Endelig gravid igjen*klarforny Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Sitter her å prøver å planlegge litt sommerfeire for gutta mine, vi pleier ikke å dra på de store utfluktene, vi har brukt og dra over til Danmark og hadt noen kjempe hyggelige uker der. Men i år er jo mor høygravid når ferien starter Ja takk Gud for det altså. Men spørsmlet mitt er, hvor lenge er det lov å fly når du er gravid? Husker jeg feil når det er fram til 3 uker før termin?
Corneliuss Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Så deilig med sommerferie... Det vareierer veldig fra flyselskap til flyselskap. Noen har 8 uker mens andre har 4. Så det er lurt å få bekreftet før du bestiller billettene. NB! Viktig å ta med papirer som viser hvor langt du er på vei... holdt på å bli nektet adgang av et italiensk flyselskap da jeg bare var 5,5 mnd på vei... De mente jeg var fødeklar når som helst... =/ Trodde først ikke på meg selv om jeg ikke var så spesielt stor (kanskje sammenlignet med noen små italienere??) Og så gjelder fristene også på returen... Altså må rekke å komme deg hjem =O) Fant denne om SAS (tror normal praksis er at du kan 4 uker før men kan som du ser søke om litt lengre frist). SAS •No restrictions during first eight months of pregnancy. •A medical information form, MEDIF, is required for pregnant women traveling between two to four weeks of expected delivery date, and travel must be approved by the SAS Medical Department. Travel during this time of pregnancy must be limited to four hours per flight on SAS. •Within two weeks of due date, pregnant passengers are not permitted to travel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå