegn Jomfruen

Lykke til! =O)

Skrevet

Hei, takk for svar ! :) Eg var inne der å såg, men så den kalkulatoren på babyverden og barnimagen så kommer eg til 12 sept? :o Men er denne ganske så riktig då? For det vil si at eg skal rekne utifra når eg blødde sist egenlti? Siden du forstår hva eg ener med at hvis eg rekner fra EL til i dag og plusser på to uker så er eg bare 6 uker.. ? hmm.. vanskelig dette.. Men ska eg forholde meg til denne då til eg skal til legen? Dummt å måtte gå tilbake når eg kommer der.. hehe

Skrevet

Du får litt forskjellig svar om du velger EL eller første dag i siste mens og så er det jo tre ulike måter å regne det på (280, 282 eller 283 dager). Så helt eksakt blir det jo ikke... =O)

Tror de fleste leger alltid bruker første dag i siste mens med mindre du har helt klare "bevis" for noe annet. Min lege og JM bruker som sagt 280 dager (akkurat 40 uker), men vet jo ikke hva andre bruker (brukte de samme i forrige svangerskap).

UANSETT, så kommer ikke legen til å sende deg hjem! =O) Men det kan hende du må vente til neste kontroll med å ta blodprøver (men det gjør jo ingenting?). Forrige gang gikk jeg til kontroll i uke 10 mens jeg gikk allerede i uke 5 denne gangen. Har vært plaget med hypermesis (ekstrem svangerskapskvalme) forrige gang og ville vite om det var noe jeg kunne gjøre for å dempe det om det kom. Rundt uke 10-12 er normalt. Og tror ikke de tar blodprøver før i uke 12-13?

Skrevet

Min lege og JM har brukt 283dager.. da får jeg opp dette;

Første trimester starter Mandag 13 Juli 2009

Befruktning (dagene rundt) Mandag 27 Juli 2009

Andre trimester starter Tirsdag 06 Oktober 2009

Tredje trimester starter Mandag 25 Januar 2010

Permisjonen kan tidligst starte Tirsdag 26 Januar 2010

Permisjonen må starte senest Onsdag 31 Mars 2010

Termin Onsdag 21 April 2010

Fullgått 26 uker 3 dager

Trimester Andre trimester

Stjernetegn Tyren

Dette stemmer med det jeg har regnet etter hele tiden:) er i flg meg selv,lege og JM 26+3 idag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...