Gjest ibla Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har sånn på følelsen at det har klaffet for oss nå. Tør ikke si det andre steder enn her, for hvis jeg tar feil blir det liksom så dumt. Tør ikke tro på det selv heller liksom, og kan ikke sette fingeren på HVA som får meg til å tro det. Jeg kan ikke si "jeg bare vet det" for jeg har jo ingen begrunnelse. Samtidig er det akkurat det jeg tenker (at jeg bare vet det..) Det er hundre år til IKM (23. januar) og lenge til jeg kan finne ut om jeg har blitt helt ko-ko eller om jeg har rett.. Noen andre her som har opplevd liknende? Og var dere gravide??
Sunnisol Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Jeg opplever akkurat det samme som deg! Og har IKM samme dag!! ) Så komisk....Når tenker du å teste? Har du lang syklus? Min er 35 dager ca...uff:( Håååper vi VET riktig;))
Gjest ibla Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Syklus på ca 32 dager. Første syklus etter en tidlig SA i jula, men er ganske sikker på at el var 9. januar og da blir IKM 23. (pleier være 14 dager mellom). Er utrolig spent og fler meg helt tullerusk, godt vi er flere.. Har skapet fullt av billigtester og kommer sikkert til å begynne å teste fra 19-20.januar.. Har fått utslag et par dager før IKM før. Utvider dere familien fra 3 til 4 totalt, eller prøver dere på nummer 4? Vi prøver på nummer 3
Sunnisol Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL 04. jan. Tenkte også å teste den 20 eller 21. Testene ligger klare i skuffen;) Vi utvider (forhåpentligvis) familien fra 1 til 2 barn, har et barn på 2 år. Hva med deg?
Mrs Preggie Skrevet 13. januar 2010 #5 Skrevet 13. januar 2010 Hvis jeg er gravid er jeg 4+1 i dag. Men eh.... Har ikke testa positivt ennå! Følte det allerede dagen etter samleie. Var ikke planlagt, så det var ikke på grunn av forventninger. Men en følelse av noe som begynner å ligne på små kynnere. Har bortforklart det lenge, men signalene blir stadig flere. For et par uker siden slet jeg skikkelig med søvnen. Hadde egentlig lagt tankene om at dette var en graviditet litt på is, men så har jeg hørt at dette er et av signalene. Videre er jeg til tider hinsides trøtt, og søndag, sov jeg mer eller mindre hele dagen. IKM i går tror jeg. Ååååh, jeg blir gal! Skulle ønske jeg kunne svare på om jeg faktisk er gravid - eller om jeg klarer å innbille meg alt dette!!! Forrige graviditet skjønte jeg ikke at jeg var gravid, men da hadde jeg vært skikkelig syk i en uke, og trodde mensen var forsinket pga sykdommen. Vil tro det er lettere å kjenne symptomene andre gangen også Krysser fingra for deg!!!
Gjest ibla Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Et barn på 6,5 og et på 3,5. Veldig verpesyk nå altså HVIS jeg er gravid skal jeg oppgradere mage-følelsens betydning. Hvis jeg ikke er det, skal jeg konkludere med at jeg tenker ALTFOR mye på dette.. He he. Vi får holde hverandre oppdatert Skal si fra når jeg begynner å teste..
Gjest ibla Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 Spennende! Du får bare fortsette å teste.. Hvilken test bruker du?
Mrs Preggie Skrevet 13. januar 2010 #8 Skrevet 13. januar 2010 Har brukt 2 quick respons og en clearblue med ukeindikator. Blir dyrt detta her!!!
Makko med to små gutter Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Jepp. Skjønte det 4-5dager før ikm. Hadde prøvd nesten et år, hadde aldri testet før etter ikm. Tok en test og den ble positiv FØR jeg rakk å legge den fra meg :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 14. januar 2010 #10 Skrevet 14. januar 2010 Jeg visste det, allerede 2 dager etter EL faktisk=) Fikk allerede da de kjente gravidsymptomene, som jeg husket fra forrige gang- nemlig oppblåsthet (økt raping), økt utflod og stikninger i livmor/ eggstokker. Fikk positiv test nå på søndag, dagen før IKM=)
Gjest ibla Skrevet 14. januar 2010 #11 Skrevet 14. januar 2010 Spennende:) Jeg har ingen klare symptomer (kvalme osv) men det har aldri kommet før uke ca 6 i tidligere graviditeter. Det er mer en følelse av at noe skjer, en merkelig anelse. Og hvis jeg ikke er gravid kommer jeg til å erklære meg ko-ko.
Bringebærmamma 160611 Skrevet 14. januar 2010 #12 Skrevet 14. januar 2010 Jeg er nå blitt litt ko-ko jeg da ,-) Forrige syklus var jeg sikker på klaff, og skuffelsen var uhorvelig da mensen kom. Ting føltes anderledes forrige syklus, jeg hadde tatt Wild Yam, så kan hende at det var WY som gjorde at "ting" var anderledes da. Denne måneden er jeg igjen sikker (litt ko-ko som jeg nevnte). Føler at jeg har andre tegn denne måneden - føles som jeg har en "golfball" til livmor - den føles rund og hard. Denne mnd. har jeg tatt både bidronninggel og WY + at jeg knapt har drukket en kaffekopp. Jeg håper virkelig at det var dette som skulle til!!!! Jeg har IKM 20. jan. (er 8 DPO) i dag. Senest i går måtte jeg smile for meg selv fordi jeg var endelig blitt gravid................ tror jeg da ,-D Ibla: Prøves på nr 3 også her, og så har vi barn på samme alder ;-)
Gjest ibla Skrevet 14. januar 2010 #13 Skrevet 14. januar 2010 Håper nummer 3 snart vil melde sin ankomst bringebærmamma Føler meg ganske ko-ko om dagen. Egentlig PRØVER jeg å tenke at jeg sikkert ikke er gravid enda, siden dette er første syklus etter en tidlig SA i jula.. Kroppen trenger vel å hente seg inn.. Men så klarer jeg ikke la være å håpe og tro.. Og noen sier jo at man er ekstra fruktbar rett etter en SA? (hvorfor det egentlig?)
Bringebærmamma 160611 Skrevet 14. januar 2010 #14 Skrevet 14. januar 2010 Takk ibla ,-) Etter hva jeg har hørt kan gravidhormoner henge igjen i kroppen og derfor kan kroppen lettere "ta til seg" ett nytt egg. Om dette er vitenskapelig bevist vet jeg ikke ;-)
♥REBECCA♥ Skrevet 14. januar 2010 #15 Skrevet 14. januar 2010 ja jeg har hatt det sånn med di to minste,og med han jeg har i m agen nå
Gjest ibla Skrevet 14. januar 2010 #16 Skrevet 14. januar 2010 hm ja virker litt som det henger noe igjen her altså. (ikke hcg for testen ble negativ ganske kort tid etter jeg begynte å blø). Puppene mine er feks ikke blitt mindre. De ble merkbart større da jeg var gravid og har holdt seg sånn gjennom SA og videre. Så de later som jeg er gravid tror jeg.. Håper de kan lokke et egg til å feste seg.. ?
Gjest ibla Skrevet 18. januar 2010 #18 Skrevet 18. januar 2010 Bringebærmamma, er du her? Gravid? Jeg sitter her med en VELDIG svak positiv test og tror kanskje jeg faktisk har rett i at jeg er gravid.. Men tør ikke slippe jubelen løs før testen er klart positiv! Skal teste igjen i morgen tidlig.. Spennende!
Gjest ibla Skrevet 18. januar 2010 #19 Skrevet 18. januar 2010 jammenmeg visste jeg riktig 10 poeng til magefølelsen min Bringebærmamma, hvordan går det med deg??
Bringebærmamma 160611 Skrevet 19. januar 2010 #20 Skrevet 19. januar 2010 Gratulere så masse ibla, hurra hurra ;-D Koselig at du spør etter meg, jeg har vært borte fra BIM pga reise, Jeg har ikke testet ennå, har IKM i morgen, og jeg kan knapt vente på at det skal bli IKM-dagen. Jeg temper, så jeg vil antagelig få et tegn på om vi har fått klaff når jeg måler temp i morgen tidlig. Om ikke temp har falt under 36,5 kommer jeg til å ta en test. Krysse krysse fingre for at magefølelsen stemmer og at jeg ikke lurer meg selv!! Gir lyd i morgen ;-)
Bringebærmamma 160611 Skrevet 20. januar 2010 #21 Skrevet 20. januar 2010 Temp hadde ikke synket - positiv test i dag HURRA Når har du termin? Jeg har 2. oktober ;-) Krysser krysser fingre for at det går bra for oss begge denne gang.
♥Spirevipp♥ Skrevet 20. januar 2010 #22 Skrevet 20. januar 2010 Tror jeg er gravid! Merket det ganske kjapt med forrige graviditet, så jeg tror ikke jeg tar feil. Jeg tror jeg har IKM den 28. januar - puppene føles tyngre, og jeg kjenner stikkinger i livmor. Kjøpte en digital test som man kan ta 4 dager før IKM, men venter nok til neste torsdag. Regner man IKM ut ifra første dag av menstruasjon, eller 14 dager etter eggeløsning? Usikker på når eggeløsningen egentlig fant sted, men hadde første dag av siste menstruasjon den 31.12.09....har ca 28 / 29 dagers syklus. Kan noen hjelpe meg å finne ut når jeg burde ta graviditetstesten? (føler meg litt blond akkurat nå, men det er tross alt 4 år siden sist jeg var gravid...og har hukommelse som en gullfisk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå