Gå til innhold

ABC klinikken......erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så liten aktivitet på sykehusdebatten, så jeg spør her. Har noen erfaringer med ABC på Ullevål som de vil dele? Jeg har fått plass på Riksen og ABC, og har vel egentlig bestemt meg for ABC. Ville bare høre her før jeg sender en avbestilling til Riksen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du:)jeg fødte på abc-aker i 04...

det var en fantastisk opplevelse,gikk kun til jordmor der(aldri lege)samme jordmor hver gang.

fikk runde visning på avd,hilste på alle som jobbet der..vi skulle møte et kjent ansikt uansett når tid på døgnet vi kom inn:)

da tiden endelig var inne for at prinsessa skulle komme,ble vi tatt godt i mor,plassert på eget rom-med dobbelseng,good plass så vi kunne ligge inntil hverandre i åpningsfasene..

ble flyttet over til rom med "basseng"når det var kort tid igjen,der var det svalt mørke,lavendel håndklær be lagt over meg,og de hentet stadig ny,kald saft..

det var en rolig stemning,med flott jordmødre ,og vesla ble tatt i mot,i vann av meg:)

etter dette var det en dusj,så inn på rommet vårt,de smørte mat til oss.og lot oss få vær i fred(etter eget ønske)

pappaen sov også over det døgnet vi var der..

det er verdt pengene.alt i alt en FANTASTISK opplevelse-og jeg ønsker meg meget sterkt tilbake:)

(ps:glemte si at jeg fikk akupunktur,masse god ord,og rolig veiledning hele tiden,pappaen er også kjempe fornøyd)

masse lykke til,gled deg,om du velger ABC...

Skrevet

Hei!

Jeg hadde også plass begge stder. Var på kontroll på ABC i uke 13 og fikk et helt greit inntrykk.Men etter videre avtale var det ingen som hadde tid til meg og jeg ble glemt bort litt. Følte meg ikke helt komfortabel der, så valgte å gå for Riksen.

Der var jeg superfornøyd og skal absolutt velge det samme neste gang.

Men har hørt om mange som er fornøyde med ABC, dette var bare min erfaring.

Lykke til med valget:-)

Skrevet

Takk for det. Jeg har ikke første kontroll med jordmor før i uke 21, så da må jeg bestemme meg før det. Jeg fikk epidural de siste 45 minuttene forrige gang og det hjalp ikke det grann. Jeg skjønner ikke de som sier det er som å komme til himmelen, merket ikke noe forskjell. Allikevel er det skummelt å gi fra seg muligheten til å motta smertestillende. Jeg sendte avbestilling til Riksen i går, så da blir det ABC på meg. Håper jeg ikke vil angre :)

Skrevet

Har samme erfaring som sweet - jeg var også der i 2004, og gikk til all kontroll der.

Utrolig søte folk og rolig stemning, ikke som å være på sykehus i det hele tatt.

Fikk akupunktur og lå i basseng.

Imidletid viste det seg etter en lang natt at jeg ikke klarte mer uten smertestillende og jeg måtte flyttes over til vanlig føde på Ullevål for lystgass og senere epidural (det endte i KS fordi hun satt fast i bekkenet, men det visste vi jo ikke da)

Men hvis du er innstilt på å føde uten smertestillende og du har et helt normalt svangerskap uten komplikasjoner - så ville jeg gått for ABC !

Ikke minst pga den flotte svangerskapsomsorgen jentene har der.

Jeg var også superheldig, for jeg fikk flytte tilbake dit når jeg hadde født, siden hotellet var fullt den sommeren, og det vikarierte en ammeekspert fra Ammeklinikken på Riksen der som hjalp oss utrolig masse med å komme igang med ammingen.

Skrevet

Da virket ikke epiduralen. Men du klarte deg uten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...