Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Håper noen kan hjelpe meg litt her-får så mange forskjellige svar fra NAV og blir ikke klokere.

Jeg har forlenget permisjonen min(1 år ekstra) så går nå hjemme i ulønnet permisjon fram til august 2010.Når jeg begynner på jobb igjen går jeg tilbake i min faste 100%-stilling.

Jeg planlegger å bli gravid igjen nå og dersom det går fort vil jeg ikke jobbe i denne stillingen i mer en kanskje et par mnd før neste permisjon.

Har derimot en liten kveldsjobb nå som gjør at jeg akkurat klarer å opparbeide meg den pensjonsgivende inntekt(ca 40 000 per år),dvs at jeg har pensjonsgivende inntekt 6 av de 10 siste mnd,men evt bare jobber 100% de 3 siste mnd av svangerskapet.

Får jeg da utbetalt min fulle lønn når jeg går ut i permisjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141272602-f%C3%A5r-jeg-f%C3%B8dselspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

S lenge du oppfyller kravet om å ha jobbet minst 6 av de 10 siste mnd før permisjonen (husk at den starter 3 uker før termin) og har tjent minst 1/2 G så vil du få foreldrepenger. Men, husk at du i kveldsjobben du har nå ikke må la det gå mer enn 14 dager mellom vaktene da det vil bety at det ikke regnes som en periode som taes med på opptjeningen til foreldrepengene.. Jeg vil tro at du vil få din fulle lønn som grunnlag når du går ut i permisjon ettersom du har fast stilling ettersom det jo er den summen du faktisk taper ved å gå ut i permisjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...