Gå til innhold

Blødning fra endetarmen og hemmorider....


Lille_bie

Anbefalte innlegg

Huff.... Jeg er så plaget. Tårene triller når jeg er på do. Det å ha avføring er grusomt vondt. Idag dryppet blodet etterpå. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er "bare" 9+6 og så plaget allerede. Er det noen som har vært plaget tidlig, og at det har blitt bedre eller hvertfall ikke værre?????? Håper på det, for gruer meg veldig om dette skal fortsette til august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det høres grusomt ut. Var ikke plaget med det sist jeg gikk gravid. og er heldigvis ikke det nå heller. Er bare 11+4 dager så det kan jo komme i løpet av svangerskapet. Har du snakket med legen din? Det må jo være noe man kan gjøre med det selv om man er gravid. Det er jo grusomt å måtte ha det slik helt til august.. Det er jo mange som får hermorider i løpet av svangerskapet så jeg håper at legevitenskapen har funnet noe som gravide også kan ta.. Synes forferdelig synn på deg.. Har ikke så mange gode råd, annet enn å snakke med fastlegen sin eller dra på apoteket å snakk med dem. De er jo flinke og har peiling på mangt.. Du får ha lykke til og jeg håper du finner en løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUFF!! Synes veldig synd i deg, vet akkurat hvor vondt det er. Jeg hadde det slik etter forrige fødsel, og det er faktisk ubeskrivelig vondt. Da gikk det over etter ca to uker, uten at jeg tok noe for det eller smurte på noe. Nå er jeg 10 uker på vei med andremann, og har hittil blødd endel etter avføring, men jeg har ikke de sterke smertene som jeg hadde sist.

Håper du finner en løsning på det, for sånn kan du ikke ha det helt til august!

God bedring, og lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært plaget med dette både under svangerskap og etter fødsel, så du har min fulle sympati!!! Det finnes to ulike salver på apoteket som skal hjelpe, men jeg vet ikke om disse kan brukes når du er gravid. Spør der, så får du nok svar. Jeg brukte mye varmvann, enten i dusjen eller en klut med så varmt vann som overhodet mulig, og trykket denne mot hemoridene. Det er også viktig at du drikker mye vann og spiser mat som holder magen i sjakk, slik at du unngår treg mage. Dette er med på å forebygge hemoroider senere også. Cultura og all bran, rosiner, svisker...

 

Og, det blir bedre, det har nok ingenting med svangerskapet at du er plaget nå, det er litt tidlig, men kanskje at du har hatt treg mage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...