Tante Brun Skrevet 13. januar 2010 #1 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg har fått beskjed om at jeg aldi kommer til å få satt inn mer enn ett egg om gangen, pga en kronisk sykdom jeg har som KAN gjøre svangerskapet mer komplisert, særlig da ved et tvillingsvangerskap. Tanken fra legen er god, MEN... Og det kommer et stort men her: ettersom jeg fikk den skrekkelige cysten ved forrje medisinforsøk er det muligheter for at dette skjer igjen. Sjansen for at eggstokken vil bli ødelagt blir enda størra og da sitter jeg jo i baret, ettersom jeg bare har den igjen. Og siden jeg bare har den ene som er sjør og skrall kan jeg ikke vente mer enn maks 4 egg ut. Hva om om jeg får ut 3-4 egg og to blir fine og befrukta. Skal jeg da ta sjansen på å fryse ett, eller skal jeg grine meg til å få satt inn begge to?? Jeg vil jo heller ha inn to enn å fryse ett som kanskje ikke tåler opptininga. Og jeg vil heller ha et litt mer komplisert svangerskap en ingen idet hele tatt! Selvom de setter inn to er jo ikke det dermed sagt at begge vil feste seg og at jeg garantert får tvillinger... Hva tror dere? Lar leger på offentlige sykehus seg overtale? Og har noen av dere vært bori det samme?? Mye om og hvis og men her, men nå nærmer det seg og sommerfuglene i magen er nesten ikke til å holde ut! Denne gangen har jeg så lyst til at det skal gå bra!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141268825-kan-man-snakke-seg-til-innsett-av-to-egg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammasgull Skrevet 13. januar 2010 #2 Del Skrevet 13. januar 2010 Hei! Skal sette inn frysegg på fredag, og jeg vil svææært gjerne ha to tilbake. Jeg har ikke noen form for cyster og annet som kan være fare. De sa til meg at de så helst at jeg satte inn et, men jeg snakka meg til at lab`en fikk beskjed om at jeg veeeeeeldig sterkt ønsket to, så jeg vet ikke enda hva det blir til.... håper de tiner et strå med to i, og ikke et. Men uansett, de vet hva de prater om, og gjør nok alt for at sjansene dine skal være store, uten at det er fare for deg! Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141268825-kan-man-snakke-seg-til-innsett-av-to-egg/#findComment-141269178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 13. januar 2010 #3 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg forstår deg veldig godt at du ønsker to egg inn. Jeg tenkte også slik. Du sier at det er bedre å gjennomgå et komplisert svangerskap enn ingen i det hele tatt. MEN, det er også bedre å få EN sønn eller datter enn ingen i det hele tatt - fordi svangerskapet endte i abort eller for tidlig fødsel. For det er nemlig en av risikoene du løper, den er mye større med flerlinger. Jeg sier ikke dette for å skremme, men det er realiteten. Det går som regel bra, men ikke alltid. Det er en grunn til at legene er restriktive med å sette inn flere enn ett egg.. Jeg hadde et vanskelig svangerskap med fare for fødsel i uke 24. Det var en stor påkjenning. Måtte ligge i mange uker, hele tiden i uvisse om dette gikk bra. Det gjorde heldigvis det, ungene ble født i uke 33 og er friskeog fine. Men jeg hadde aldri satt inn to egg igjen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141268825-kan-man-snakke-seg-til-innsett-av-to-egg/#findComment-141269264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå