Gå til innhold

Da var Iselin og Joakim kommen=)

Lykkelig mamma til 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det var nok noe på gang den 7/1. Det hele startet med luftlignende smerter i magen på kvelden 6/1. Disse smertene vedvarte hele natten, og på morgenen ble de sterkere og mer regelmessige. Ringte føden og ble enig med dem at jeg skulle spise en godt frokost først og så heller ta kontakt igjen. Hadde egentlig kontroll hos jordmoren den dagen (7/1), og fant ut at jeg skulle dra på den for å høre med henne om fødselen virkelig var i gang. Da jeg kom dit, kunne hun bekrefte at joda fødselen var i gang og at jeg bare skulle dra på føden med en gang.

På føden ble jeg tadd inn på en fødestue og undersøkt, og det viste seg at jeg hadde 2 cm åpning. Legen fant ut at hun ville ta vannet på tvilling 1 for å få fødselen skikkelig i gang. Og gjett om hun fikk økt styrken på riene!!!!!! Heldigvis fikk jeg epidural og det var nesten som å komme til himmelen=)

Etter mye slit og masssssssssssssssssssssse onde rier, fikk jeg endelig lov til å begynne å presse! Og etter ca 1 times pressrier kom Iselin. Hun var 47 cm og 2744g, og helt nydelig!!! Og etter 30 minutter kom Joakim som var 47 cm og 2676 g. Begge helt perfekt!

Er så glad for at det hele er overstått!!!!

Vi har desverre hadd litt startproblemer. Begge to fikk gulsot, men ved hjelp av lys ble de bra. Og amminga går ikke helt som jeg hadde håpet. Hadde jo håpet at jeg kunne fullamme dem begge to, men ser nå at jeg er nødt til å gi dem litt tillegg. Har ikke nok til dem begge to for et helt døgn. Så ble enig med jordmor/barnepleierne at vi skulle gi dem tillegg på kvelden og natten,slk t jeg opprettholder melkeproduksjonen ei stund framover. Vist ikke så går vi over til flaska.

Ønsker dere andre lykke til med fødselen=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Nydelige navn! Våre skal hete Iselin og Isak :-)

Skrevet

Hurra og gratulerer så masse!

Skrevet

GRATULERER så masse :)

Har nettopp fått våre 2 søte små også, og det er helt utrolig :)

Amminga går ikke som forventet her heller, har heller ikke nok melk til å fullamme dem begge, så jeg pumper meg for det lille jeg har og gir erstatning som tillegg...

Har veldig lite melk, så vet ikke hvor lenge jeg orker å pumpe meg...

Skrevet

Gratulerer så masse!

Ble rørt her jeg sitter...

Er selv 13 uker på vei med tvillinger, eneggede, skal på ul igjen om to uker. Blir gøy å se hvor mye de har vokst siden siste ul, en uke siden.

Ønsker deg og familien masse lykke til :-)

Skrevet

Fantastisk. GRatulerer!!! gøy å høre om din fine fødselshistorie. nå sitter jeg her med megamage å håper mine har lyst til å komme ut snart. fine navn.:-) leit at det med amminga ikke går så greit. men om du får tak i ekte maltøl altså mer malt i enn vørterøl er det et vidundermiddel. jeg prøvde alt med min første det var det eneste som virket for å få opp melka. ellers er det bare å spise nok kalorier og drikke nok vann. for min del satser jeg på en kombinasjon orker ikke stresse like mye med disse som med nr en. men håper jeg kan amme endel så de iallefall får kosen og immunforsvaret.

lykke til.

Skrevet

Tusen takk alle sammen.

Nei, desverre så går nok ikke ammingen slik jeg hadde håpet på. Har måtte innse at jeg ikke har nok melk til å fullamme dem begge to. Har derfor valgt å pumpe meg for det jeg har, og så gir vi tillegg også. Oppdaget at jeg ikke hadde nok melk da stakkars Iselin ble dehydrert og vi fikk oss et ufrivillig sykehusopphold igjen. Heldigvis var det bare en natt med pumping og tillegg hver 3. time som skulle til for å få henne stabilisert og tilbake til det "normale" igjen. Så nå er vi hjemme igjen atter en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...