Gå til innhold

Hvordan bleie? Frustrert

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et kjempebleie problem. Mini bæsjer stort sett bare om natten (MYE) noe som gjør at halvparten renner ut. Før skiftet jeg samtidig som han fikk mat om natten for å unngå dette men nå sover han glatt 9 timer uten mat så da er det allerede førsent. På dagen holder det med pampers str 3 mens på natten bruker vi nå libro str 4. Pampers har vi prøvd flere ganger om natten men di lekker mer en libribleiene, men samtidig er di bedre å ha på dagtid syns vi. Har prøvd å ikke gi han malt i kveldsflaska for å få han til å bæsje på dagen men det resulterte i magevondt så det gikk ikke. Nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre. Vasker sengklær og pysj konstant. Har også prøvd å øke 2 str men di holder ikke uansett. Bleien må jo nesten passe på ungen også :P

Noen råd eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen mulighet til å ha tøybleie utenpå den innerste bleien:)? Kanskje det kan hjelpe? Evnt massasje på kvelden i badekaret der du skriver ILU på magen hans er noe som ofte hjelper ved at bæsjen kommer ut, og da kan du jo gjøre det noen timer før han legger seg?:)

Skrevet

Jeg har ikke hatt det problemet fordi gutten bæsjer kun på dagtid (hurra!), men forslagget om å bruke en tøybleie utenpå høres lurt ut. Evt. kan du prøve med bare en bleiebukse (i PUL) med gode strikker rundt lår og rygg.

Vi bruker tøybleier på dagtid, og har ALDRI hatt avføringslekkasjer, heller ikke når han var nyfødt og fullammet. Med engangs- renner det mye fortere ut.

Lykke til, dette her høres kjipt ut.

Skrevet

Ser flere har kommet med lignende råd som jeg tenkte. Ellers så kan du jo prøve å kun ha tøybleie, da. Det er ikke så mye jobb som du kanskje tenker, les gjerne litt inne på bleiedebatten. Vi bruker for det meste tøy, men engangs på natt hvis ikke favorittbleiene er rene innimellom. Det er jammen ikke mye avføringslekkasjer her, men skal ikke late som om vi er i samme båt. Lillemor er for det meste en morgenbæsjer.

Skrevet

Takk for svarene. Skal kikke litt på disse tøybleiene :)

Skrevet

Hva med å ta han opp for å skifte om natten? Jeg må gjøre det med lillegutt ellers har han sår stump. Så når jeg hører han er våken og kaver litt, er det bare å ta han opp og skifte før han sovner igjen. De har vel strengt tatt ikke godt av å ligge med bæsjebleie hele natten.

Men skjønner jo at det er godt at han sover. Vet jeg hadde vært i tvil selv om jeg virkelig skulle tatt han opp. Men her må vi det pga huden.

Skrevet

Heldigvis blir han ikke lett sår. Skifter på han ved måltidet hvis han bæsja til da hvis ikke så gjør jeg det så fort han våkner neste gang. (snakk om 3,4 timer). Hvis jeg vekker han i dette tidsrommet får jeg han neppe til å sove i gjen. Men kansje det går bra allikevel. I dag ventet han ti han hadde spist frokost :). Fortsetter han med det er det jo greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...