Mzzizzy+augustspire <3 Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Formen er så som så... Kvalmen kommer og går i løpet av dagen... Gjør mye husarbeid for å glemme den for en stund.. Men hvor lurt er d å løfte på litt tyngre ting? Holder på å ommøbelere her hjemme, og da blir d litt tunge løft... Kan dette være skadelig??
corazon Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 hei,må bare svare på dette. Fikk beskjed av en privat lege at jeg ikke skulle løfte mer enn 5 kilo... Ikke løft for tung,la gutta ta seg av det
mammatetogansketette:)) Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 nei nei nei... da hadde alle gravide småbarnsmødre slitt gitt Jeg har en liten pode på snart året, han er ti kilo... har ikke personlig assistent, så må nok ta noen tak selv... Vel, iflg div. info jeg har sett og spurt jordmor om (i forrige svangerskap), så kan man løfte stor sett det man er vant til. Ikke de tyngste takene kanskje, om man løfter mye og ekstra tungt kanskje men... Så er vel ikke snakk om anntall kilo, men heller hva man er vant til samt om det er andre faktorer som gjør at man bør være ekstra forsiktig (bekkenløsning osv...) Men er jo lurt å høre med jordmor som kjenner akkurat DEG vil jeg tru. Men,, ekstra forsiktig er det uansett lurt å være:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 jeg fikk beskjed da jeg var på første kontroll at jeg ikke skulle løfte mer enn 2-3 kilo:)
Indigo 08-10-13 Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Jeg går stort sett rundt og bærer 10 kg gjennom hele dagen jeg da. Har en liten gutt på litt over året som ikke kan gå. Ikke så mye å gjøre fra eller til. Alt med måte tenker jeg. Ikke løft så tungt at du føler ubehag. Tror dessuten dette er mer aktuelt når vi er litt lenger på vei..
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 jeg løfter både 2 og 3 åringen min når det trengs uten å tenke mere på det. De er jo 19 kg og 15 kg. Ingen problem. Litt morsomt for med nr 1 så måtte min mann bære handleposen hjem fra butikken bare vi kjøpte 2 liter melk:) Men selvfølgelig, sier legen noe annet så bør en følge det. Jeg mener at så lenge en gjør som normalt går ting fint, en må alikevell ta høyde for det å løfte hvis en begynner å få ondt i ryggen/bekkenet. Alle kjenner sin egen begrensning:) og min vil nok komme etterhvert som magen blir mye større. Da kommer jeg nok aldri til å orke å løfte disse små. Men jeg tror ikke det er lurt å begynne å bære på et kjøleskap liksom:) lykke til.
♥REBECCA♥ Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 jeg har to gutter, en på 7mnd,og en liten på 19 mnd, minsten veier ca 9kg,han ansre ca 11kg, går stadig og bærer på dem,blir sånn med små barn. man skal ikke løfte mer en hva kroppen tåler, og det er viktig og løfte riktig:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Ja, har man små barn MÅ man jo nesten bare løfte litt iløpet av en dag, særlig siden jeg er hjemme m henne. Jenta mi er heldigvis av den slanke sorten, så selv om hun er 15 mnd veier hun nok ikke mer enn ca 9 kg- enn så lenge da:p Men trodde dette m tunge løft var viktigst etterhvert som magen ble større jeg- og ikke av betydning nå i 1.tri allerede??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå