Gå til innhold

Lønner det seg faktisk med OBOS-medlemskap?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om man bruker medlemskapet lurt så..

Man får jo førsterett (og ansinnitet) ved leilighetskjøp. Du kan overføre ansinniteten din til dine barn, når de en gang skal kjøpe, så de står sterkere til å få kjøpt leiligheten ved budrunde.

Obos har en del medlemsfordeler som rabatter på telefon, forsikring, osv..

Jeg er ikke medlem av OBOS, men hadde jeg eid leilighet, så hadde jeg meldt meg inn.

Annonse

Vi sparer inn medlemsavgiften bare på forsikringer, og i tillegg kommer OBOS-tilbud som gratisdager på folkemuseet, billige Tusenfrydbilletter, rabatterte teaterforestillinger og denslags. Forkjøpsretten er likevel hovedgrunnen til å ha medlemskap.

Muligens bedre å melde inn en/begge dere, siden dere da kan benytte dere av forsikringsrabattene og det allerede. Du må nesten bare sammenligne forsikringene dere har i dag med det dere kan få da (mange har like gode rabatter gjennom fagforening e.l).

Ansienniteten i medlemsskapet kan overføres i rett linje, så ungen(e - ett medlemsskap per barn) kan benytte seg av deres ansiennitet for å snappe boliger på forkjøpsretten som voksne om det skulle bli aktuelt.

Medlemstilbud av typen rabatter/gratis aktiviteter gjelder ofte flere enn en person per medlemsskap.

Her er vi medlem alle fire, men det ikke noe must om dere voksne ikke bor i OBOS-bolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...