Gå til innhold

STOOOOR mage i uke 7 +5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes nesten det er vanskelig skjule det mye lengre...

Det er en skikkelig kul. Måtte ta på meg en mamma bukse i dag, dette er 1 gang - så jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg synes det har eksplodert den siste uka.

Synes jo det er gøy med mage - men ikke når jeg enda ikke kan si det til alle liksom :)

har lagt på meg ca 1,5kg, og var i utgangspunktet normalvektig.

Har dere som er like langt på vei å fått mage?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:)

Dette er helt normalt, og er pga at tarmene flytter på seg og man blir oppblåst. Ser ut som jeg er 5 måneder på vei alt jeg, men er bare 7 uker:P

Men dette vil roe seg litt ned etter 1.trimester.

Masse fiber og masse vann vil få magen i gang, og lufta ut:)

Skrevet

dette er VELDIG vanlig, og forsvinner rundt uke 11-12 :) da blir magen normal igjen, og for førstegangsfødene kommer den "ekte gravidmagen" rundt uke 25 :)

jeg er 2 gangs nå, og fikk mage med første i uke 24, (er høy og slank) og nå med nr 2, har jeg fin mage allerede, er 19+6 :)

Skrevet

Nåja,det er jo litt forskjell på folk og da. Da jeg var førstegangsfødende hadde jeg som deg oppblåst mage frem til uke 10 ca. Deretter ganske normal igjen for så å få en liten kule der da jeg var 11 fullgåtte. Det var helt merkelig, for jeg lå i senga, trakk inn pusten og der var det en klump på str med en appelsin som ikke ble med magen inn. pga delt livmor lå babyen hele svangerskapet på venstre side og det var denne klumpen også så jeg VET at det var baby og ikke luft. Tok masse bilder av det og sambo elsket å legge hånda rundt klumpen og kose med babyen vår:)

Da jeg var 16-17 uker hadde jeg tydelig mage og ingen var på noen som helst måte i tvil om at jeg var gravid:)

Er 170 høy og rundt 60 kg som ikke-gravid.

Skrevet

jeg er førstegangsfødende , jeg er nå 12 uke på vei , når jeg var rundt 7-8 uker så hadde jeg og mage , så ut som jeg var 5 mnd på vei , men den gikk faktisk ned rundt uke 11 , uft i magen har blitt mye bedre nå også det irriterte meg mye de første ukene hadde liksom et stor orkester i magen , kom lyder derfra heeeeeeeeeeeeeeele tiden og det var litt flaut når du var ute med venner eller familie hahah

men du skal se det blir bedre snart

lykke til

Skrevet

Jeg er ca 11 uker på vei og har IKKE treg mage i det hele tatt, men magen er likevel litt stor :P

Tror nok at andre kan få mistanke... xD

Skrevet

Jeg fikk også mage rundt uke 7 forrige gang, men det skyldes jo kun oppblåsthet, og ikke verken foster el livmor:p Hos meg gikk denne oppblåste magen gradvis over i ordentlig gravidmage uten å krympe først, så rundt uke 11 begynte folk på jobb å spørre om jeg var gravid.. Ikke lett å holde skjult nei;)

Nå er jeg bare 4+4, men merker allerede at magen blåser seg opp, særlig på kveldstid. Så da får jeg en stram og fin liten kulemage, og ser skikkelig gravid ut:p

Skrevet

Takk for svar....

Virker som det er normalt :) men ser gravid ut hele dagen ;( men ærevære er det på kvelden .....

Tror ikke min heller forsvinner... ser mange på jobb har lyst spørre allerede - men heldigvis har ikke noen spurt - men i en jobb der du har blikket rettet mot deg hele tiden blir det kanskje mer synlig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...