Gå til innhold

For lite foster i uke 7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat vært på UL, er i dag akkurat 7 uker på vei (det vet jeg, for er resultat av prøverør, så datoen er nokså sikker). Fikk beskjed om at fosteret var for lite. Kun 5 mm, burde være 10 mm på dette stadiet. Legen sa det kunne gå begge veier... Har ikke hatt noe blødning eller lignende. Så et lite bankende hjerte. Noen som har erfaringer med dette? Noen som evt har abortert etter å ha fått en slik beskjed?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei titter inn fra 2 trimester.

Jeg var på tidlig UL på volvat når jeg var ca 7 uker på vei, og da var fosteret ca 6 cm. Det er helt normalt.... Fikk aldri høre at det var lite, og når jeg var på ordinær ul stemte målene fortsatt med hvor langt jeg var på vei....

Jeg tror ikke det er noe galt med fosteret ditt!

Skrevet

Hehe, 6 mm mente jeg selvfølgelig. Ikke 6 cm.....

Skrevet

Heisan

Jeg har lest flere innlegg her der de har hatt de samme målene som du,

Du kan jo måle hcg stigningen..ønsker deg alt godt

Skrevet

Takk, godt å høre at det også er andre. Krysser fingre og tær for at det går bra, ny UL om en uke...

Skrevet

Gutten i magen min var litt over 6 mm i uke 12. Det var bare ned til rompa da, så med beina blir det kansje 10 mm....? Dattera mi på snart 3 var omtrent samme str i uke 12.

Synes ikke din spire høres så veldig liten ut nei....

(eg er nå i uke 28 og babyen er over gjennomsnittet stor, så ikke noen liten tass heller;))

Skrevet

kommer fra ul i dag.

er 8+6 idag å fosteret var 2,5 cm idag.

fikk beskjed om at dette var helt normalt.

men de vokser jo veldikt fort i disse ukene.

men gå til legen å mål hcg en!

lykke til.

Skrevet

Hvis du går inn på "fra uke til uke" på den gul-oransje margen til venstre, og ser på uke 7 der. Der står det at nå er fosteret mellom 5 og 7 mm. Du trenger nok ikke bekymre deg!

Skrevet

Ja det er jo veldig rart, på babyverden.no står det at normal lengde skal være mellom 9 - 13 mm, mens her står det mellom 5 og 7 mm... det er jo en viss forskjell. Lurer på hva som stemmer. Rart at legen min var så bekymret da...men - det er vel bare en ting å gjøre, vente og se... men er så laaaang ventetid til neste UL...6 dager igjen nå.

Skrevet

Var du 6+ dager eller 7+ ?

Jeg var nemlig på UL på mandag og var da 6+4 og fosteret var ca 5,4 mm. Gyn nevnte ingenting til meg at det var for lite...

Skrevet

Og i uke 6+0 til 6+6 står det på babyverden 4-8 mm og 5-7 mm her på barnimagen.

Skrevet

Jeg er i uke 7+. Altså 7+1 i dag.

Skrevet

Hmmm. fikk akkurat samme beskjed som deg i dag. Jeg er 7+3 (i følge menstermin) og tror kanskje det var 9mm det var snakk om hos meg, men burde være 11mm. Men gyn sa at det var veldig tidlig å måle og at jeg ikke skulle bekymre meg. Så hjerte som banket jeg også.

Jeg tenker at enten så har måling vært unøyaktig, eller så har jeg rett og slett hatt EL senere enn jeg trodde, selv om jeg hadde stålkontroll på når det var (mener jeg selv). Men sædcellene kan jo klamre seg fast i fem dager, så det kan jo være at vi er kortere? Evt at foster vokser i rykk og napp. Lykke til til deg!

Skrevet

mente selvfølgelig 6 cm, hehe....ellers hadde han vert litt liten ja...

Var på UL i uke 8 også, og da var han mye mindre (under 2 cm), så de vokser fort da...

Skrevet

Vi får satse på at målingene kan være unøyaktige eller at det kan være forskjeller på hvor store fosteret er på de ulike stadiene. Legen sa til meg at dersom jeg hadde kommet inn på normal kontroll (og ikke som sjekk etter prøverør) hadde han bare antatt at jeg ikke var så langt på vei som jeg selv trodde (pga ikke helt nøyaktig rundt EL). Så dette kan jo være svar hos deg. Men hos meg vet de nøyaktig dato for befruktning..

Men et bankende hjerte kan vel ikke være annet enn et godt tegn uansett:) Jeg har ikke merket noe enda, føler meg gravid og håper det er et godt tegn. Vi får bare krysse fingre:) Lykke til til deg også!!!

Skrevet

Hei!

Eg var hos gyn 11.1 og tok ul, sko då ver 7+2 sa gyn. Men etter undersøkelsen sa han at eg kunne nok ikkje ver meir enn 5-6 uker:O Å d var fordi embyroet kun var 5mm.. men ellers såg alt fint ut sa han. Han ville ha meg tilbake 11.2 for å sjå at det vokser som det skal..:-) Krysser fingrer og bein for at alt er bra:-)

Ser det står ulike mål fleire plasser, så satser på det er normalt:-)

Lykke til:-)

Skrevet

Æsj, da har jeg begynt å blø litt... det kan jo ikke være noe annet enn et dårlig tegn.. Først litt brunlig, nå litt blodig. Har ikke vondt eller noe, og er bare veldig lite blod... Men sammen med beskjeden jeg fikk av legen sist så ser jeg svart på dette. Får ringe i morgen og høre om jeg kan få en tidligere Usj og æsj og æsj. Er veldig pesimisstisk nå altså..

Skrevet

..tidligere UL skulle det stå...

Skrevet

Da var det over:( Fikk mer og mer blødninger. Ikke vondt, men endel blod. Fikk heldigvis UL i dag. Og der var det desverre ikke noe bankende hjerte lenger. Så da var det noe galt med fosteret fra begynnelsen av. Har heldigvis to egg på frys så da er det bare til å satse friskt igjen. Takk til alle som har svart!!

Skrevet

Huff stakkars deg, jeg føler så med deg. All trøst er så mager nå og alt føles litt håpløst. Men det vil gå bra til slutt så lenge du holder motet oppe. Ta vare på deg selv:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...