Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter halvannet år med prøving hvor jeg har slitt med å få mens og eggløsning, har vi plutselig fått påvist at mannens sædkvalitet i tillegg er såpass nedsatt at vi må ha prøverør for å bli foreldre. (Skulle gjerne skrudd tiden tilbake og testet ham med en gang, men den gang ei...)

Til uken skal vi til vår første konsultasjon hos Aleris og vi gleder oss! Vi valgte å gå rett til det private i stedet for ventetid hos Riksen.

Jeg har forstått det sånn at man får resepter på hormoner den første konsultasjonstimen om alt ser greit ut. Starter man på hormonkuren første dag av mens? Eller starter man ute i syklus en gang?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141272768-f%C3%B8rste-konsultasjon-hos-aleris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke helt hvordan det fungerer men ser at jeg begynte på spray på dag 17.

Sikker på at dere ikke vil prøve offentlig først? Vi ventet ikke lenge med å komme igang på Riksen, og på Aleris betaler du mange tusen mer.

Hvor mye kommer behandlingen på?

Lykke til med forsøket,håper det klaffer fort nå!

Ok. Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg skal ha mens bare et par dager etter konsultasjonen, og det er spennende å vite når jeg kan regne med oppstart, hadde vært så positivt om vi kunne starte allerede neste uke :)

At vi går rett til Aleris er fordi vi har sjekket med Riksen og det er opp til 12 uker ventetid bare for å komme på forsamtale og vi ønsker å slippe pines mer med ventetid. Vi føler vi allerede har ventet en evighet på å kunne bli foreldre. En annen årsak er at vi har hørt mye positivt om Aleris og at man blir utrolig godt ivaretatt der i forhold til i det offentlig.

Vi regner med ca. 25000,- for et forsøk + medisiner.

Når du starter med stimulering kommer jo helt an på om du skal ha kort eller langt regime.

Ved kort regime starter du på sprøyter på syklusdag 2, ved langt regime nedreguleres du med spray i flere uker før du begynner på sprøyter.

Vet ikke helt hvordan gangen er med langt regime, da jeg kun har hatt korte. Kort regime er ihvertfall helt supert. Hele prosessen er over i løpet av ca 2 uker, og der er minimalt med bivirkninger:)

Vi holder også til i det private, orket ikke å stå i kø, pluss at servicen er helt super. Vi valgte å kjøpe en 3-pakk, noe vi er veldig glad for nå, siden det første forsøket endte negativt.

Lykke til!

Hvis mannen din har nedsatt sædkvalitet går de muligens for ICSI (mikroinjeksjon) istedenfor vanlig IVF ("blande celllene i en kopp") og da anbefaler de nedregulering +stimulering, altså langt regime. Hvis alt er som det skal på UL (og du ikke skal utredes mer) får du sikkert starte med en gang. Da starter man vanligvis med nesespray på dag 21 i syklus og går på den i ca 3 uker før du starter på sprøyter + spray. Det tar ca 12 dager. I dette gamet er det bare å smøre seg med tålmodighet :)

Lykke til!!!

Da var første time overstått! Det blir ICSI på oss, og kort regime fordi det var fare for overstimulering hos meg. Vi pustet lettet ut da vi fikk resept med en gang! Så nå må vi vente på mens (som er ventet denne uken), og når den er i gang så skal jeg begynne på Puregon syklusdag 4. Etter å ha tatt Puregon i ca. 8 dager så blir det Orgalutran ca. 3-4 dager. Så jippi! Endelig skjer det noe! Kanskje vi får ut egg i februar allerede...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...