Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sprøtt! Jeg slutta på cerazette i helt i slutten av november, og har ikke hatt blødning siden 4. desember. Mensen kom ikke tilbake, og senest i forigårs skrev jeg inn et spm her ang erfaringer rundt det å få tilbake mensen etter å ha gått på cerazette..

Jeg har tatt graviditetstester med ca en ukes mellomrom fordi jeg har lurt veldig på hvorfor jeg ikke har fått tilbake mensen. I går var testen plutselig svakt positiv. Jeg tok to nye tester i dag - en på morgenen og en etter jobb - og begge var svakt positive. Og strekene er sterke nok til at jeg vet at det ikke bare er innbildning.. Men hvordan er det med de billigtestene??? Er de til å stole på? Jeg har jo tatt tester jevnlig (de er jo så billige), så jeg har jo sett at de har vært 100% negative senest på torsdag..

Og i helga tok jeg til og med et glass vin:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du er gravid- en strek er en strek, og en test er en test=)

Skrevet

De første 2 testene jeg tok var -billigtester- og de viste kun med en svak, svak strek at testen var positiv.

dagen etter tok jeg en dyr digital, bare fordi det var mer stas å vise sambo med tekst hva som var i vente.

alle testene skal være like sikre som hos legen står det på pk.

Ikke tenk på glasset med vin :-) mange drikker seg tullete uker før de finner ut at de er gravide, og barna blir velskapte og smarte uantsett.

Skrevet

En positiv test er alltid korrekt, mens en negativ test kan gjerne vise feil.

Spiller ingen rolle om testen er en billig eller dyr test.

Eneste som kan vise falsk positiv er om man er på medisiner eller har sykdom elns som gjør at en har mer hcg enn normalt. Det har man aldri om man er normalt frisk :)

Glasset med vin skal du ikke bry deg med å tenke på en gang :)

Skrevet

hei putte, ble dine positive etter 10 min?er de rosa streke?

Skrevet

Får man kjøpt de billigstrimlene på apoteket???

Skrevet

Nikkan: De kjøpes på nettet, for eksempel her:

http://www.billige-tester.com/

De er veldig billige, så da tester man seg liksom ikke fattig;)

Mine tester blir nå positive før det har gått 10 min. Har tatt ca 4 tester de siste 48 timene fordi jeg har lurt på om de faktisk stemmer.

Har du tatt flere enn en babydrøm?

Skrevet

ville bare si at det går ann og få falsk postiv test uten og ha noen sykdommer eller noe annet...feil med testen...det har jeg opplevd. gyn pol sa at de får en del falske positive tester.

men positiv er da positiv så vidt jeg vet.

og alkoholen er ingen fare for de mor og barn deler ikke blodomløp de 3-4 første ukene så ikke noe farlig.

Skrevet

tok digital test i dag, og er gravid!!

Skrevet

gratlerer :D

Skrevet

Takk:) Tror ikke det har gått opp for meg enda!!

Skrevet

Grattis så mye, Putte!!! Husker deg fra småtroll, men har et annet nick nå;) Bare 5 uker på vei, så da ligger vi ganske likt an!

Skrevet

hmm.. ble nysgjerrig på hva nicket ditt var:) Fikk du i oktober 2008? Jeg fikk i november.

Skrevet

Jeg er lykkeli&gla-mamma til F=) Det er så morsomt å se noen kjente "fjes" her inne, håper alt går bra med oss begge, og at vi kan følge hverandre helt til termin i september!

Alt bra med dere da? Jeg er fortsatt hjemme i perm m flisa, og koooser meg m det, satser på bhg-start i august=) Ellers så håper jeg at spira sitter, for synes 2 år virker som en helt perfekt aldersforskjell, pluss at høstbaby er jo bare kjempekooos;)

Skrevet

Å, er det deg! Så kosli da:) Lenge siden jeg har vært noe inne på DIB nå, men så satt plutselig spira, og da klarte jeg ikke holde meg unna BIM likevel;)

Jeg har jobba siden september, og jeg storkoser meg egentlig på jobb. Så tanken på permisjon igjen er jo litt rar. Pluss at jeg gruer meg litt til å si det på jobben. Heldigvis er de veldig familievennlige, så det blir nok ikke noe problem. (Det SKAL det jo ikke bli heller, men man hører jo om så mange dumme arbeidsgivere..) Men gruer meg litt til å si det likevel.

Syns også to år virker ganske så perfekt:) Håper håper håper at det går bra denne gangen også!!

Skrevet

Jaaaada, dette skal gå så bra skal du se=) Prøvde dere lenge før spira satt? Her ble det full klaff med en gang gitt, så nå får vi bare håpe at fortsettelsen blir like enkel og grei;) Frykter kvalme og slikt, spes siden jeg fortsatt er hjemme m flisa, og derfor ikke kan sykmelde meg eller ta "fri" fra jobben...Men hadde et supert sv.skap sist, så satser på en gjentakelse!

Hvordan går det med søvn og slikt hos dere nå da- sover han natta gjennom? Her soves det heldigvis mye bedre enn på lenge nå, men hun småvåkner som regel et par ganger iløpet av natta, og havner alltid oppi senga vår midtveis:p Men bare koselig det da, sålenge hun sover er jeg fornøyd hehe!

Skrevet

dytter litt jeg, er du der Putte? =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...