Gå til innhold

NOEN SOM HAR GODE RÅD ANG SMOKK????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6 uker vil ikke ta smokken....får d liksom ikke helt til..brekker seg når jeg putter den i munnen.. å nå er jeg lei av at hun henger på meg hele kveldene.. noen som har gode råd? type smokk? vil så veldig veldig at hun skal ta den..sugebehove er stort...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de minste fra mam med hjerte på fungerte på vår pirat fra dag 5 iallefall.

Skrevet

Trøst smokkene var de eneste som fungerte på lille her.

Skrevet

Vi prøvde igjen og igjen med tutta vår med flere typer tutt. Når hun var 2,5 mnd tok hun mam tutt (den med silikon tupp (gjennomsiktig) ikke den brune). Etter det tok hun flaske og (avent). Gjett om vi var fornøyd da. Prøvde med noen dagers mellomrom, la tutten i munnen og holdt litt på den slik at hun måtte prøve å sutte litt. Funket for oss. Lykke til.

Skrevet

Høres ut som vi har samme ungen, hehe.. Jenta mi på 6 uker nekter også å ta smokk, driver også og brekker seg og bare sutrer hvis jeg prøver å holde den der litt. Har prøvd alle smokker jeg har funnet, i forskjellige størrelser.. Prematursmokker, trøst smokkene fra apoteket, mam smokker som selges på dagligvare,NUK smokker jeg fant på en babybutikk, og et par til jeg ikke helt husker. Men ingen av de ser ut til å falle i smak her i gården nei! Vil bare ha puppen, og det er småslitsomt for å si det sånnt, spesielt når hun er trøtt og egentlig bare vil ha kos!

Så jeg får følge med her å se om noen har noen tips å komme med:)

Skrevet

En ting til, må bare spør dere som har fått dette til :) Prøvde dere om og om igjen med den samme smokken eller prøvde dere forskjellige til h*n plutselig tok smokken? Er litt usikker på om jeg bør velge en smokk og gå for den eller om jeg skal fortsette og veksle mellom de?

Skrevet

Du burde bare prøve og prøve:)

Men husk at de bittesmå babyene helst vil ha en knøttliten smokk:)

Mam-sutten med hjerte som de selger på apotek pleier å funke, hvis ikke hadde vi stor suksess med Nuk 0-3mnd suttene:) Aventsuttene var også veldig greie, og hun brukte de leeenge:) Nå var det jo BPA i disse suttene, så vi måtte slutte med dem, men nå selger de BPA-frie aventsutter:)

Lykke til!

Skrevet

Jenta mi tok til slutt trøst-smokken ,som de har på apoteket. Prøvde mange forskjellige, men en del av dem var for store. Etterhvert prøvde vi bare med den, fordi damen på apoteket sa at det var den som var mest populær blandt de minste babyene, og fordi den vistnok 'ligner mest på mor', som hun så anstendig forklarte det.

Merket at hun veldig lett får smokken under tungen, uten at det er særlig lett å se det, og det syntes hun var skikkelig ekkelt.

Begynte å gi den til henne når hun var mett, tørr, våken og kosete. Holdt en finger lett forran smokken så hun ikke klarte å spytte den ut, men ikke helt inntil, så hun slapp å få det trykket inn. Tok litt tid før hun fant ut hvordan hun skulle sutte på den uten at det fallt ut, og må fremdeles holde den litt for henne til hun får tak (hun har brukt den i en uke).

Hun elsker den, og ligger mye på fanget med smokkken i munnen, særlig om kvelden, men det er sjelden hun vil ha den når hun skal sove.

Skrevet

vi prvde først mam sine, men hun klarte aldri å holde de inne i munnen, de bare datt ut. så prøvde vi nuk, og denne gikk bra, vi bruker den minste:) i silikon. vi gir den til henne når hun er mett, i vognen, sengen eller bilstolen, og da tar hun den hvis vi holder den litt inne, slik at hun får laget vakuum. men om vi prøver å gi den når hun er sulten blir hun rasende, så det er kanskje ikke så lurt, da babyen kan forbinde smokken med å ikke få mat...

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...