Gå til innhold

dere som har mistet 2 ganger og blitt gravid en 3 gang, hva sa legen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fikk dere beskjed om å være forsiktig i graviditeten? ble dere sykmeldt? tar man noe ekstra forholdsregler hvis man har mistet 2 ganger på rad, ( med bare 2 mnd imellom?

jeg er ikke på vei enda, men tenker som så at hvis det er noe jeg kan gjøre for å hjelpe til at det ikke skal skje igjen, ....( når jeg blir gravid igjen)

selv om jeg ikke kan gjøre så mye..

setter stor pris på tanker og meninger og andres erfaringer...

hilsen mamma på 32

Fortsetter under...

Jeg har en datter født i 2005, deretter tre aborter, og nå er jeg gravid igjen i uke 21. I dette svangerskapet bestemte jeg meg for å gjøre alt jeg kunne for at det skulle gå bra. Jeg var sykemeldt i første trimester, fikk beskjed av gynekologen min om å avstå fra samleie i samme periode, har sørget for å holde meg (og særlig magen) varm, har unngått stråling (slått av trådløst nettverk i huset når jeg ikke bruker pc, holdt bærbar pc unna fanget og magen, ikke brukt elektronisk badevekt eller varmetråder i bilsetet, osv), og fått tett (til tider ukentlig) oppfølging av lege og gynekolog. I tillegg har jeg fått Albyl-E (blodfortynnende) og Crinone (hormonstimulerende) medisin i dette svangerskapet. Jeg er sikkert helt hysterisk, men det blir man jo av å gjennomgå tre aborter på rad. :) Det hadde sikkert gått fint i dette svangerskapet om jeg hadde gitt blaffen i alle tingene jeg har nevnt, men gravid er jeg, og det har hjulpet på psyken denne gangen å vite at jeg gjør noe annerledes enn før... Lykke til med prøvingen fremover! :)

heihei :)

jeg fikk beskjed om å komme tilbake når jeg var over 12 uker på vei. og heller ta ting da hvis det gikk vår vei denne gangen :) vi har en datter som blir 2 år om knappe to uker, og har vært gravid 4 ganger etter det. har mistet 3 stk av de, og er nå gravid for 4. gang. mistet i uke 8, 13 og 5. nå er jeg snart 9 uker på vei og skal bestille time etter jeg er 12 uker.

jeg er 19 år, samboer er 21. legen sier at grunnen til at jeg ikke burde bekymre meg om jeg har mistet så mange , er at jeg er så ung og det er kroppen sin måte å fikse opp. jo eldre man blir mister man denne "evnen" til å merke om noe er gale. så siden jeg var under 20 år, fikk jeg ikke beskjed om noe annet enn å være "glad" for at jeg mistet.

men du kan jo snakke med legen din om dette her da? det er vel også forskjellige meninger om dette her :) :) lykke til!

Hei:)

Jeg mista to ganger i 2009, i februar og mai (MA uke 6 og 7-8). Etter noen mnds opphold i prøving ble jeg gravid igjen i oktober 09, og nå er jeg 13+3 (PUH!).

Jeg har i grunn ikke fått beskjed om å ta det spesielt med ro, men har fått tett oppfølging, UL i uke 7, 8, 9 og 12. I går var jeg hos jordmor, som fant hjertelyden:)

Det eneste jeg har gjort annerledes denne gangen, er at jeg fikk Albyl E (blodfortynnende) fra uke 5. Ikke fått påvist at jeg behøvde det, men jeg hadde jo lest her inne at mange hadde positive erfaringer med dette. Og så langt har alt gått utrolig bra denne gangen (bank i bordet!), så jeg vet ikke om det er tilfeslig, eller om det er pga tablettene.

Jeg har hørt om mange som mister flere ganger, også plutselig går det bra, uten noe om og men. Det gjør det helt sikkert for deg også.

Ønsker deg masse lykke til med spiren:)

Hei der!

Jeg har mistet 3 ganger i MA på et år. Det virker som om dette ikke er unormalt for legene og jeg har ikke fått noe beskjed om å ta det med ro. Min akupunktør som også er jordmor, og legen på Ullevål (utredning for habituell abort på avdeling for ufrivillig barnløshet) sier begge at jeg bør leve som normalt og være i jobb i en eventuell fjerde graviditet. Jeg er litt skeptisk til det, men må vel følge deres "ordre"!?

Selv om ikke blodprøvene på Ullevål viste noe har jeg fått resept på Albyl-E som er blodfortynnende og crinone som er hormonstøtte som jeg skal begynne å ta om jeg tester positivt igjen.

Ta deg en prat med legen din, men som sagt er det å miste to og også tre ganger innenfor det de anser som "normalen". Lykke til videre!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...