Gå til innhold

Noen som har fått spesiallaget møbler, type bord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Butikkene har jo IKKE det jeg vil ha, og finn har jeg gitt opp foreløpig. Jeg vet hvordan jeg vil det skal se ut og hva slags materialer, men blir prisene sinnsyke i forhold til å kjøpe i butikken, tro?

Alternativt kunne jeg jo snekret noe selv, men hvor får man tak i materialer som ikke er hobbyplater i furu liksom?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg fant en møbelsnekker i nærheten som snekra i hop spisebordet mitt. Fant aldri et stort nok, så da var han redningen. Jeg er ingen reser på tresorter, men det er tjukke plater:) Det er en del år siden, så er ikke sikker på prisen, men tror det var like under 10 000.

Har du ingen slike i nærheten?

Skrevet

Ta kontakt med en møbelsnekker, en del tømrere /snekker er sikkert også godt nok kyndig..Han jeg bor med er tømrer og lager i allefall fine bord :)

Han lager gjerne bordplatene ut av treverk de skjærer selv.

Ellers så bestiller de hos byggevaren.

Skrevet

Jeg har søkt litt rundt etter møbelsnekker og sender et par mailer rundt med ønsket treslag og ca-mål, så får vi se hvordan responsen er :o)

10tusen for stort spisebord er jo ikke så verst :o)

Skrevet

Hey - takk for link :o) Tittet litt på "produkter" og der var prisene littegrann stivere enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Skal tro om vgs i den type fag kan brukes? *prøve å finne epost til lokal vgs*

Annonse

Skrevet

Ja stive priser syns jeg også, men mye insp å hente der :)

Ei jeg kjenner fikk laget et bord, mye likt det de hadde på bilder av prod. gammel stil med tykk plate..avlangt med plass til tolv der ute, til en mye billigere pris. enn de går ut med, så mye mulig det går an prute :) hehe

Men lur ide med vgs!

Og en del pensjonister driver jo også med slikt, går an å forhøre seg på en hjelpemiddelsentral eller noe slikt :)

Skrevet

Ja det var ikke dumt. Svigermor vanker jo i de kretser så kanskje hun kan forhøre seg litt?

Ellers er det jo ikke noe avanserte greier jeg skal ha, så med de rette materialene ser jeg ikke helt bort fra at jeg hadde fått det til selv heller, det koster jo knapt noe om det så skulle bli feil... Men får man altså bestilt "skikkelige" tresorter på vanlig trevarebutikk (ikke akkurat obs bygg men liknende kjeder?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...