Gjest Sekretøsa Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Skal man la de stå igjen? Typ bildehyller (ikea) og andre vanlige hyller (også fra ikea). De er jo fastmontert, men det er jo ikke en del av inventaret på den måte....? Eller?
erteposen + 4 Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Megleren her sa at hyller som var festet i veggen følger med. Han var litt usikker på alle metrene med bokhyller fra IKEA, men han mente det mest riktige var at de fikk tilbud om de i alle fall.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Hmm.... Vi har et sånn dvd/cd skap fra Ikea også, med glassdører... Vil jo gjerne ha det med da :S Pokker... Hun har ikke spurt, og megleren sa ingenting....
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Det blir jo veldig store hull i veggene etter opphenget eller? Rimelig sikker på at de må stå igjen.....
HTC Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Vi hadde flotte bokhyller som kostet masse. Over 5 meter i lengde og fra gulv til tak, med innebygde lys og flotte lister. Vi fikk beskjed om at alt dette måtte stå...
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Blir rimelig store hull i veggen etter tv'n og, men regner med at vi kan ta den med Men altså, vi har tenkt å sparkle over de hulla som evnt blir.... Crap! Får sende megleren en mail i morgen. Takk!
GuttemammaX3 Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Alt som er skrudd fast følger huset. Alt som er løst kan du ta med deg. Det er i hvert fall beskjeden jeg fikk av megleren, da jeg solgte hus i høst. Det vil si at du kan ta med deg gardinstenger, men må la festene som er skrudd i veggen være igjen:) Men man kan alltids gjøre en avtale med kjøperne. Det er jo ikke sikkert de vil ha hyllene dine, og da kan du heller ta dem med deg enn at de skrur dem ned og kaster...
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Ah! Så da kan jeg ta med Elfa-skuffe-skap-tinga jeg har i garderoben da, eller?? De er jo på ingen måte skrudd fast..... JEG VIL HA SKAPET MITT!!!! Gaaaaaaaah! ) Får spørre henne ja, det var lurt.. kjøperen altså!
Gjest Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Jeg ville snakket med dem som skal overta om dette med hyller. Kanskje de ikke vil ha hyller? Det er ikke så enkelt at alt som er skrudd fast skal være igjen. Vegghengt tv tar en jo med. Vi har et stort maleri som er skrudd fast til veggen, vil jo ikke la det være igjen, og hyllene er en del av møbleringen. Klesskap er jo litt annerledes.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 Får vel snakke med henne, ja. Det er jo det jeg tenker også, om hun syns hyllene er dritstygge så kan vi jo risikere at hun bare kaster dem! Men jeg tror hun er såpass real at hun sier ifra på forhånd Det er en skyvedørsgarderobe med masse hyller som er skrudd fast, og 3 sånne små Elfa-skuffer-kurvstativ..... Jeje, får kjøpe nytt!
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2010 #11 Skrevet 14. januar 2010 Update etter samtale med megler: Vi kunne ta med ALLE hyllene! Jihuuu )
It's all about me Skrevet 14. januar 2010 #12 Skrevet 14. januar 2010 Rart. Men garderobeskapet med innredning skal iallflall stå igjen uansett om det er fastmontert eller ikke.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. januar 2010 #13 Skrevet 14. januar 2010 Synes du skal høre med megler, for som du sier det dvd-skapet må man jo kunne ta med seg. Vi tok med alt av gardinstenger og fester vi, bortsett fra de som er til Kirsh-stenger (skrives det sånn da?) Sparklet og malte over hullene. Ville synes det var mer rart om slike skap hang igjen om jeg kjøpte hus, enn at det ikke var der. Men noen forventer jo at alt følger, og som du sier, tv er fastmonteret men man gir ikke fra seg tv av den grunn. Da må de nok bla opp noen tusen til eller:-) Men som sagt, hør med megler.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. januar 2010 #14 Skrevet 14. januar 2010 Og nå så jeg oppdateringen, så bra!
Anne-B. Skrevet 14. januar 2010 #15 Skrevet 14. januar 2010 Alt som er skrudd fast, følger med leiligheta.
Mammaen til Isak Skrevet 14. januar 2010 #16 Skrevet 14. januar 2010 Jeg syns også det var merkelig at dere kunne det. Men dere fikk kanskje ta med alt fordi ny kjøper hadde sagt det var greit? For har akkurat vært gjennom det samme og hyller måtte henge, det samme med garderober,gardinoppheng osv.. Og veggfestet til flatskjerm skal visstnok også henge,tven får man selvfølgelig med. Alt fastmontert.
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2010 #17 Skrevet 14. januar 2010 Hehe, jada Jeg skal la det som er inne i skyvedørsgarderoben blir igjen Det er et hus, og nei, iflg megler kan vi ta det med
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2010 #18 Skrevet 14. januar 2010 Mulig det er merkelig, men siden megler har sagt det er greit, så får det være greit da Skal veggfeste til tv henge med også??? Ærlig talt... det koster jo skjorta! Det holder at hun får med min DYRE hage!! Hehe
Mammaen til Isak Skrevet 14. januar 2010 #19 Skrevet 14. januar 2010 Hehe..ja ikke sant.. Og det er samme regler for hus som leiligheter
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2010 #20 Skrevet 14. januar 2010 Så megler har feil, eller? Legitimt spørsmål altså, tenkte det var bænkers når vi spurte henne....?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. januar 2010 #21 Skrevet 14. januar 2010 Tror ikke megler har feil, det er litt forskjell på panelovner og dvd-skap, som jo er en del av dine møbler. Tror fint du kan ta med deg veggfeste til tv også. Er ikke sikkert de skal ha tv på veggen vet du.
Mammaen til Isak Skrevet 14. januar 2010 #22 Skrevet 14. januar 2010 Ja jeg vil påstå ho sier feil,samtidig er ho en megler og burde gi deg rett info. Så du skal jo kunne stole på det hun sier. Jeg solgte huset mitt og fikk da ei liste fra meglern og hva som skulle henge igjen, litt greit egentlig. Bare syns det er rart at det er så ulik praksis, da dette er en regel som i utgangspunktet gjelder alle.¨ Men om din kjøper har gitt megler beskjed om dere kan ta med alt som er hengt opp, så er jo saken en helt annen.. ) Men som sagt, du får jo bare forholde deg til det hun sier...
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2010 #23 Skrevet 14. januar 2010 "Det er ingenting som tilsier at dere må la hyller og skap henge, så dette er bare å ta ned"..... ref. mail fra megler. Så jeg får vel bare forholde meg til det. Om hun har snakket med kjøper eller ei vites ikke...
Mandalas Skrevet 14. januar 2010 #25 Skrevet 14. januar 2010 Jeg syns det höres kjempemerkelig ut at man må la hyller og sånt bli igjen i leiligheten. Det hadde jeg ikke godtatt. Da hadde jeg skrudd ned alt og tatt det bort för noen hadde sett dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå