Gå til innhold

Leger som forbyr trening


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som sier at legen har sagt hun må slutte å trene og at hun kan ikke gjøre noe vanskeligere enn å gå. Hun er frisk (ca 4 måneder på vei) og har ikke noe problemer. Jeg kan ikke annet en lure om hun lyver siden dette ikke stemmer med noe jeg har lest. Og hun er en av dem som må lage litt drama rundt seg og snakker om hva er forbudt hele tiden. Ikke alltid 100% riktig hva hun sier.

 

Eller tar jeg feil, er det leger der ute som forbyr folk å trene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Hvis legen er gammel og gammeldags og ikke har holdt seg oppdatert er det mulig han sier det. Tidligere ble gravide anbefalt å holde seg i ro, og det er ikke så mange årene siden trening "ble bra for gravide".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er bra for mange, og hvis venninnen din er sunn og frisk og ikke har hatt svangerskap med komplikasjoner tidligere, høres dette rart ut.

 

Men det finnes jo gravide som bør være forsiktige. Selv er jeg høyrisikogravid pga alvorlig svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap, og jeg har fått beskjed om å ikke gjøre annet enn å gå, og det heller ikke for intensivt, siden det eneste de vet om som kan forebygge og/eller utsette svangerskapsforgiftning er hvile. Er ikke så sprek i dette svangerskapet heller, så sånn sett rimer det dessverre bra med formen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Alle undersøkelser tilsier at friske gravide bør trene (moderat, ikke hardt) gjennom svangerskapet. Det gir både enklere fødsler og at man kommer seg fortere etterpå.

Tror det skal ligge ganske tungtveiende årsaker bak et slikt treningsforbud, som f.eks. bekkenløsning eller andre alvorlige tilstander.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...