voe Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 4 dager før jeg fant ut at jeg var gravid ca 4+3
Corneliuss Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 I uke 7. Trodde jeg ikke skulle få hypermesis (ekstrem svangerskapskvalme) denne gangen siden det drøyde. Etter det har jeg spydd hver dag - mellom3 og 20 ganger. Jobber er umulig... Kun sofaen og litt klunking med dere som gjelder...
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 når jeg var ca. 8 uker begyntte den hos meg
:) ! Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Begynte når jeg var ca 6 uker, og gikk så si over når jeg var 9 uker. Håper IKKE at den kommer tilbake. Noen som har erfaring med det forresten ? Nå er jeg bare litt småuggen på kvelden, eller hvis det er lenge siden jeg har spist!
maria isabell Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 noen dager før ikm...og er nå 8+4 og super kvalm,men litt betre for hver dag:)
blid frøken :) Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 jeg ligger rett ut nå. begynnte på mandag. var da 6+2. orker ingentig og ligger heile dagen, måtte gi opp jobb. håper dette ikke varer lenge. har fått ned 1 knekkebrød i dag. sorry at ikke er noen store bokstaver, men orker bare bruke 1 hand...
Truda- mor til 2 Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2010 Åja... Søren... Jeg var også fryktelig dårlig ved forrige graviditet, og håper selvfølgelig det ikke skal bli like ille denne gangen... Husker ikke når det begynte sist, og hadde håp om at jeg skulle slippe det denne gangen siden jeg nå er 6 uker uten å ha merket noe mer en litt små-kvalme nå og da... Men da skjønner jeg at det er for tidlig å glede seg over det...
mammaløve Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Jeg ble kvalm umotivert (uten å ha luktet noe ekkelt) fra uke 6, så gikk det over litt i uke 9 før det kom tilbake med oppkast nå i uke 11. Blæh!!
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 ca 5-7 uker. husker ikke helt nå er jeg 8+4 og den har avtatt!
jubaloooo med to stk Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 begynte denne uken, er 7+ 3dager. Farsken, trodde jeg skulle slippe billigere unna denne gang, men det slo til i samme uke som sist gang. Spyr nå ettermiddag, kveld, natt og i morges pluss formiddag. Har en brødskive innabords som jeg håper holder seg der. i tillegg har jeg løs mage, jei!
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 trodde jeg skulle slippe unna - men hos meg startet kvalmen, hodeinen og ekstremt tretthet nå i slutten av uke 7. som det var kasta over meg....
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #13 Skrevet 15. januar 2010 I uke 6/7.. Hat! Bruker ca en time på å få i meg frokosten.. Spyr ikke, men er fryktelig kvalm!
blid frøken :) Skrevet 15. januar 2010 #14 Skrevet 15. januar 2010 Tror jeg har funnet resepten min. Wild berry saft, boller og speiderhagl. Har faktisk fått ned 2 1/2 bolle i dag. Ny rekord
CharlotteAmandaogOlivia Skrevet 16. januar 2010 #15 Skrevet 16. januar 2010 wild berry saft var det eneste jeg drakk forrige gang også, og spiste lakris som en gal. Min kvalme startet da i uke 8 og ga seg ikke før frøkna hadde kommet ut. Denne gangen er jeg mye bedre og har bare morgenkvalmen som kommer og går litt som den vil. Er da ihvertfall i jobb og klarer meg gjennom dagen. Fikk mange tips om hvordan jeg skulle takle kvalmen forrige gang,men ingenting som hjalp. Jeg kjøpte sånne akupressur armbånd på apoteket og det fungerte bra til tider. Lykke til
bringebærjenta-4.jenta Skrevet 17. januar 2010 #16 Skrevet 17. januar 2010 Er på vei med nr. 4 og kommer til å bruke POSTAFEN igjen når kvalmen melder seg. Brukte det på nr. 2 og nr. 3 med stort hell. Det virker veldig bra, brukte en tablett om morgenen, en tablett midt på dagen og en tablett om kvelden. Det er større dose enn det som er anbefalt på pakken ,men spurte legen min og hun sa det var greit i en tre mnd periode. Anbefales på det sterkeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå