Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm... jeg har tenkt mye på dette også. Jeg er fan av norrøne navn, men får litt problemer når det blir direkte dyrenavn. Ulvar er helt på grensa- selv om jeg syns det er kjempefint... Kunne ikke kalt mitt eget barn det, men ville syns det var dritkult hvis jeg møtte noen som het det! Eller hatt en mann som het det... ;o) Make sens?

Alvar og Viljar er navn jeg syns funker bedre pga at de ikke er direkte forbundet med dyreverden.

Dog, Bjørn er jo et av de mest brukte og vanlige norrøne navnene i Norge, så hvorfor skulle Ulvar være et problem...?!

Syns jentenavnet Ulva (!) er kjempenydelig, men der dukker samme problemet opp igjen.

Du ble vel ikke noe klokere av dette men... :o)

Annonse

Ulvar er fint, det.

Men hvis du er usikker, har du jo veldig mange fine, norrøne guttenavn å velge i, f. eks.:

Agnar

Annar

Are

Arnfinn

Arnljot

Arnstein

Arnulf

Arvid

Aslak

Birger

Bjarne

Bjarte

Brage

Bård

Dag

Dagfinn

Dyre

Egil

Eilif

Einar

Erlend

Erling

Eyolf

Fartein

Folke

Fridtjof

Frode

Gard

Gaute

Gisle

Grunde

Gudbrand

Gunleiv

Gunnar

Guttorm

Halldor

Halvdan

Harald

Helge

Håvard

Inge

Ingmund

Ingolv

Ingvar

Ivar

Jardar

Jarle

Joar

Jomar

Jostein

Kjerand

Kleng

Kolbein

Kåre

Leik

Leiv

Lodve

Magne

Modolv

Njål

Odd

Oddbjørn

Oddmar

Olav

Olve

Onar

Ottar

Ragnar

Ragnvald

Randolf

Reidar

Roald

Roar

Rolf

Sigbjørn

Sigmund

Sigvat

Sindre

Skage

Skjalg

Skule

Snorre

Steinar

Stian

Sturla

Ståle

Sveinung

Sverre

Tor

Toralv

Tord

Tore

Torfinn

Torgeir

Torgrim

Torleik

Torleiv

Trygg

Trygve

Trym

Vebjørn

Vegard

Vidar

Vrål

Yngve

Ørnulv

Øystein

Øyvind

Åmund

Åsmund

Åsulv

Åsvald

Åvar

Takk for mange flotte forslag og meninger. Er greit å lufte litt tanker her på forumet :-). Hehe, Eskil og Erlend ville vært fint, hadde det ikke vært for en annen gutt i barnehagen v. navn Eskil som nettopp fikk en lillebror kalt Erlend..

Har skrevet ned noen navn vi liker, og lar temaet ligge dødt i et par-tre mnd. Forrige gang hadde vi helt endret mening da fødselen nærmet seg.

Annonse

Hihi, bare en liten tilleggsnotis: Vi spurte storebror på 2 år hva han mente babyen skulle hete: Førstevalget var farfar. Da det ble nedstemt mente han at Atif og Børre var knall (fra jul i svingen), og deretter foreslo han alle de andre guttene derifra :-)

Ulvar er ganske spesielt, iallefall i forhold til Eskil, men jeg liker begge veldig godt og de klinger fint sammen! Så hvis dere liker det synes jeg ikke dere skal la eventuelle neg kommentarer bestemme hva dere velger! Vi tenkte også på Ulvar denne gangen (de to eldste heter Trym og Brage), men valget falt til slutt på Gard. Fått mange kommentarer - både gode og mindre gode - men det er våre barn og vi er kjempefornøyde med navnevalga uansett!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...