Gå til innhold

Til de som har hatt kvalme - når gikk det over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare på nippet jeg tør skrive her. Har i løpet av 2009 hatt 1 MA og 2 SA. Er nå gravid for fjerde gang og er 9+2 uker på vei.

Denne gangen har det vært så annerledes enn de tre andre gangene, jeg har vært utrolig kvalm, sliten, ømme bryst ++.

Jeg skal på UL neste fredag og er virkelig spent siden jeg ikke har kommet meg lengre enn uke 9 tidligere, og har fått negative assosiasjoner iforhold til UL.

Kvalmen min har forandret seg litt, er fortsatt små kvalm i løpet dagen.. men ikke så ille som det har vært. Har fått litt mer hodepine nå.

Jeg lurer på, for de som har vært kvalm, når gikk det over for dere?

Det sies vel at det går over når man runder ca 12 uker, men dette er vel ganske individuelt.

Jeg bare håper det ikke er noe galt siden kvalmen har avtatt ! Har fortsatt de andre symptomene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kvalmen min begynte å avta i uke 9. Nå er jeg uke 11 i morgen, og hender bare at jeg er litt småuggen på kvelden eller hvis det er lenge siden jeg har spist!

Lykke til, krysser fingra for at det går bra med deg denne gangen :)

Skrevet

Ble gradvis bedre fra uke ti ca. Uke 11 gikk det bra så lenge jeg holdt meg unna fet/kraftig mat og søtsaker (kjekt i jula.... :/ )

Nå i uke 12 går det helt fint. Hoster masse, forkjøla, og har brekt meg noen ganger- og da kastet opp litt.. virker som jeg er ekstra lettspydd... !! Men kvalmen er heldigvis over. Dette er jo individuelt ja, får håpe det går bedre med deg snart, lykke til til deg:)

Skrevet

Godt å høre at det er litt forskjellig når kvalmen avtar. Siden jeg har mistet før blir jeg jo så uenderlig og slitsomt var på symptomer.

Håper jeg kommer meg igjennom til neste fredag og UL, med gode resultater.

Har i dag hatt en voldsom hodepine, men det er vel normalt?

Skrevet

Jeg er 8+2, og kvalmen har roet seg. Kjenner det bølger seg opp hvis jeg blir sulten eller hvis jeg kjenner ekle lukter. Skikkelig enkelt når man jobber som sykepleier.

Hodepine har jeg også slitt med, det har vært helt sinnsykt, min vennine som er jordmor fortalte meg at det er helt nomalt, det skyldes hormoner.

Jeg skal på tidlig UL i dag, fordi jeg har også 3 SA bak meg. Gruergleder meg.....

Skrevet

Okei, jeg har det også slik at kvalmen kommer når jeg blir sulten og når jeg kjenner lukter/tenker på div. mat osv.

Godt å høre hodepine er normalt. Jeg har vært så engstelig pga den.

UL i dag du, så spennende!! Masse lykke til :-) Håper å få høre positive resultater. Skjønner godt du gruergleder deg, jeg skal neste fredag, og føler det samme.

Skrevet

jeg har det AKURATT som deg!!

jeg har hatt en MA og 2 SA og er gravid for 5. gang (har en datter fra før). nå er jeg 8+4 , og synes denne gangen har det vært annerledes. jeg har hatt ømme pupper, og vært kvalm og uggen hele tiden.

nå kan det gå en dag hvor jeg fint kan fungere (altså rydding og leking) mens andre dager må jeg nesten bare ligge på sofaen.

nå har kvalmen avtatt litt, jeg blir bedre og bedre, men hodepinen kommer fortere ;) hehe...

men jeg syns du burde vært glad for at kvalmen avtar! det blir jeg hvertfall :) selvfølgelig er det litt ekkelt, siden man kan tro noe er galt. men som oftest så er det ikke det. lykke til på¨UL, du er heldig som får det ;) jeg skal ikke på noe kontroll før etter uke 12!!!!

Skrevet

Joda, veldig deilig når kvalmen ikke er der konstant. Men det er jo det der med å bekymre seg, skal ikke være enkelt :-) Men får bare tenke positivt til det motsatte er bevist.

Oj, men du får tidlig UL om du spør etter det? Siden du har mistet tidligere. Jeg etterspurte det slik at jeg enten får roet nervene, eller fjerne det tidligere. Siden jeg gikk med det 1 mnd uten liv første gangen, det har jeg ikke lyst å gjenta.

Men alt er så spennende, masse lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...