Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg blir litt irritert på bhg, de er aldri ute lengre. Jeg skjønner at de ikke går ut er det -10 eller mere.

Men nå har det vært flere dager sist uke og også i går hvor det var -12 på morgenen men ble -3 og strålende sol ute utover dagen.

Jeg lurer liksom på hvorfor de ikke klarer å se at tempraturen forandrer seg og sende ut ihvertfall de barna som ikke sover slik de gjorde før sprengkulden satte i. (de store avdelingene er ute i denne tiden og de som ikke sover har pleid å få leke med de)

I går var jeg ute med min minste(som jeg er hjemme med.) i 1,5 time men når jeg spør bhg om de har vært ute så får jeg høre nei det var jo for kaldt. Min datter er en av de yngste på småbarnsavdelinga og ho er 2,5 år nå.

Jeg la merke til i høst også at de kuttet ut turdag og utetid bare det var litt regn.(Barna blir jo så våte..... joda men er vel derfor vi har skiftøy i bhg.)

Jeg har jobbet i bhg selv i 10 år og aldri har vi kuttet en turdag for så lite. Og på vinterstid har vi heller omrokert planer og fått barna ut en halvtime eller mer så de får luft når det faktisk er vær for det. (Og jeg har jobbet med 1-3 åringer.)

Og joda jeg har tatt det opp med barnehagen det samme har andre foreldre, opp til flere ganger, men det blir ikke hørt i hele tatt.

Kjenner jeg ikke orker å mase på de om det mer da jeg ikke ønsker å bli den mamman som alltid maser om utetid.Og siden jeg er hjemme med en liten kan jeg hente tidelig å så får ho leke ute før vi skal inn å ordne middag. Men er jo ikke sånn at alle foreldre kan det.

Skal si jeg er veldig førnøyd med barnehagen ellers, er bare det med utetiden som irriterer. Men satser på at det blir bedre til våren/sommeren da. Til høsten skal ho jo over i stor avdeling. Men da skal jo minste inn i småbarn da.

Hvordan er deres bhger for tiden?

Da mener jeg hos dere som ikke har sprengkulde fortsatt.

Fortsetter under...

har det motsatte problemet vi da. Her har det vært tempeaturer ned i -27 grader og på dagtid har det vært -16 - -20 og likevel er de ute. Har hentet blåfrossent barn som gråter og har neglsprett og knallrøde kinn. Jeg kjenner at jeg blir irritert jeg også, spesielt med tanke på at i hele høst som det var så deilig ute så var de nesten aldri ute. Mens nå som det er sprengkulde skal de ut. De sier de følger nøye med på ungene og har full kontroll, men jeg vet ikke helt. Småbarn er ikke så flinke til å si ifra at de fryser tærne av seg....

litt sånn i min også..

i barnehagen til sønnen min var de ikke ute når d var ca17minus (forståelig nok) men dagen etter var d 11minus, da gikk de heller ikke ut......siste dag ca 14 minus, ikke ut......

jeg jobber i fambhg. dobbelgruppe. 8 barn på 1,5 -3 år.vi var ute første og andre dag av disse dagene. vi er ute så lenge d er fint og klart ute og gjerne sol(som d var disse dagene)den siste dagen gikk vi ikke ut, fordi vi hadde d så fint inne, og bare 5 barn og alle koste seg. pluss at d virket litt surere ute den dagen.

vi gjør alt for å gå ut,vi har vært ut ca 45 min disse dagene, alt er bedre enn ingenting!:)

barna har hatt på seg godt med klær, og vi passer på at de små ikke sitter lenge i ro.(d er forresten ca 2 grader kaldere her jeg jobber enn hos sønnen:))

synes sønnen min sin barnehage fint kunne vært ute disse dagene, ikke lenge. de har jo barn opptil 5 år. min er tre om noen måneder.

virker som noen tenker "jey jippi, da slipper vi kle på og styre bare ligge på gulvet og slappe av.."

må innrømme at da jeg var yngre ble jeg litt glad når vi ikke kunne gå ut..... måtte være mye ute alene og hatet d.

men jeg har innsett at d er såååå mye bedre og komme seg ut litt, d er deilig med frisk luft, ungene får brukt seg mer, og blir kanskje litt roligere?:):) nå elsker jeg å være ute og vi er to stk på 8 barn ute og får da god tid med barna.om sommeren er vi ute hele tiden(1-2 timer inne tilsammen for å kjle oss ned og spise og ta bleier.

skjønner at du blir litt irritert. jeg også:) er glad for at d har blitt litt mildere i været:)

gleeeeeeeeeeeeeeeder meg til sommeren!!

skjønner du reagerer jeg....

der jeg jobber har det nå vært en - 10- - 14 grader ute. 08 barna har ikke vært ute. pga at de fleste av dem har storeproblemer med å gå i snøen. De faller og faller. og bare griner... men de største( de som fyller 2 år nå i starten av året) har vært ute og alle de andre barna. jeg jobber med 3-6 år... og vi har vært ute hver dag. de storkoser seg. har noen foreldre som er veldig opptatt av at de ikke skal være ute osv. det rare er jo at det er deres barn som nekter å gå inn igjen. hehe...tror aldri de har akt ute før jeg....

jeg ville sagt klart i fra enda mer hadde jeg vært deg...

jeg er anonym 20.40

jeg må legge til at det er også viktig å se an hvordan forholdene i bhg er. der datteren min gikk før så var det INGEN sol på vinteren. bhg lå i en dal og det var kjempe KALDT der. da hun var 1.5 år satt hun på DISSEN når jeg kom der i ca minus 10 grader. hun hadde tre lag med ull under dressen og ullvotter og ull lue. hun var BEINKALD... jeg spurte hvorfor hun fikk sitte på dissen når det var så kaldt ute. jo det var bare det hun ville fikk jeg som svar. jeg sa de måtte få henne i aktivitet eller holde henne inne. hun ble jo selvfølgelig syk og måtte være hjemme til det ble varmere i været .... men ingen beklagelse fikk jeg elle rnoe. de mente de gjorde det rettet.. for hun fikk jo komme sist ut. argg.. kjenner jeg blir irritert enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...