Gjest Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Okay - jeg hadde aldri - jeg mener ALDRI - trodd jeg skulle spørre om dette... - men, lar dere barna drikke av badevannet? (på trykk ser det enda verre ut ser jeg...) Snuppa digger nemlig av alt her i verden å bade. Hun virkelig elsker det. Og mens hun bader er det visst aldeles nydelig å sitte å sutte på en klut og på den måten får hun jo i seg litt vann (hun dypper den i vannet, suger det i seg. dypper på nytt...). Evt legger hun ansiktet ned til vannet og slurper det i seg. Yammi... Vi har prøvd å si nei, gi masse drikke før badingen, tilby glass med vann mens hun bader - men det er ingenting som å sutte på kluten altså. Prøver vi å ta den fra henne så blir det full hylings, og får hun ikke kluten slurper hun det i seg rett fra balja... Vi bader stort sett hver dag, så hun er jo ikke kjempeskitten, og stort sett bruker vi ingenting i vannet - så er jo (nesten) bare rent vann... men... lar dere småtrolla drikke badevann? Og hvor ofte bader de nå? Vi badet lenge bare en dag i uka, men nå blir det stort sett hver dag. Ikke nødvendigvis fordi det er nødvendig, men tidsfordriv når hun er sliten og trøtt og sur etter barnehagen:)
Lemonia Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 Tja, lar og lar. Han får jo i seg litt vann når han biter på badelekene eller hvis det er litt vann i dem. Vi har både olje og baby bad i vannet og halvveis i badingen blir jo shampoen skylt ut i vannet, men så bader vi bare en gang i uka så da synes jeg det er nødvendig med litt som skal gjøre ham ren samt olje for å holde huden myk. Tror ikke de tar skade av det, og i allefall ikke hvis man ikke har noe som helst i vannet.
lille sprelle Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 "lar" henne ikke, men hun gjør det av og til. Forteller henne at det ikke er greit, men hindrer henne ikke. I svømmehallen hindrer vi henne. Bader 2 ganger i uka. 21 mnd
Noah 08. Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Gutten min liker også å sutte på kluten. Her får han ikke holde den selv,jeg vasker så tar jeg den bort,han godtar d enda. Har en bade bok og en and han leker med. Bades 3 ganger i uka å har enten olje el. babybad i vannet så da syns jeg ikke han skal "drikke" d. 20 mnd.
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Altså - lar og lar. Jeg har valgt å lukke øynene og godta det... Som sagt - har hun ikke kluten, slurper hun vannet rett fra balja - så forskjellen er vel ikke så stor:) Hun har både badeleker og badebøker - men kluten er og blir morsomst. Hva skal vi med leker? Jaja - jeg tror jeg bare lar henne holde på, selv om jeg ikke liker det... Det går nok bra!
Makko med to små gutter Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Nei jeg lar han ikke, eller vent... kanskje.. -Han prøver nå å drikke, og jeg sier at det ikke er greit, men det hender at jeg ikke orker å ta kampen. - MEN det har blitt mye bedre etter at vi bruker å ta med oss en tutekopp med utvannet juice i badet. Han bader lenge og han blir sikkert tørst, for drikkinga kommer først mot slutten av badet.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Her er også bading topp -bader 3-4 ganger i uka. Bruker ikke noe i vannet, men vasker håret 2 ganger i uka. Vann slurpes inn; både via klut, leker og legge hele ansiktet nedi.... Har prøvd å sagt nei, men liten nytte. Så nå "lar" vi henne gjøre det, kan jo ikke ta noe skade :-)
shari_z Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Hmm, jeg visste ikke at dette var fy-fy, jeg. Hadde aldri tenkt over det før dette innlegget. Men jeg husker godt at jeg likte å gjøre det samme da jeg var barn. Mannen min synes det er så søtt at lillesøster liker å suge på kluten når hun bader, at han bare gir den til henne med en gang. Jeg har virkelig ikke problemer med dette, så lenge vannet er nokså rent.
Mary Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Hehe, jenta vår elsker å leke med noen sånne fargerike klosser som settes oppå hverandre fra IKEA - sånne kopper på en måte. Når hun bader pleier hun å bruke de til nettopp dette - hun fyller de med badevann og tar små slurker. Jeg pleier å si nei, så nå kniper jeg henne i å gjøre det når hun tror jeg ikke følger med! Er såå søtt! Blir det for mye, tar jeg fra henne leken, og det går alltid greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå