Gå til innhold

Ultralyd i uke 12-13 og erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Vurderer å bestille ultralyd for å sjekke om alle indre organer osv er ok + sjekke at veksten er innenfor normalen. Men har noen spørsmål:

1. Er det nødvendig med innvendig ultralyd da eller er utvendig nok?

2. Noen bra leger i Oslo som anbefales?

3. Når er beste tidspunkt? Keen nå, men er bare 10,5 uke så bør vel vente, men hvor lenge? Er det uke 13 nakkefolden synes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ganske sikker på at de ser på nakkefolden ca uke 12. og jeg vil anta utvendig ul skulle holde, men det kommer jo litt an på hva de ser etter... jeg hadde utv med alle mine i uke 12. lykke til!!!

Skrevet

Hei, har hatt utv ul siden uke 9, men nå har legen min topp utstyr da, ikke alle leger som har det!! Nakkefolden måles mellom uke 11 og 13. Jeg var på ul 12+4. Alt var perfekt, han kunne tom på den tiden se kjønn. Men barnet knep igjen beina, sutta på tommelen og gispet hehe. Ikke sjans. Terminen min stemte også, og var slik det skulle være i vekst. Lykke til.

Skrevet

Hei Katta! =O)

Så bra! Hvilken lege går du til? Høres ut som du er veldig fornøyd? Send gjerne nr også hvis du har - ellers finner jeg det ut.

Skrevet

Hei. Det er i Arendal. Arild Kloster-Jensen på Langbrygga i Arendal. (holder til i Grandgården 4 etasje) Ved henvisning av lege bet. du kun 50 kr. Kan finne nr hvis du ikke finner uta det. Bor du langt unna?

Skrevet

Søren! Bor i Oslo... =O(

Men tusen takk allikevel!

Skrevet

4 timer unna blir litt langt ja hehe. Så først etterpå du søkte etter gyn i oslo. Sånn er d når man lager middag samtidig hihi. Lykke til da.

Skrevet

Noen som har noen gode forslag i Oslo?

Skrevet

Jeg var på time for å sjekke nakkefold og slikt noe da jeg var 11+5, dette fordi det ikke er for sent med en abort skulle det være noe alvorlig galt. Nå viste det seg at det var noe alvorlig galt, så vi rakk akkurat å ta en abort uten å måtte gå gjennom en senabortnemd. Jeg vil anbefale uke 11 dersom du skal ta en slik sjekk.

Vi var på Oslo City og kommer aldri til å dra tilbake dit. Det å måtte gå tilbake i luka og betale 1200kr i en luka foran fem andre lykkelige ventende (gravide) par var en belastning. De burde strengt tatt spurt om vi ville ha en faktura tilsendt. Men tror de er veldig bra for det altså.

Søstra mi har brukt noen på Skøyen og anbefalte dem veldig, men husker selvsagt ikke hva de het.

Lykke til! :-)

Skrevet

Dr Trolle på Majorstua klinikken, han skal være en av de aller beste. Jeg var der med min første, han har 3D, jeg fikk film av babyen og alt fikk jeg se på storskjerm når jeg var der. Det hele var helt fantastisk.

Skrevet

Jeg skal på Volvat om en uke, og har hørt at det er superbra - topp utstyr og proffe mennesker. Har vært der i forbindelse med en annen undersøkelse også, og ble overrasket over hvor mye informasjon og godt utstyr de hadde :)

Skrevet

Var du hos jordmor eller lege da? Pris?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...