mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. januar 2010 #26 Skrevet 14. januar 2010 Synes egentlig at det er en uting at ting må som er fastmontert skal henge jeg da. Nå mener jeg ikke kjøkken, bad, peis osv. Men som f.eks lamper osv. Da vi solgte leil. hadde hun knapt flyttet inn før hun kastet ut alt av fastmonterte lamper.( vet for jeg leverte noe til henne to dager etter overtagelse) Og den skinnen med 5 spotter på som vi hadde i gangen var veldig dyr. Så egentlig bør man pelle ned ting før visning og henge opp noen helt greie lamper som ikke koster for mye:-))
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #27 Skrevet 14. januar 2010 Hyller skal faktisk henge igjen, men har du det skriftelig fra megler ville jeg bare tatt det med. Jeg har fått en liste over hva som skal være igjen, tror den heter noe med løsøre. Der er jeg ganske sikker på at det er spesifisert at veggoppheng til tven kan du ta med deg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2010 #28 Skrevet 14. januar 2010 Ja, ikke sant? Det er jo dyre ting da.... sett at vi skulle latt tv-feste, skapet, og alle hyllene henge igjen så hadde det jo vært ting for nesten 8000 kr.... Vi har fått 20.000 mer for huset enn vi selv ga, og har kosta på det over 100.000 i form av hage og div. inne, så egentlig er jeg litt gretten, og vil ha med det som er MITT!!! hahaha Dessuten er det nok sannsynlig at jeg selv vil skru ned evnt. hyller som er i huset vi har kjøpt. Kanskje liker jeg ikke fargen, kanskje de henger feil, osv osv....
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2010 #29 Skrevet 14. januar 2010 Ja, jeg har det skriftlig.... vi fikk ingen liste over ting som skulle henge igjen...
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #30 Skrevet 14. januar 2010 Det kan du selvfølgelig gjøre eller spesifisere i prospektet at det ikke følger med. Det gjorde vi, da det hørte til resten av spisestuen og det var ikke noe problem. Men for hun som har postet innlegget er det litt for sent, da hun allerede har solgt.
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #31 Skrevet 14. januar 2010 Eller så spesifiserer man bare i prospektet at ditt og datt av inventar ikke følger med så slipper man å pelle ned lamper og hyller før visning. Det trenger ikke være så vanskelig om man bare kommer på det før man starter salgsprosessen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2010 #32 Skrevet 14. januar 2010 Mamma til 2 søte små jenter; Når megler sier at det er ok, så er det vel ok? Ja, jeg har solgt.. men like fullt har megler sagt at det ikke er noe annet enn ovner som må henge igjen på veggen....
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #33 Skrevet 14. januar 2010 Norges eiendomsmegler forbundt har utarbeidet en liste over hva som skal være igjen, så denne gjelder vel for dette salget også. Men ta det med deg du:) Som sagt har du det skriftelig fra megleren og gjør jo da ikke noe galt. Lykke til med flyttingen:)
Mammaen til Isak Skrevet 14. januar 2010 #34 Skrevet 14. januar 2010 Alt som ikke er med på bilder i prospektet kan man ta med seg. Dvs at om man vil ha med seg hyller, gardin oppheng og div som skal være igjen er det bare å montere ned før man begynner salgsprosessen
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2010 #35 Skrevet 14. januar 2010 Wæææ, jeg blir helt stressa jeg! En ting her, en annen ting der.... :S Nesten som NAV! ) høhø Om ho på død og liv vil ha det, så skal hun alltids få det.. om det er noe hun ønsker å bråke om. Men hun har masse hyller og skap selv, og skal flytte fra et større hus og inn her, så det blir ikke plass... i hodet mitt! Haha
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #36 Skrevet 14. januar 2010 Høres jo ut som det ikke er noe problem da. Det verste som kan skje er at hun i etter overtagelse sier at det mangler, og da leverer du det til henne. Ikke stress mer med det. Ta det med deg og gled deg over at du skal få nytt hjem:)
Raych Skrevet 14. januar 2010 #37 Skrevet 14. januar 2010 Hvis hyllene er skrudd fast til vegg, og de var oppskrudd da leiligheten/huset hadde visning, så skal de følge med. Det samme gjelder bokhyller, flatskjermtv osv. Mange som har hatt krangler når det gjelder tv ettersom de fleste går ut ifra at de bare kan ta med seg den.
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2010 #38 Skrevet 14. januar 2010 HÆ? La dem få tv'n? Tuller du eller? Står det skrevet noe sted?
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #39 Skrevet 14. januar 2010 Raych For noe tull, TVen skal selvfølgelig ikke følge med. "3.TV-ANTENNER og fellesanlegg for TV, herunder parabolantenner (dersom tuneren ikke følger med må dette særskilt angis i salgsoppgaven). Veggmontert TV/flatskjerm med tilhørende festeanordning følger ikke med" Dette er hentet fra listen over løsøre og tilbehør utarbeidet av Norges Eiendomsmegler Forbund. Her står det at TVen ikke skal følge med. Men har hørt om mange som har kranglet om parabolen, for den skal følge med eiendomen.
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #40 Skrevet 14. januar 2010 Hvis du ikke har skrudd fast stativet til trådkurvene inni klesskapet, tar du de med, så får ny eier innrede skapet som de vil. Men du tar jo ikke ut hyller som ligger på skinner/fester som sitter fast i skapene. Veggfestet til tv ville jeg tatt med. Den er en del av din tv. Ny eier har kanskje ikke vegghengt tv, eller vil ha tv et annet sted. Jeg ville ikke overtatt et hus/ leilighet der veldig mye av møbleringen er bestemt av forrige eier. Vi overtok et hus nesten helt uten oppvarming. Forrige eier påstod at de ikke hadde hatt panelovner, men bare frittstående varmeovner. Dessuten hadde de tatt med alle lamper, så det var helt mørkt i det meste av huset. Men jeg ville ikke hatt de spesielle taklampene de hadde, heller, så det var ok. Men tror vi kunne ha krevd at de hadde hengt opp noen enkle lamper så vi hadde lys. Så, igjen, det beste er å avtale dette med ny eier, så blir det ikke trøbbel etterpå.
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2010 #41 Skrevet 14. januar 2010 Nei, herlighet...får da være måte på.. Men det står jo ikke noe der om hyller?!?
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #42 Skrevet 14. januar 2010 Hehe, nei gudameg, jeg kan da ikke tro at du må la tv'n henge! Det er da måte på hvor spandable en skal være. Om vi noengang selger huset vårt, kommer jeg til å skru ned alt av hyller og ta det med der vi skal flytte. Om megleren din sier det er greit, gjør du som hun sier. Kan virkelig IKKE tro at en må la tv'n være igjen, det høres jo bare helt latterlig ut. Ting som er skrudd fast iveggen, vil jo si kjøkkenskaper, skyvedørsgarderober, badeinnredning osv, vil det ikke det da? Hvis ikke må en jo gå fra bilder og alt..hehe..
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2010 #43 Skrevet 14. januar 2010 Det med lys har jeg sjekket før, og det var et krav om at det var lys i oppholdsrom, altså stue og kjøkken. Men soverom måtte visst ikke ha taklamper (vi lar det henge vi altså) Det står heller ikke noe i den lista om hyller.... så da kan jeg ta det med! Dobbeltcheck! Stativet i klesskapet står ikke montert nei, bare fritt på gulv. Masse hyller som er skrudd fast, samt hengeplass som vi selvfølgelig lar stå. Men akkurat de tråd-hyllene er ikke sånn kjempekrise da.
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #44 Skrevet 14. januar 2010 Nei, hyller går vel under punkt 6 som er SKAP. Det står ikke noe spesifiert om hyller, men alle megler jeg har snakket med (på visning o.l) mener at hyller følger med når ikke annet er nevnt. Men som sagt ta det med deg. Hvis du er veldig usikker og føler du gjør noe galt, så snakk med den nye eieren og avtal dere i mellom. Det er helt vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå