Gå til innhold

Blødning fra endetarmen og hemmorider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff.... Jeg er så plaget. Tårene triller når jeg er på do. Det å ha avføring er grusomt vondt. Idag dryppet blodet etterpå. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er "bare" 9+6 og så plaget allerede. Er det noen som har vært plaget tidlig, og at det har blitt bedre eller hvertfall ikke værre?????? Håper på det, for gruer meg veldig om dette skal fortsette til august!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffamegen, dette er ikke noe godt nei!

Fikk selv hemoroider da jeg gikk med gutten vår for 3 år siden og enda ikke kvitt problemet. Dvs; da jeg gikk gravid og 6 mnd etterpå var hemoroiden fylt, men siden har den vært tom og ikke vond, bare i veien og plagsom i så måte. Men jeg gidder ikke å operere det vekk før jeg er ferdig med å gå gravid.

Så til noen råd; Alcos Anal. Kjøp inn stikkpiller og salve og gni inn ved hvert eneste dobesøk. Kjøp deg dulphalac (tror jeg det heter) det er jo lakserolje i mild form. Ta 3 styrter hver dag til magen er løs og fin og deretter 1 styrt daglig ut svangerskapet for å holde magen i sjakk.

Ta en isbit bak på hemoroiden før du går på do. Det får den til å trekke seg sammen og bli mindre blodfylt akkurat da.

Når du har kommet litt lengre ut i svangerskapet kan du ta scheriproct analsalve i stedet for alcos anal for den er litt mer effektiv, men skal ikke brukes i 1. tri i alle fall.

Ønsker deg riktig god bedring:)

Skrevet

Bruker allerede AlcosAnal, synes ikke det hjelper noe serlig. Fikk hemmorider under forrige svangerskap. Da dukket det opp midtveis. Det plaget meg i nesten 1 år etterpå. Gutten min er 3 nå. Skal til kontroll hos legen 25 januar. Får ta problemet opp med han og høre om han har noen mirakelkur.... Vet jo at det ikke finnes da....... Prøver å være flink til alle de andre tingene som man skal gjøre (vann, svisker osv.....) Men har ikke prøvd dulphalac eller laktolose, får kjøpe på apoteket tror jeg. Får dette er vondt!

Skrevet

Kanskje det er hemmorider jeg er plaget med også da? Er veldig vondt å gå på do noen ganger, og det kjennes ut som jeg skal "sprekke" bak når bæsjen skal ut. Når jeg tørker meg etterpå, så er det litt blod på papiret. Men jeg har trodd dette er fordi huden har sprukket litt, men kanskje det er hemmorider?

Skrevet

Man kan også bruke miniklyks av typen microlax om forstoppelsen ikke sitter for langt opp. Det hjalp meg litt sist.

Uff, føler med dere for det er ikke noe godt. Jordmor sa også at man kunne ta en plastikkhanske og putte en isbit ned i en av fingrene for så å presse den litt inn i åpningen (veldig detaljert da men...). Det er visst viktig å få mest mulig inn igjen ettersom presset fra endetarmen gjør at hemoridene forsvinner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...