Gå til innhold

Hvis du og mannen skulle reist på en weekendtur uten barn - hvor ville dere reist da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vg foreslår slottsweekend i tyskland ; http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=581232

jeg vil også foreslå slottshelg, men heller i praha, edinburgh, italia eller frankrike.

Men jeg hadde ikke takka neitakk til et spahotell i byen jeg bor i heller jeg assa.

Savalen feks har et fint spaanlegg, men dere tenker kanskje mer shopping og flytur? i så fall et av landene over og tenk alternativt når dere velger bosted :)

god tur!

Annonse

Gjest Sauen og ungene

Takk for svar! Slottsweekend kunne jo vært spennende!

Tenker en tur til en storby ja, med muligheten for å se litt museum, serverdigheter, shopping, god mat... Har vært i paris og elsket det, kunne godt flyttet ned der jeg, hehe... Men må prøve noe nytt... Barcelona hadde jo vært noe!

Gjest Sauen og ungene

Ja, fantastisk by... Er jo sikkert myyye å se selv om jeg har vært der før... Brukte jo første 2 dagene på å gå rundt i latinerkvarteret og ikke tørre å gå derfra, var redd jeg skulle gå meg vill jeg.

Fikk sett eiffeltårnet, louvre og de store tingene da.

Hm, går jo an å reise tilbake, da vet jeg ihvertfall hvilke tabber jeg ikke skal gjøre igjen (som å ikke ha med kart eller turistguide, f.eks =P)

Gjest sug lut

Bare Louvre kan man jo bruke uker på, egentlig. Og Rodin-museet kunne jeg gått i hver dag. Samme med l'Orangerie. Picassomuseet er strålende. osvosvosv. og så er det en by man kan gå og gå og gå i, bare fordi det er vakkert, og for å utforske, uten å få klaus (dvs uten at det kjennes som i London, som jeg ikke liker). Og parkene. Og maten. Og bygninger og kirker.

Eneste minus er shopping for folk som ikke er str 34..

Gjest Sauen og ungene

Skrive ned, skrive ned =)

Shopping ble det ikke mye til ihvertfall, fant bare dilldallbutikker jeg. Før vi siste dagen oppdaget en svææær handlegate. KJøpte meg et par sko og en genser på H&M, og det var det jeg fant, hehe.

Louvre er fantastisk ja, fikk dårlig tid på slutten... Får undersøke litt mer før jeg reiser neste gang!

Tenker du storbyferie??

Vi hadde enten dratt på hytta i fjellet, eller til storby.

Jeg liker København, Stockholm, Praha, London. Og nr. 1 på favorittlista er Vilnius. Hovedstaden i Litauen. Kjempekoselig by!

Har selv lyst til å besøke Barcelona :)

Annonse

Digger Vilnius jeg også!! Bodde på klosterhotell i gamlebyen der, og kunne ikke hatt det finere=) Gamlebyen er bare SÅ flott, men nydelige kirker på hvert et hjørne, romantiske små fortausrestauranter og bilfrie brosteinsgater. Den nyere delen er glimrende for shopping! Billig å bo og spise, og det beste av alt- man slipper å gå i kø mellom andre turister der, herlig lite turistifisert;)

Ellers liker jeg også Praha, og kunne tenke meg en tur til Venezia før den synker i havet:p

Roma står høyt oppe på min liste, sammen med Barcelona og Praha! Paris er jo alltid en hit, det samme med London :) Men syns kanskje selv at London er litt mer venninnetur-emne enn kjærestetur:)

Ellers er jo København en veldig kjekk by da dersom dere ikke vil reise så langt!

Amsterdam, London, Barcelona, Praha:-)

Elsker Amsterdam, det er en nydelig by med en fantastisk atmosfære. Vi håper vi kommer oss ned igjen i løpet av året.

London er også helt herlig, i tillegg til at vi er West Ham supportere og kan gå på fotballkamp. Så bor min søster der:-)

Paris, men hver gang vi gjør det blir det fryktelig lite romantisk for vi bruker all vår tid på å treffe venner og løpe ærend.

Vi burde finne "vår" privat storby destinasjon, men det er så lett med Paris, vi vet hvor alt ligger og det minner oss om årene vi bodde der.

Hver gang tenker jeg at vi skal reise dit uten å fortelle noen, men vi sprekker alltid. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...