Gå til innhold

Flere som er igang med fryseforsøk nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på tbl på fredag og skal ha første ul på tirsdag. Er ikke dag 12 sent for første ul?

Er vårt første fryseforsøk/søskenforsøk.

Hadde vært gøy å ha noen å følge:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du. Skal i gang med tabl rundt midten av feb og har ingen peiling på prosessen med frys. Er imidlertid veldig nysgjerrig på den og hadde ikke hatt noe i mot å høre om dine erfaringer.

Uansett, krysser fingrene for deg :)

Skrevet

Er veldig spent jeg også Ikke vært borti frys før.

Skal sende deg full rapport når vi er i mål :-)

Takk og lykke til til deg også!!

Skrevet

Jeg hadde ultralyd på dag 12, men mitt forsøk ble avbrutt da.. Jeg hadde produsert egg selv om tablettene liksom skulle ha overstyrt kroppen!! Jaja, vi hiver oss i det igjen om et par uker! Lykke til!!!!

Skrevet

Hei frysejenter :)

Hadde innsett i dag, fra fryseboksen!

Hadde 8 egg på frys, og jeg ville svært gjerne ha tilbakesatt to.

Var enormt spent i morges på hvor mange de hadde tint og om de var brukbare....

Det var en gledelig nyhet som venta oss, de hadde tint 2 stykker, og begge to var i strålende form. Begge to hadde blitt 8-delt uten noen som helst slags fryseskade, så nå ruger jeg på to....

Blir 14 nervedager å gå i møte, men utrolig gøy å spennnde.

Hadde vært gøy om vi kunne følges på veien :)

Lykke til :)

Skrevet

Ååååååå,så heldig:-)

Gratulerer!!!!!!

Jeg vil også gjerne sette inn 2 ,men har ingen håp om å være så heldig.

Blir spennende å høre om 14 dager da:-)

Masse lykke til!

Skrevet

Hei! Jeg skal også begynne på tabletter i midten av februar. Gleder meg til å komme igang. Skikkelig utålmodig!! Hadde neg ICSI i desember. Fikk bare to egg på frys, men vi satser på at de er "de rette" egga ;-)

Skrevet

Er så glad for at vi fikk inn to.... men måtte nesten grine meg til det :)

Hvor mangeegg har du på frys? Og når skal du begynne prosessen?

Skrevet

hei hei ! :-)

Jeg begynte på tbl på tirsdag og skal på UL på fredag ( om en uke i dag) Dette er også vårt første fryseforsøk. Vi har seks egg på frys etter vårt første prøverørsforsøk som resulterte i en gutt som ble født i mai 08. Så nå håper vi at vi skal få en bror el søster til vår lille gutt :-)

Skrevet

Hei, er i gang med min andre fryseforsøk. Hadde en i november, som viste tegn til graviditet, men på 2 blodprøvekontroll var det negativt:(( Da hadde jeg fått inn 2 egg uten noe problem( Hadde riktig nok 11 egg på frys, 2 hadde overlevd og de fikk jeg. Har hatt 2 neg IVF og to negative fryse forsøk).

Den 12.01 fikk jeg dessverre bare ett eg da det var kun ett av tre som hadde overlevd. Fikk forklart av legen at det var et perfekt firedelt egg uten noen fragmentering( det skal visst være det egget det blir mest babyer av). Jeg synes bare det var utrolig synd at kun ett overlevde alikevell.

Lykke til til alle, håper at det blir vår tur snart:))

Skrevet

Bicon: hvorfor fikk du ikke automatisk to satt inn?

Blir litt nervøs her, har bare to embryo på frys og vil gjerne ha dem begge inn samtidig. Riksen opererer med 50-60% overlevelse på tin så da orker jeg ikke vente en periode til hvis det første ikke klarer seg.

Uansett godt at vi er mange i samme båt :) fikk resept pd div info i posten i dag så da er det bare å vente på tante rød.

Skummelt: i papirene mine står det at ul gjøres mellom dag 9-11, men har nå hørt om andre som tar den dag 12 også...sikkert forskjellig fra sted til sted.

Skrevet

Bicon: hvorfor fikk du ikke automatisk to satt inn?

Blir litt nervøs her, har bare to embryo på frys og vil gjerne ha dem begge inn samtidig. Riksen opererer med 50-60% overlevelse på tin så da orker jeg ikke vente en periode til hvis det første ikke klarer seg.

Uansett godt at vi er mange i samme båt :) fikk resept pd div info i posten i dag så da er det bare å vente på tante rød.

Skummelt: i papirene mine står det at ul gjøres mellom dag 9-11, men har nå hørt om andre som tar den dag 12 også...sikkert forskjellig fra sted til sted.

Skrevet

Fikk ikke automatisk satt inn to, så lenge jeg er født i 80, under 35 år.

Så har jeg bare et ferskforsøk bak meg, og masse egg på frys, da ville de prøve med et først.

Men... heldigvis fikk jeg to etter å ha sagt hvor inderlig jeg ønsker det, og de hører på ønsker !

Skrevet

Oi, så mange vi er.Morro:-)

Jeg tenker at hvis begge eggene overlever tining så kaster de ikke det ene, så da blir det to inn.

Jeg har 6 egg på frys etter første ivf som resulterte i en jente født aug-08:-)

De er frosset ned to og to, så blir ikke aktuelt å ta opp ett her.

Tror det var fult for ul på mandag,derfor det ble så sent som dag 12. De hadde holdt av plass til oss,men når jeg snakket med de i november sa jeg at tanta ville komme ca 12 januar og da hørte vi til uke 4. Tanta kom den 8. så da hoppet vi fram til uke 3.

De kan prøve seg å ikke sette inn to dersom begge overlever tining.

Kommer til å klikke jeg da...hehe.

Lager en liste til oss jeg,så blir det lettere å følge hverandre :-)

Skrevet

Bicon: jeg begynte på Progynova forrige fredag (8.jan), skal på ul tirsdag 19. og regner med å sette inn enten torsdag eller fredag( 21./22.)Hvis de overlever da...

Skrevet

De kaster ikke fullt levelige egg, så der kan du ta det med ro, så når dine er frosset ned to og to, så har du en bra sjanse for to du også!

Åh, ja,,. det er spennende dette her! Har så mye energi i kroppen så nå er det full nedvask av kjøkkenet :) Begynner nok mandag og kjenne etter symptomer kjenner jeg meg selv rett.....

Ikke dumt med å lage liste, skal jammen jeg å gjøre.. :)

Skrevet

hei hei dere ! :-)

Må spørre dere om noe vedr disse progynova tbl.. Det er en slik kalenderpakning med 28 tbl i. Jeg begynte på mine på tirsdag og begynte da på den delen som er farget blå (uken).. så mest naturlig ut... men kom til å tenke på at kanskje dette var feil?? ble litt redd for at jeg nå har gjort feil ,el er det det samme i alle tbl... ( mener å huske at ved p-piller, så var det "sukkertbl" den uken som var annen farge på...) har jeg gjort noe feil her nå ? Og hva er det egentlig disse tbl skal gjøre? Har gått så fort i svingene her, at jeg ikke har fått spurt om noe særlig... Er det krise om jeg glemmer en tbl en dag? skal jo ta tre for dagen... hittil har jeg husket alle hver dag :-)

lykke til alle sammen :-))

Skrevet

Ooohh, dette har ikke jeg tenkt på, med tanke på tabletter og farge.., jeg har tatt remse for remse jeg, har aldri fått beskjed om å droppe de mørkeste blå. Men de har funka på meg, de hadde gjort jobben sin så langt da :)

Skrevet

Det står i brosjuren at man ikke skal bry seg om dagene som står på og da tenker jeg at fargene ikke spiller noen rolle heller...

Tar alle 3 tbl om dagen? Jeg tar bare 2. Altså 4 mg om dagen.

Kankjse dere som tar 3 tbl har 1 mg?

Hmm....

2 dager til ul:-)

Skrevet

I mine papirer står det også at jeg skal ta to tabl á 2 mg dagen morgen og kveld. Ingen ting er nevnt ang farger, men at jeg ikke skal bry meg om dagene som står på. Regner med det betyr at jeg begynner på begynnelsen.

Lykke til skummelt, spennende å følge med deg :)

Skrevet

aaaa, det var godt å høre! Fikk plutselig det for meg i går at jeg hadde gjort feil, men da kan jeg nok slappe av og vente på UL på fredag :-))

Vi går en spennende tid i møte allemann her :-))

Skrevet

Hvordan går det med dere jenter?

Jeg var på ul i går og ble veldig skuffet da forsøket ble avbrutt:-(

Hadde flere modne egg så skal øke dosen Progynova til neste forsøk.

Er jo bare et par uker til jeg er igang igjen,men blir så dårlig av de tablettene så det føles litt bortkastet.

Heier på dere andre!!

Skrevet

hei skummelt :-)

hvordan dårlig ble du av tablettene ?

Jeg var på UL på fredag (22) og da økte de dosen fra 3 til 4 tabl om dagen.. skal ha innsett på fredag som kommer. Jeg er så trøtt og kvalm om dagen, ingen overskudd.. og regner med det er tablettene. Nå har jeg i tillegg begynt å bli forkjølet, så formen er ikke på topp i det hele tatt.. Men det er jo sef verdt det om vi nå får det til :-)

Du skal se at når de nå øker dosene, så går det rette veien neste gang :-)

Skrevet

Hei!

Jeg har gått tilbake til mitt gamle nick.

Jeg ble veldig slapp,svimmel og kvalm og hadde konstant vondt i magen.

Ikke helt som menssmerter, men stram og...ja,vet ikke helt jeg. Og som du sier, ikke noe overskudd!

Og når jeg endelig sluttet på tbl har jeg ligget syk i 3 dager nå:-(

Veldig synd på meg...hehe.

Hvilken dag var du på ul?

Lurer på hvorfor ikke jeg kunne prøve å øke dosen.Kankjse fordi jeg allerede var på dag 12?!

Lykke til på fredag!!!

Hilsen skummelt/

Skrevet

"Dollypopp" er du "skummelt" eller har jeg misforstått?

Uansett, ser da ut som om vi kanskje begynner på tabl omtrendt samtidig ettersom jeg ikke får mensen før ca midten av feb. Håper det går bedre med deg da :) Er selv så spent.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...