voe Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Hei. Etter planen skulle jeg begynt å studere til høsten (holder på å fullføre vg skole nå noen år etter jeg egentlig skulle vært ferdig). Men er det noen som vet hvordan dette fungerer? Har termin i september. Er det mulig å få permisjon fra studier? Og hva skjer i såfall med stipendet? Får man noe ekstra når man er gravid/fått barn? Håper noen har erfaring med dette Graviditeten min var IKKE planlagt? Ble gravid på p-pillen.. Har IKKE glemt en pille heller, så er ganske sjokkert ennå Men men, har jo alltid ønsket meg barn, så får bare gjøre det beste ut av det Gleder meg allereder
ST02-10 Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Du må melde deg opp og få studieplass, betale for semesteret og søke vanlig stipend og lån fra lånekassen. På skjemaet fra lånekassen kan du krysse av at du venter barn og vil gå ut i permisjon. Lånet og stipendet blir da utbetalt som permisjonspenger og blir ikke omgjort til lån... Du må også søke engangsstønad fra Nav dersom du ikke har hatt en jobb hvor du vil få mer enn ca 33000.-. Det er et engangsbeløp du får fra Nav før fødsel.
voe Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2010 Ok Tusen takk for grei tilbakemelding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå